Over een paar weken wordt mijn F31 geleverd. Ik wil 'm naar aanleiding van de diverse gave auto's op dit forum meteen laten verlagen; betere wegligging, wat stugger, sportievere en onderscheidende uitstraling. Omdat het een EDE uitvoering is, ligt er affabriek al een sportonderstel onder waardoor de auto 10mm lager ligt.
Nu lees en zie ik dat de verlaagde F3x'en hier op het forum over het algemeen ook grotere en vooral bredere velgen hebben gemonteerd (Tristan, MTBMW). Ik heb straks onder de F31 "slechts" de sportline 18' (type 397) velgen liggen. Ik vraag me af of dat wel voldoende is, en er geen (zoals ik dat dan noem) Peugeot 3008-effect optreedt: dat de wielkasten een druk breder zijn dan de wielen onder de auto. Dat valt alleen maar meer op naarmate de auto lager ligt.
Ik heb wel een draadje gevonden op F30post (http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=716860" onclick="window.open(this.href);return false;) maar ik weet niet of daar dan spacers gebruikt zijn. Iemand ervaring met het verlagen in combinatie met 18' ?
Groeten Wout
Verlagen F31 in combinatie met 18'
- PIR3lly
- VIP Driver
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
- Type Auto: F82 M4 Competition
- Locatie: In de lucht...
Zou het persoonlijk gewoon eerst proberen.
Eibach verlaging setje kost niet heel veel en over het algemeen staat het met oem 18 of 19 hartstikke goed. Vind je ze uiteindelijk toch te ver naar binnen, kun je ze altijd nog verbreden met spacers.
Eibach verlaging setje kost niet heel veel en over het algemeen staat het met oem 18 of 19 hartstikke goed. Vind je ze uiteindelijk toch te ver naar binnen, kun je ze altijd nog verbreden met spacers.
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Spacers is niet zo spannend en eng als men vaak denkt.
Ga voor kwaliteit zoals EIbach en niets anders. Neem een spacer die gecoat is ipv van die blanke aluminium dingen. Die rotten aan de naaf vast.
De krachten die vanaf je wiel doorgegeven worden aan je auto gaan via de centreerring/naaf en niet via de bouten. De bouten zijn er alleen om je wiel tegen de naaf te houden en om eventuele rek bij opwarming op te vangen. De axiale krachten gaan via de centreerring.
Neem daarom altijd spacers met centreerring en neem de tijd om te monteren. Maak alles netjes schoon en je hebt echt geen problemen.
Als je auto ietsjes lager staat lijken de wielen vaak wat groter dus dat is in jou geval alleen maar positief.
Ga voor kwaliteit zoals EIbach en niets anders. Neem een spacer die gecoat is ipv van die blanke aluminium dingen. Die rotten aan de naaf vast.
De krachten die vanaf je wiel doorgegeven worden aan je auto gaan via de centreerring/naaf en niet via de bouten. De bouten zijn er alleen om je wiel tegen de naaf te houden en om eventuele rek bij opwarming op te vangen. De axiale krachten gaan via de centreerring.
Neem daarom altijd spacers met centreerring en neem de tijd om te monteren. Maak alles netjes schoon en je hebt echt geen problemen.
Als je auto ietsjes lager staat lijken de wielen vaak wat groter dus dat is in jou geval alleen maar positief.
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- PIR3lly
- VIP Driver
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
- Type Auto: F82 M4 Competition
- Locatie: In de lucht...
Rij zelf al jaren met spacers op mijn auto's.
Heb h&r spacers, 15mm elke kant voor en 10mm elke kant achter.
Nog nooit problemen gehad. Nu zitten ze ook weer onder m'n m3.
Als je maar een goede set koopt en de goede bouten erbij.
Moet er wel eerlijk bij zeggen, als het zonder spacers kan, dan zou ik dat zeker doen.
Mijn volgende velgenset moet dan ook gewoon de goede et waarde hebben, zodat ik zonder spacers kan rijden.
Maar ik denk dat je met alleen een verlaging al verbaasd zult zijn over het resultaat
Heb h&r spacers, 15mm elke kant voor en 10mm elke kant achter.
Nog nooit problemen gehad. Nu zitten ze ook weer onder m'n m3.
Als je maar een goede set koopt en de goede bouten erbij.
Moet er wel eerlijk bij zeggen, als het zonder spacers kan, dan zou ik dat zeker doen.
Mijn volgende velgenset moet dan ook gewoon de goede et waarde hebben, zodat ik zonder spacers kan rijden.
Maar ik denk dat je met alleen een verlaging al verbaasd zult zijn over het resultaat
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Racerij rijden ze ook heel veel met spacers..
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Is ook wel een aardige klus was 4,5 uur bezig met 2 man
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- MTBMW
- Being a part of it
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
- Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i
@Wout,
Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat 19 inch zonder runflat comfortabeler is dan 17 inch mét runflat. Runflats zijn stug en zwaar wat het rijcomfort niet ten goed komt. Succes!
Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat 19 inch zonder runflat comfortabeler is dan 17 inch mét runflat. Runflats zijn stug en zwaar wat het rijcomfort niet ten goed komt. Succes!