Start/Stop uitgeprogrammeerd maar gaat soms random weer aan na lange ritten.

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Groovemaster
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2019, 15:44

Ik heb een tijd geleden met Bimmercode het Start/Stop systeem uitgezet. Alleen ik heb nu regelmatig na lange ritten, dat mijn auto uitvalt als ik stilsta bij t stoplicht o.i.d. Als ik dan kijk naar t start/stop-uitschakelen lampje staat deze niet meer aan. En als ik gas geef, start de motor ook weer.

Komt iemand dit bekend voor? Hoe kan ik zorgen dat het echt altijd uitgeschakeld blijft?


PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

Gebruik je ECO pro?

Wanneer je schakelt van comfort naar eco wordt start-stop weer actief. Dus weer handmatig uitschakelen.

Je kan instellen dat Start-stop bij iedere start uit staat. Of je kan de memory functie activeren.

Binnen ECO kan start-stop niet uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk



Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Inderdaad, ECO-pro waarschijnlijk. Ik heb ook wel eens per ongeluk bij starten/uitzetten van de auto de start/stop knop ingedrukt, vergeten en dan later er achter komen dat hij uitvalt bij een stoplicht :roll:
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Binnen EcoPro kan start-stop ook permanent uit worden gecodeerd (bij F31 althans). Ik heb dat ook snel laten doen, want geen zin in die start-stop onzin :wink: .
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Groovemaster
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2019, 15:44

Ah ja! Dat zou het kunnen zijn, soms schakel ik wel een per ongeluk naar Eco Pro omdat ik niet meer weet in welke stand hij staat. Super, ik zal daar eens op letten de volgende keer.

Zal ook eens kijken of je dat ook uit kunt zetten binnen Bimmercode.

Bedankt voor jullie reacties
eric666
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2019, 20:18

Waar kun je dat laten uitprogrameren, bij van Poelgeest konden ze het niet doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

Hugo330D schreef:Binnen EcoPro kan start-stop ook permanent uit worden gecodeerd (bij F31 althans). Ik heb dat ook snel laten doen, want geen zin in die start-stop onzin :wink: .
Klopt! ik heb het nu ook in ECO uitgeschakeld! Afbeelding

@eric666 De dealer zal het inderdaad niet snel doen. Er zijn verschillende aanbieders die je met professionele software kunnen helpen. Google maar eens op "BMW Coderen". In Den Bosch zit bv. bimmercoderen.nl

Er bestaat ook een app waarin je wat standaard waarden kunt wijzigen. Hier ben ik persoonlijk geen voorstander van. Recent nog een topic hier op het forum waar het mis ging.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk







eric666
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2019, 20:18


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Bedankt voor je tip, en bericht, ik kan niet replyen op je pb, ik ga ze contactenAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groovemaster
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2019, 15:44

Ik heb ook even in Bimmercode gekeken, volgens mij kun je het uitzetten door TCM_MSA_ECO_MODE op Nicht Aktiv te zetten. Maar heb dit nog niet geprobeerd, heb het enkel even bekeken in demo-mode van de app.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”