Aanschaf gekte/onzekerheid

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

Weet je wat het punt is, dat als je zoekt naar n20 problemen dat het net als zoeken is op Google naar ik heb een bultje.

Dan zie je alleen maar horror verhalen waardoor het erger lijkt dan het is.

Meest voorkomende is ketting voor de rest krijg ik het gevoel dat het redelijk betrouwbaar is.

Met betrouwbaar bedoel ik dus dat er geen structurele problemen zijn, zie bv tsi motoren audi etc.


320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Naast de kettingen (want hij heeft er 2) is wastegaste rattle nog wel een dingetje van de N20, maar verder niet echt iets structureels. Ander puntje is het tunen van de motor, dat gaat heel makkelijk, maar wil soms nog wel eens in zuigerschade resulteren, maar goed dan ben je ook buiten de BMW norm bezig. Hij heeft ook nog steeds een elektrische waterpomp, die willen bij hoge kmstanden het nog wel eens begeven, maar dat is al een motor ‘auxiliary’. Tov van de voorlopers N43/N53 is qua betrouwbaarheid zeker een stap voorwaards gemaakt.
Gebruikersavatar
Jerroenntje
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2020, 17:23

Jimmer schreef:Naast de kettingen (want hij heeft er 2) is wastegaste rattle nog wel een dingetje van de N20, maar verder niet echt iets structureels. Ander puntje is het tunen van de motor, dat gaat heel makkelijk, maar wil soms nog wel eens in zuigerschade resulteren, maar goed dan ben je ook buiten de BMW norm bezig. Hij heeft ook nog steeds een elektrische waterpomp, die willen bij hoge kmstanden het nog wel eens begeven, maar dat is al een motor ‘auxiliary’. Tov van de voorlopers N43/N53 is qua betrouwbaarheid zeker een stap voorwaards gemaakt.
De wastegate rattle schijnt toch "normaal" te zijn, een producteigenschap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

Jimmer schreef: 24 jul 2021, 15:00 Naast de kettingen (want hij heeft er 2) is wastegaste rattle nog wel een dingetje van de N20, maar verder niet echt iets structureels. Ander puntje is het tunen van de motor, dat gaat heel makkelijk, maar wil soms nog wel eens in zuigerschade resulteren, maar goed dan ben je ook buiten de BMW norm bezig. Hij heeft ook nog steeds een elektrische waterpomp, die willen bij hoge kmstanden het nog wel eens begeven, maar dat is al een motor ‘auxiliary’. Tov van de voorlopers N43/N53 is qua betrouwbaarheid zeker een stap voorwaards gemaakt.
Ketting kun je eventueel laten controleren en eventueel 1500 euro incalculeren. Hoe zit het met de wastegate, moet die ook vervangen worden?
320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Turbo olie leiding zou een upgrade mogen hebben. Als je na lang stilstaat en er is veel rook (blauw), dat kan een symptoom zijn. Er is een modificatie wat voorkomt dat olie de turbo inkomt na lang stilstaan.

Ook was er iets met het afbreken van stuurhuis maar was dacht ik f serie specifiek.

Heb het zelf niet aan de hand gehad maar was er alert op.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
JMsterdam
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 jun 2020, 15:01

Die turbo leiding of oile feed return line geeft een blauwe wolk als je met een koude motor een kort stukje rijdt, zeg 2 km, en dan meer dan een uur weer parkeert. Dan druppelt er olie in de turbo en krijg je een behoorlijke blauwe rookwolk bij het starten. Volgens de dealers kan t geen kwaad maar is wel erg genant op een drukke parkeerplaats. Oplossing is een goedkoope fix aanschaffen van BMW van ong 25 euro echter moet wel de hele turbo eraf om die fix te installeren.
De wastegate rattle kan ook geen kwaad maar het klinkt gewoon genant op je BMW. Om dat op te lossen moet je een nieuwe turbo. Maar dan kun je wel meteen de oil feed return line erbij laten doen :-)
Huidige:
Mini One D 2016

Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”