Hoi iedereen,
Sinds kort in het bezit van een 2016 F30 328i (60k km)
Ik bemerk echter dat het verbruik abnormaal hoog ligt:
13l gemiddeld, dit wel in sport stand maar met conservatieve rechtervoet.
Iemand soms een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
Ter info de wagen staat in dit seizoen op 18 Duims Bmw breedset met pirelli winterbanden.
Ik tank altijd 98 bij shell
Thx for the help!
!!! Edit : gewoon omschakelen naar comfort Stand brengt hem koud naar een 9l in de stad .
Ik was vergeten vermelden dat ik blond was ..
F30 328 hoog benzine verbruik
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Zonder meer informatie zegt dit weinig. Veel korte ritjes bij lage buitentemperatuur kan heel goed tot 13L/ 100km leiden (en brandstofverdunning in je olie). Dan heb ik het nog niet over rijstijl. Veel factoren dus die een rol kunnen spelen alvorens hier iets zinnigs over te kunnen zeggen .
BMW 330D M Sport EB (F31)
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 dec 2020, 19:53
Thx Guys ,
Dit betreft inderdaad korte ritten maar met zoals vermeld zeer conservatieve rechtervoet. Dus helemaal geen sportieve rijstijl.
Welke aanvullende info bedoelt u? Deze geef ik graag.
De wagen gaat vanzelfsprekend binnen ter nazicht ( 17 december )
Dit betreft inderdaad korte ritten maar met zoals vermeld zeer conservatieve rechtervoet. Dus helemaal geen sportieve rijstijl.
Welke aanvullende info bedoelt u? Deze geef ik graag.
De wagen gaat vanzelfsprekend binnen ter nazicht ( 17 december )
- Stefan94
- Getting the hang of it
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
- Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013
Bij mijn 328 ligt het verbruik met afwisselend gebruik, korte en kange stukjes rond 1/11.
Ik vind het verschil relatief klein bij snelweg kilometers of stadsritjes.
Voorbeeld: Tijdens een route in Oostenrijk over bergpassen met veel bochtenwerk en klimmen zat ik bijna op 1/10. Bij heel veel snelweg rond de 130 rij ik 1/12 max 1/13.
Bij auto's die ik eerder heb gehad, zoals mijn 1.8 20vt (VAG) was 1/15 haalbaar bii rustig rijden en 1/8 ook niet onmogelijk bij sportief rijden.
Vandaar mijn conclusie dat het bij de 328 relatief weinig verschil maakt en daarom niet heel erg lonend is voor de portemonnee om rustig te rijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Ik vind het verschil relatief klein bij snelweg kilometers of stadsritjes.
Voorbeeld: Tijdens een route in Oostenrijk over bergpassen met veel bochtenwerk en klimmen zat ik bijna op 1/10. Bij heel veel snelweg rond de 130 rij ik 1/12 max 1/13.
Bij auto's die ik eerder heb gehad, zoals mijn 1.8 20vt (VAG) was 1/15 haalbaar bii rustig rijden en 1/8 ook niet onmogelijk bij sportief rijden.
Vandaar mijn conclusie dat het bij de 328 relatief weinig verschil maakt en daarom niet heel erg lonend is voor de portemonnee om rustig te rijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
- MechWarrior
- Just getting started
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 16:04
- Type Auto: G30 540i
- Locatie: Zeeland
13l op 100km is idd vrij hoog. Mijn 540i verbruikt tussen de 8-12l op 100km. Afhankelijk van rijstijl en korte-lange ritten.
G30 540i MY2020
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
Korte ritten zijn funest ja.
Met een koude motor draai ik maximaal 2000 a 2500 toeren .
Beter voor het blok en voor je verbruik.
Ik kan mij voorstellen als je de wagen net heb dat je iets meer gas geeft een altijd hoger in de toeren zit als hij schakelt.
Hoe staat het met het olie verbruik?
Met een koude motor draai ik maximaal 2000 a 2500 toeren .
Beter voor het blok en voor je verbruik.
Ik kan mij voorstellen als je de wagen net heb dat je iets meer gas geeft een altijd hoger in de toeren zit als hij schakelt.
Hoe staat het met het olie verbruik?