Goedendag,
Sinds kort heb ik beschikking over een brug en ook zin om zelf onderhoud uit te voeren. De auto geeft op dit moment aan dat ik olie moet vervangen, dus dat betekent een nieuw filter een een paar liter olie. Maar volgens mij komen er vaak ook andere dingetjes bij, zoals een luchtfilter etc die op gezette momenten vervangen moeten worden. Kortom, volgens mij geef de auto niet zelf gedetailleerd aan wat er vervangen moet worden. Weet iemand of er ergens een overicht te vinden is met wat er gebeuren moet?
Onderhoudsschema
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
De auto geeft juist prima aan wat er onderhouden moet worden, alleen remmen is een indicatie en kan er ook flink naast zitten.
Olie gaat áltijd in combinatie met alle filters, en om de beurt bougies. De meesten hier durven dat niet af te wachten en wisselen veel vaker.
Topic verplaatst, let even op waar je post.
Olie gaat áltijd in combinatie met alle filters, en om de beurt bougies. De meesten hier durven dat niet af te wachten en wisselen veel vaker.
Topic verplaatst, let even op waar je post.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Inderdaad. De intervallen zijn vaak wel erg lang, dus liever doe je het onderhoud wel eerder. Heb er persoonlijk niet zo veel aan dan. 30K+ met olie, 100K met bougies, etc is nogal veel.
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dan zou ik de interval niet verkorten. Sta je letterlijk iedere dag bougies te wisselen
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Zal wel 60Mm zijn (Megameter), 60kkm klinkt ook niet
- veejay
- VIP Driver
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19
60.000 of 5 jaar.
Hou bij de N20/328i in de gaten;
-Kettingspanner/oliepomp ketting (google maar)
-Turbo oil return line. Kan geen kwaad maar is niet fraai.
-Lekkage ruitwisserreservoir (rubbers)
-Stuurpomp bouten kunnen losraken door corrosie.
Verder gewoon ieder jaar of elke 20K de beurtjes doen en om de 2 jaar remvloeistof
Verder prima auto hoor, begrijp me niet verkeerd!
Hou bij de N20/328i in de gaten;
-Kettingspanner/oliepomp ketting (google maar)
-Turbo oil return line. Kan geen kwaad maar is niet fraai.
-Lekkage ruitwisserreservoir (rubbers)
-Stuurpomp bouten kunnen losraken door corrosie.
Verder gewoon ieder jaar of elke 20K de beurtjes doen en om de 2 jaar remvloeistof
Verder prima auto hoor, begrijp me niet verkeerd!
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
- Sean750
- Being a part of it
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47
Even uit nieuwsgierigheid: hoe zet je die beurten in de Idrive onderhoudshistorie? Ook ik doe alles zelf, maar de ellende is dat ik die beurten niet in de onderhoudshistorie van de auto kan zetten (ergens logisch als geen dealer bent natuurlijk).
F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
- Vod
- Moderator
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
- Type Auto: BMW Z4 G29
Die kun je zelf niet in iDrive zetten.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Nope.
Account.... uploaden database...en dan uploaden auto.
Veel merk en doen dit. Gaat fraude met boekjes tegen, auto blijft meer waard en je bent er zeker van dat er iets gedaan is.
Maw...is zelf onderhoud doen nog wat waard.?
Account.... uploaden database...en dan uploaden auto.
Veel merk en doen dit. Gaat fraude met boekjes tegen, auto blijft meer waard en je bent er zeker van dat er iets gedaan is.
Maw...is zelf onderhoud doen nog wat waard.?
Nobody said it was easy....
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Uiteraard goed vanuit fraude oogpunt dat we het onderhoud niet zelf in onze BMW kunnen zetten.
Aan de andere kant, vind ik het niet altijd gerechtvaardigd dat BMW voor eenvoudige werkzaamheden (lees: kleine beurten) een uurtarief van EUR 110,- excl. BTW rekent; los van de relatief hoge OEM-prijzen voor onderdelen (tegenwoordig is het meeste vrij eenvoudig via bijv. Autodoc/ Winparts te bestellen). Ik snap dat er ook een groep is die met een oudere BMW gebruik maakt van alternatieven die (minder dan) de helft kosten. Als je dit voor jezelf keurig administreert, kun je m.i. best aantonen dat de auto goed onderhouden is. Hoe je de auto gebruikt, is m.i. meer doorslaggevend voor later verkoopsucces.
Aan de andere kant, vind ik het niet altijd gerechtvaardigd dat BMW voor eenvoudige werkzaamheden (lees: kleine beurten) een uurtarief van EUR 110,- excl. BTW rekent; los van de relatief hoge OEM-prijzen voor onderdelen (tegenwoordig is het meeste vrij eenvoudig via bijv. Autodoc/ Winparts te bestellen). Ik snap dat er ook een groep is die met een oudere BMW gebruik maakt van alternatieven die (minder dan) de helft kosten. Als je dit voor jezelf keurig administreert, kun je m.i. best aantonen dat de auto goed onderhouden is. Hoe je de auto gebruikt, is m.i. meer doorslaggevend voor later verkoopsucces.
Laatst gewijzigd door Hugo330D op 03 apr 2020, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 330D M Sport EB (F31)
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Da's een keuze.
De fabrikanten vragen veel voor de hardware, protocollen waar je als dealer in mee moet, veel overheadkosten, en uiteraard ook de salarissen die meespelen. Ook een monteur wil zn geld hebben. De tijd van 40 euro per uur zal je niet veel vinden.
1234yf bv wat in veel aircosystemen zit van moderne auto's kost veel geld.
Een fles van 4 kg is zo 350 ex. Dan het apparaat van 4500 tot 6500 ex. Jaarlijks onderhoud etc etc. Een aircobeurtje is ook geen 75 euro meer.
Vindt je die wel voor je 1234yf...mag je je afvragen of je jiet wordt weggestuurd met een vulling butaan. Wat net zo goed werkt....maar je raadt het al....
Wat doe jezelf voor werk?
Ik gok ICT of iets met een onregelmatigheid toeslag beroep....
De fabrikanten vragen veel voor de hardware, protocollen waar je als dealer in mee moet, veel overheadkosten, en uiteraard ook de salarissen die meespelen. Ook een monteur wil zn geld hebben. De tijd van 40 euro per uur zal je niet veel vinden.
1234yf bv wat in veel aircosystemen zit van moderne auto's kost veel geld.
Een fles van 4 kg is zo 350 ex. Dan het apparaat van 4500 tot 6500 ex. Jaarlijks onderhoud etc etc. Een aircobeurtje is ook geen 75 euro meer.
Vindt je die wel voor je 1234yf...mag je je afvragen of je jiet wordt weggestuurd met een vulling butaan. Wat net zo goed werkt....maar je raadt het al....
Wat doe jezelf voor werk?
Ik gok ICT of iets met een onregelmatigheid toeslag beroep....
Nobody said it was easy....