Hai,
Heb bovenstaand advies opgevolgd.
Er is sprake van overdruk, omdat het papier niet vacuüm wordt getrokken.
Wat is de oorzaak en wat moet ik vervangen?
Alvast bedankt
Dennis
Olieverbruik f31 2015 (318d)
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Carterventilatie systeem (in kleppendeksel geïntegreerd) Maar ik zou gewoon even naar een garage gaan als ik jouw was. Want zo op afstand diagnose stellen heeft wel zijn tekortkomingen begrijp je hopelijk wel.
- Dennis73
- VIP Driver
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 17 jun 2015, 18:24
- Type Auto: BMW 318D F31
Ik ben gevraagd om dit te plaatsen.
Hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.
“ Er vind een compressie slag plaats.. dan ‘’lekt’’ er een beetje compressie langs de zuigerveren waardoor de druk in het carter omhoog gaat....deze druk word meestal afgevoerd naar het kleppendeksel.. van het kleppendeksel gaan er bij een hoop motoren een slangetje naar de inlaat ..de instromende lucht die weer de verbranding ingaat.. ...maar dat mag niet teveel afzuigen anders krijg je ‘’valse’’ lucht en is de verhouding lucht brandstof uit balance.. dus nu is de vraag hoe regeld bmw dit bij deze motoren en waardoor onstaat dan het olieverbruik?”
I don’t have anything to hide. But I don’t have anything I feel like showing you, either.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Klopt wat je zegt.
De hoeveelheid afgezogen lucht hoeft alleen niet geregeld te worden want die komt bij je luchtfilter naar binnen en daar is dus geen echt vacuum, ook omdat een diesel geen vacuum heeft, nergens in het inlaat traject.
Misschien is de slang van je klepdeksel naar inlaatbuiis wel verstopt.
http://m.youtube.com/watch?v=7jIIDYs8btY
Die loshalen en bekijken en evt schoonmaken is easy. Als ie gaar is vervangen, je wilt niet dat ie lekt.
De hoeveelheid afgezogen lucht hoeft alleen niet geregeld te worden want die komt bij je luchtfilter naar binnen en daar is dus geen echt vacuum, ook omdat een diesel geen vacuum heeft, nergens in het inlaat traject.
Misschien is de slang van je klepdeksel naar inlaatbuiis wel verstopt.
http://m.youtube.com/watch?v=7jIIDYs8btY
Die loshalen en bekijken en evt schoonmaken is easy. Als ie gaar is vervangen, je wilt niet dat ie lekt.
- Dennis73
- VIP Driver
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 17 jun 2015, 18:24
- Type Auto: BMW 318D F31
Hai,
Ik kom niet uit het type ontluchting dat ik nodig heb.
Kan iemand mij aan het typenummer helpen?
En heeft iemand een diy hoe ik deze kan vervangen?
Groet
Dennis
Ik kom niet uit het type ontluchting dat ik nodig heb.
Kan iemand mij aan het typenummer helpen?
En heeft iemand een diy hoe ik deze kan vervangen?
Groet
Dennis
I don’t have anything to hide. But I don’t have anything I feel like showing you, either.