F31 328i M-Performance remmen gemonteerd

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Afbeelding
Afbeelding

zoek de verschillen :-)


Joep328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 aug 2012, 21:53
Type Auto: F30 328i HE sportautomaat zwart II

Mooi. En dat is al een reden om te doen.
2e exemplaar na total loss binnen 4 kilometer: F30 328I sportautomaat, Upgrade Edition II (high executive met leder).
Gebruikersavatar
LLNM4
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5646
Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
Type Auto: M4

Ziet er goed uit :In love:
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

ThomV schreef:Ziet er inderdaad netjes uit zo :ja:
Joop schreef: ...is er een reden voor waarom deze remschijven niet door-en-door geperforeerd zijn?
Stel je vraag anders even aan Joop, die weet meestal wel het antwoord op dit soort vragen :wink: :mrgreen:

Zouden de putjes niet toch ook nog gewoon een warmte afdrijvende werking hebben?
Haha...

Moet haast iets in die richting zijn Thom, want dat is normaal ook de functie van de groeven. Die zijn er normaal om fading (zoveel mogelijk) tegen te gaan. bij fading ontstaat een flinter dun extreem verhitte gas laag tussen de remschijf en de remblok. Daarmee is er geen wrijving meer tussen remschijven en remblokken.

Kan me wel voorstellen dat juist niet voor door-en-door perforatie gekozen is, omdat vaak bij dit soort schijven scheurtjes tussen de perforatie optreedt, waardoor de schijf op termijn in meerdere delen kan breken bij extreme en vaak langdurige rembelasting (bijv. bij circuitgebruik).
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
ThomV
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 939
Lid geworden op: 25 okt 2012, 09:27
Type Auto: F11 530D, E61 525d

Joop schreef: Haha...

Moet haast iets in die richting zijn Thom, want dat is normaal ook de functie van de groeven. Die zijn er normaal om fading (zoveel mogelijk) tegen te gaan. bij fading ontstaat een flinter dun extreem verhitte gas laag tussen de remschijf en de remblok. Daarmee is er geen wrijving meer tussen remschijven en remblokken.

Kan me wel voorstellen dat juist niet voor door-en-door perforatie gekozen is, omdat vaak bij dit soort schijven scheurtjes tussen de perforatie optreedt, waardoor de schijf op termijn in meerdere delen kan breken bij extreme en vaak langdurige rembelasting (bijv. bij circuitgebruik).
Kijk! Dat bedoel ik.. :ja:
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Ik zou ook gegroefd kiezen, deze zijn beter voor remstress :ja:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Andre42k schreef:
Arjan schreef:Het staat vooral heel mooi :ja: :ja:

Wat moet er gecodeerd worden?
Je moet na inbouw sportremmen coderen, na het coderen bleek dat de schijf diameters niet zijn aangepast. Wel de type remklauwen zijn veranderd. Dit coderen zal te maken hebben met de remkracht voor de ABS en DSC en rem computers in de auto. Twijfel nu om de schijf diameters aan te passen. Eerst mar even zo proberen als ze zijn ingelopen.
Aha, goed info :ja:
Gebruikersavatar
MTBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i

HBos schreef:Ziet er gelikt uit hoor, maar, ik gooi de knuppel maar in het hoenderhok :shock: , wat heb je er eigenlijk aan?
Groet Hans.
Dit ziet er geweldig uit :ja: .
Ik zou het ook wel willen met het uiterlijk als hoofddoel. Dat hij beter remt is mooi meegenomen al heb ik niets te klagen over de standaard remmerij. Ik zou graag willen weten wat dit geintje kost? Coderen ben ik mee bezig geweest maar heb het niet doorgezet. E-sys was mij te hoog gegrepen. Alleen het installeren met alle plug-ins was al zo lastig.
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

coderen valt reuze mee hoor, wel twee keer denken en dan pas doen.

http://link.marktplaats.nl/m753122608" onclick="window.open(this.href);return false; hier staat nog een setje redelijk goedkoop aangeboden
Gebruikersavatar
MTBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i

Bedankt voor je reactie, ik heb een het liefst een BTW bon, dat scheel toch weer 21%. Ik heb ook even op Ebay gekeken. Daar staat deze set voor €1799,-http://www.ebay.de/itm/BMW-M-Performanc ... 51ac90ad03
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Het is wel een betrouwbare partij ook op eBay :ja:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

MTBMW schreef:Bedankt voor je reactie, ik heb een het liefst een BTW bon, dat scheel toch weer 21%. Ik heb ook even op Ebay gekeken. Daar staat deze set voor €1799,-http://www.ebay.de/itm/BMW-M-Performanc ... 51ac90ad03

Zou even goed vragen of hier de achterschijven wel bij zitten!
Deze zitten niet standaard bij het M brake pakket!
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

ThomV schreef:
Joop schreef: Haha...

Moet haast iets in die richting zijn Thom, want dat is normaal ook de functie van de groeven. Die zijn er normaal om fading (zoveel mogelijk) tegen te gaan. bij fading ontstaat een flinter dun extreem verhitte gas laag tussen de remschijf en de remblok. Daarmee is er geen wrijving meer tussen remschijven en remblokken.

Kan me wel voorstellen dat juist niet voor door-en-door perforatie gekozen is, omdat vaak bij dit soort schijven scheurtjes tussen de perforatie optreedt, waardoor de schijf op termijn in meerdere delen kan breken bij extreme en vaak langdurige rembelasting (bijv. bij circuitgebruik).
Kijk! Dat bedoel ik.. :ja:
Dat is enkel wat me zo te binnen schiet als ik er over nadenk... Wacht eigenlijk nog op een bevestigend antwoord... :wink:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

De grondslag zal hetzelfde zijn Joop, maar ik hoor van racers ook dat ze gegroefd prefereren in het geval van veel remstress.
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Vanmiddag de remschijf diameter in grotere juiste waarde gecodeerd. Werkelijk duidelijk verschil in rem prestatie, voelen nu meer bij de les aan. :ja:

Juist coderen van de juiste remset wel degelijk noodzakelijk dus. :autotje spelen:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”