Vreemd hoog geluid automaat 320d F31 >100km/u

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dutch79 schreef: 06 feb 2020, 10:35
Maar in een modern differentieel van bmw zit niet eens meer een aftapplug. Dan moet je het deksel er al afhalen om de olie te wisselen.
Dat zal dan vanaf de F3x zijn, want de E9x heeft nog wel n aftapplug.
Dan zal ik mn foto's van bij ZF s nakijken. Dacht van wel.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Van mij heeft wel een aftapplug
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

NOS schreef:ik maak niet moeilijker... maar met atf bv ..die een flink reinigende werking heeft...haal ik graag bij bv de pan zovel mogelijk weg.
Bij een koppeling vervangen is het ook niet nodig om de bezhuing waar de vork enzo zit schoon te maken, Maar toch doe ik het graag. Schoon werken prefereer ik..
ATF in een bmw diff? Ga je schamen :lol:
Nu ga je van het onderwerp af, het ging over een bmw diff leegzuigen, aangezien daar geen atf in zit....
Dat laatste doe ik ook hoor, alles schoon werkt lekker.

@rrenken, lijkt me sterk! Twee weken geleden nog een 318i op de brug gehad, die had geen aftapplug. Er is wel een vulplug, niet te verwarren met een aftapplug want dan zul je denken dat er te weinig in zit!

Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Dan verwar ik dat met elkaar! Zoveel verstand heb ik daar ook niet van 001 my bad!
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Indd alleen een vulplug ;-).
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

BMWcoder schreef: 06 feb 2020, 20:17
NOS schreef:ik maak niet moeilijker... maar met atf bv ..die een flink reinigende werking heeft...haal ik graag bij bv de pan zovel mogelijk weg.
Bij een koppeling vervangen is het ook niet nodig om de bezhuing waar de vork enzo zit schoon te maken, Maar toch doe ik het graag. Schoon werken prefereer ik..
ATF in een bmw diff? Ga je schamen :lol:
Nu ga je van het onderwerp af, het ging over een bmw diff leegzuigen, aangezien daar geen atf in zit....
Dat laatste doe ik ook hoor, alles schoon werkt lekker.

@rrenken, lijkt me sterk! Twee weken geleden nog een 318i op de brug gehad, die had geen aftapplug. Er is wel een vulplug, niet te verwarren met een aftapplug want dan zul je denken dat er te weinig in zit!

De atf slaat niet op het diff... beter Lezen homy.
Je raakt van de rel door je turbo gate :p

Ik haal.wel graag een doek erdoor heen. Aftap en vul is voldoende...maar kan je reinigen..doen.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Mr Poink
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2019, 17:57
Type Auto: 520i, 2018
Locatie: Noord-Brabant

on topic :)


maandag gaat 't hok de brug op, doel is vooral diagnose/probleem snappen. Daarna gepland de nodige onderdelen vervangen/repareren.

dank allemaal voor de zinnige (en onzinnige) reacties!
ik zal de resultaten van maandag delen in dit draadje
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Nou ben benieuwd! Hoop niet dat je een afspraak bij NOS hebt, want dan zit er straks ATF in je diff :lol:

Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik zou m op n paar assteunen zetten. Een brug heb je niet nodig om de wielen te lichten.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Mr Poink
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2019, 17:57
Type Auto: 520i, 2018
Locatie: Noord-Brabant

update

na overleg en uitleg van het probleem heeft mijn garagist met de auto gereden om te luisteren en de auto op de burg gehad en ook naar het diff geluisterd. hij hoorde het geluid dat ik omschrijf ook, hij vond het nog wel meevallen. voor nu afgesproken dat hij het diff spoelt en voorziet van nieuwe olie, met een teflon additief erbij. Dit is dan onder het mom van "baadt het niet dan schaad het niet"... verwachtte kosten zijn <100€, ik vind het het proberen waard. mocht dit niet tot resultaat leiden dan moet er een ander (nieuw) diff onder. mocht het zover komen dan kom ik hier vast weer om advies vragen :)

ik heb de beste man gevraagd foto's te maken van het diff als het open is (als dat moet), ben erg benieuwd. kan er helaas niet bij zijn ivm werk....

to be continued
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Je kunt het altijd proberen. Probleem is echter dat er putjes ontstaan in de lagerschaal van het pinionlager. Deze kun je niet zien met het deksel eraf. Daarvoor moet het hele diff uit elkaar.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”