Melding: Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Door uw service partner laten n

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Fjeze
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2020, 15:26

Goedemiddag,

Ik heb een BMW 318D, auto heeft altijd prima gereden. Nu merkte ik laatst dat hij (vooral als hij warm is) tussen de 2000 en 3000 toeren wat inhoudt, en dan ook terug valt in toeren terwijl ik gas geef, met als resultaat een stotterig rijgedrag.
Nu kreeg ik gisteren ineens de melding: Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Door uw service partner laten nakijken in mijn display. Ik heb wel gewoon (naar mijn gevoel) het normale vermogen tot mijn beschikking.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, of iemand (in brabant / uit de buurt van Den Bosch) die de melding kan uitlezen zodat er te zien valt wat het probleem zou kunnen zijn?

De auto heeft momenteen 178.000 gelopen.

Alvast bedankt!


Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ik zal eens over mijn glazen bol wrijven.... Zit er brandstof in de auto?

https://lmgtfy.com/?q=BMW+specialist+Den+bosch
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Maw zonder uitlezen blijft t gissen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dennis73
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 509
Lid geworden op: 17 jun 2015, 18:24
Type Auto: BMW 318D F31

Had hetzelfde. Roetfilter zat vol.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
I don’t have anything to hide. But I don’t have anything I feel like showing you, either.
Fjeze
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2020, 15:26

Ja die kans schat ik ook vrij groot bij deze km stand en het inhouden/stotteren van de auto.

Wat zijn de mogelijk heden bij een vol roetfilter? Behalve het meteen vervangen van de roetfilter, dat is volgens mij vrij prijzig.
Is het beter om de roetfilter er gewoon uit te laten halen, en uit te laten programmeren samen met de EGR?

Wat zijn hier de ervaringen mee?

P.S. ik heb vandaag gebeld om een afspraak te maken om hem uit te laten lezen, kan waarschijnlijk eind van de week terecht, heb helaas niet zelf de mogelijkheid om de fout even uit te lezen.
Gebruikersavatar
Dennis73
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 509
Lid geworden op: 17 jun 2015, 18:24
Type Auto: BMW 318D F31

Er zijn zaken waarbij je je auto in de ochtend kan brengen. Je krijgt een leenauto mee en ze kunnen gelijk gaan tunen of andere zaken softwarematig kunnen regelen.
Reken op een 800 euro met tunen.
I don’t have anything to hide. But I don’t have anything I feel like showing you, either.
Fjeze
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2020, 15:26

Even een update:

Het probleem is inmiddels netjes opgelost, bleken de koppelingsplaten te zijn, deze waren toch wel echt op.
Nieuwe koppeling erin laten zetten, en het probleem is opgelost!
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Koppelingsplaten... OK, dus dan detecteert ie blijkbaar te veel slip oid... Bij 180km. Relatief snel (alhoewel rond de 2 ton niet abnormaal is), maar natuurlijk ook afhankelijk van gebruik en hoeveelheid koppel.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mooi dat je het even terugkoppelt :ja:
Fjeze
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2020, 15:26

Dutch79 schreef: 24 jul 2020, 09:42 Koppelingsplaten... OK, dus dan detecteert ie blijkbaar te veel slip oid... Bij 180km. Relatief snel (alhoewel rond de 2 ton niet abnormaal is), maar natuurlijk ook afhankelijk van gebruik en hoeveelheid koppel.
Ja klopt, de foutmelding bleek inderdaad te gaan om teveel slip, en dat was ook de oorzaak van het plots doorschieten in toeren op sommige momenten.
Ik vond het ook vrij snel, maar weet inderdaad niet hoe de vorige eigenaar met de koppeling is omgegaan, het betreft een standaard 318D (tenminste volgens mij is hij niet gechipt). Dit wil ik wellicht wel laten doen.

Nu €550,- verder, maar de auto rijdt weer heerlijk!
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”