Hoelang lopen die contracten Arjan?
Ben aan het denken ook eentje af te sluiten gezien de Premium garantie tot April 2022 maar weet niet of het zich loont.
Ik had bij de M2 de factuur zitten van de vorige eigenaar, voordat deze werd ingeruild had hij deze nog voorzien van een beurt ivm de garantie, en deze viel mij heel erg mee, zeker voor een M:
- Service standaard omvang
- Service motorolie
- Service microfilter
- Service remvloeistof
Incl. Klein materieel en uurloon: €371,03
Dus voor een dealer een zeer nette prijs.
Onderhoud door dealer
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
De meest gangbare is 5 jaar of 100k km, net wat als eerste komt.
Ik heb mijn contract vlak voor de eerste beurt afgesloten, toen was de auto al bijna 2 jaar oud. Dan is er nog 3 jaar over omdat de datum wordt getekend vanaf op kenteken zetten.
Verder is het verre van flexibel omdat je geen onderhoud kunt combineren, ik wilde dat doen maar dat kon niet omdat de condition based indicator nog niet van groen naar oranje was veranderd.
Ik heb mijn contract vlak voor de eerste beurt afgesloten, toen was de auto al bijna 2 jaar oud. Dan is er nog 3 jaar over omdat de datum wordt getekend vanaf op kenteken zetten.
Verder is het verre van flexibel omdat je geen onderhoud kunt combineren, ik wilde dat doen maar dat kon niet omdat de condition based indicator nog niet van groen naar oranje was veranderd.
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Eens even gekeken voor de M2 op 3 jaar 40.000km:
Service Inclusief: €859,- of Service Inclusief Plus €1500,-
Ik rij amper 6000km per jaar, hou wel mijn eige interval aan van 15.000km oliewissel ipv de 30.000 zoals voorgeschreven (dus weet niet of dat ook binnen die service pakketten valt?) Zal wel niet denk ik.
Dan heeft het voor mij weinig zin gok ik zo.
Service Inclusief: €859,- of Service Inclusief Plus €1500,-
Ik rij amper 6000km per jaar, hou wel mijn eige interval aan van 15.000km oliewissel ipv de 30.000 zoals voorgeschreven (dus weet niet of dat ook binnen die service pakketten valt?) Zal wel niet denk ik.
Dan heeft het voor mij weinig zin gok ik zo.
Laatst gewijzigd door Miggel88 op 07 apr 2021, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- Vod
- Moderator
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
- Type Auto: BMW Z4 G29
Ik kom al ruim 12 jaar bij dezelfde dealer in mijn woonplaats. Altijd erg tevreden geweest.
Ik koop vaak een demo van de dealer en daar zit meestal een onderhoudscontract op en dus zie ik eigenlijk nooit een factuur. Uurtarief zal zo rond de 100-110 euro per uur excl. BTW liggen.
Ik koop vaak een demo van de dealer en daar zit meestal een onderhoudscontract op en dus zie ik eigenlijk nooit een factuur. Uurtarief zal zo rond de 100-110 euro per uur excl. BTW liggen.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Onderhoudscontracten lijken me voor de liefhebbers geen optie met afwijkende intervallen voor bijvoorbeeld oliewissel en (preventief) onderhoud.
M of geen M is in veel gevallen echt niet heel anders. Remschijf/ blokken is duurder, maar niet meer werk. Olie en filters maakt erg weinig uit en aan de speciale (slijtage)onderdelen geef je speciale aandacht (wat hopelijk niet zo vaak nodig is).
Als je een fijn (en voor jouw portemonnee betaalbaar) adres hebt bij een specialist, bevriende monteur of dealer, zou ik daar lekker naartoe blijven gaan.
M of geen M is in veel gevallen echt niet heel anders. Remschijf/ blokken is duurder, maar niet meer werk. Olie en filters maakt erg weinig uit en aan de speciale (slijtage)onderdelen geef je speciale aandacht (wat hopelijk niet zo vaak nodig is).
Als je een fijn (en voor jouw portemonnee betaalbaar) adres hebt bij een specialist, bevriende monteur of dealer, zou ik daar lekker naartoe blijven gaan.
BMW 330D M Sport EB (F31)
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Remblokken zitten er niet bij inderdaad, eerder dan de voorgeschreven oliewissel de auto brengen is ook geen optie. Bij 6000km per jaar zou ik het ook zeker niet doen. De 3 serie gaat ook niet meer dan 10 tot 12000km rijden, dus dit keer neem ik ook geen contract
Il blijf hem wel lekker bij de dealer brengen, ben er erg tevreden over.
Il blijf hem wel lekker bij de dealer brengen, ben er erg tevreden over.
- laserQ
- VIP Driver
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
- Type Auto: F32 430i 2018
- Locatie: Utrecht
Normaliter zou ik in 3 tot 4 jaar de 100.000 bereiken, dat betekent 2 kleine en 1 grote beurt, dan kan het wel uit voor 799 euro. Maar gezien huidige omstandigheden heb ik maar een fractie vd hoeveelheid km gereden...
Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk
BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito