Ik denk dat f34 nog niet zo slim is?? wat ik wel zie is dat als je Navi aan heb dat bij het naderen van een rotonde hij wel tip heeft om van gas af te gaan. dit alleen in eco pro modus.Jeremy schreef: ↑29 sep 2021, 19:33Nee, doet hij zelf. Althans. mijn 420i kiest zijn schakelmomenten afhankelijk van op welke weg en welke richting je rijdt. Ik heb hier 2 rotondes redelijk dicht op elkaar en dan schakelt hij bij stabiel 50 niet hoger dan z'n 4. Ben ik die voorbij dan gaat hij naar z'n.. Ja.. 7. Hetzelfde als ik onder de snelweg doorrijdt de bebouwde kom in. Ik sla ook wel eens linksaf om de snelweg op te gaan na het viaduct. De auto lijkt dat te weten en blijft dan in zijn 4. Zodra ik met 50 de bebouwde kom inga, letterlijk een seconde na de afrit schakelt de wagen netjes op. Andersom werkt het ook. De wagen blijft bij het naderen van een rotonde lang in de versnelling en schakelt op naar mate je dichterbij komt. Steeds bij een hoger toerental kiest hij een verzet terug. Doe je hetzelfde op een rechte weg schakelt hij pas rond de 1000 toeren maar in dit geval, zonder te remmen, soms al bij 1500. Best een slim systeem en dat vind ik in de praktijk dan wel weer erg prettig. Als je dat leert anticiperen kun je een hele rit rijden zonder de rem aan te raken.
Daarnaast heb je gelijk met rijstijl daarop aanpassen dat doe ik ook als ik in eco pro modus rij, door al best ver van gas af te gaan, hij rolt redelijk stabiel in 50kmpu lang door.
forummers zullen denken, hallo zeg, je rijdt niet in een prius, planken die pedaal