BMW 318D Olie probleem.

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
rein22
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mar 2020, 22:01

Goedemiddag allemaal,


Onlangs heb ik mijn bmw 318D mee gehad op vakantie naar Italië toe.

Hiervoor had ik er al mee te maken dat ik om de 9/10.000 km de olie moest bijvullen. Gaat om een 3 serie uit 2015, met 215.000 km op de teller.

Het ritje Italië was in totaal zo’n 3.000 km. Op de terug weg naar huis, toen ik nog 200/250km moest rijden gaf ie weer aan dat ik olie moest bijvullen. ( week voor de vakantie heeft ie een check + beurt gehad )

Iemand enige ideeën / tips hierbij..?

De ene monteur vertrouwt het wel, en de andere niet.
Ik zelf namelijk ook niet, zijn er dingen tegen te doen? Of zeggen jullie zsm in de verkoop zetten?


Groet, Rein.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Last van roken gehad bij gas los oid? Geen olie onder de auto?
Opeens van 10 naar 3K terug is veerdacht, maar wellicht meet de sensor onjuist.. allemaal mogelijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
rein22
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mar 2020, 22:01

Nee, nergens last van gehad. Ook een prima rit gehad naar Italië & terug.

De monteur vertelde me dat het kon zijn dat de auto de snelheden en bergen etc etc niet gewend was en het daardoor kon komen?

Heb nu de teller weer op 0 gezet. En het is even afwachten op het moment dat ie het weer gaat aangeven...

Verder dus geen enkele problemen zoals rook of iets dergelijks, ook nergens olie lekkage of zoiets dergelijks te vinden.
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Reed je normaal veel korte ritjes? Het is niet ongebruikelijk dat na een lange rit, zoals naar Italië, het oliepeil daalt doordat de motor goed warm wordt voor langere tijd en eventueel vocht verdampt. Had je nog het oliepeil gecontroleerd na aankomst in Italië?

Als je verder geen rook of klachten hebt, de motor keurig stationair loopt en verder prima rijdt, dan zou ik het voor nu goed aankijken wat er de komende 3.000km gebeurt.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
rein22
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mar 2020, 22:01

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Rij dagelijks rond de 80km, en dan af en toe savonds nog wat kleine ritjes.

Heb de oliepeil alleen van de voren gemeten, en toen zat ie net niet aan het randje van maximaal, hierna mee naar Italië gereden en niet weer gemeten.. Dacht dat ik de 9/10.000 km wel kon aanhouden dus toen niet veel aangedacht.

Verder is de auto nog in prima staat, en is er helemaal niks mis mee. Wil alleen weten of dit te doen is voor in de toekomst ja of nee. Ben namelijk bezig om een eigen bedrijf op te zetten in de auto’s. En zal dan zo nu en dan kleinere auto’s willen gaan ophalen met een auto kar.

Groet, Rein
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Dagelijks 80km valt voor mij niet onder de korte ritjes en enige wat je nu kunt doen (zolang de auto goed rijdt en geen storingen geeft), is het voor nu even goed in de gaten houden. Daarna kun je altijd nog kiezen wat je doet als blijkt dat het olieverbruik hoger is dan je zou willen. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat er kwalitatief goede olie in zit 001 .
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Misschien heeft de monteur bij de oliebeurt wel iets te kort olie bijgevuld, blijft mensenwerk.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dat gebeurt zeker wel es. Herkenbaar :mrgreen:
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”