F31 328i M-Performance remmen gemonteerd
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
Ziet er goed uit
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Haha...ThomV schreef:Ziet er inderdaad netjes uit zo
Stel je vraag anders even aan Joop, die weet meestal wel het antwoord op dit soort vragenJoop schreef: ...is er een reden voor waarom deze remschijven niet door-en-door geperforeerd zijn?
Zouden de putjes niet toch ook nog gewoon een warmte afdrijvende werking hebben?
Moet haast iets in die richting zijn Thom, want dat is normaal ook de functie van de groeven. Die zijn er normaal om fading (zoveel mogelijk) tegen te gaan. bij fading ontstaat een flinter dun extreem verhitte gas laag tussen de remschijf en de remblok. Daarmee is er geen wrijving meer tussen remschijven en remblokken.
Kan me wel voorstellen dat juist niet voor door-en-door perforatie gekozen is, omdat vaak bij dit soort schijven scheurtjes tussen de perforatie optreedt, waardoor de schijf op termijn in meerdere delen kan breken bij extreme en vaak langdurige rembelasting (bijv. bij circuitgebruik).
-
- VIP Driver
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 25 okt 2012, 09:27
- Type Auto: F11 530D, E61 525d
Kijk! Dat bedoel ik..Joop schreef: Haha...
Moet haast iets in die richting zijn Thom, want dat is normaal ook de functie van de groeven. Die zijn er normaal om fading (zoveel mogelijk) tegen te gaan. bij fading ontstaat een flinter dun extreem verhitte gas laag tussen de remschijf en de remblok. Daarmee is er geen wrijving meer tussen remschijven en remblokken.
Kan me wel voorstellen dat juist niet voor door-en-door perforatie gekozen is, omdat vaak bij dit soort schijven scheurtjes tussen de perforatie optreedt, waardoor de schijf op termijn in meerdere delen kan breken bij extreme en vaak langdurige rembelasting (bijv. bij circuitgebruik).
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Ik zou ook gegroefd kiezen, deze zijn beter voor remstress
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Aha, goed infoAndre42k schreef:Je moet na inbouw sportremmen coderen, na het coderen bleek dat de schijf diameters niet zijn aangepast. Wel de type remklauwen zijn veranderd. Dit coderen zal te maken hebben met de remkracht voor de ABS en DSC en rem computers in de auto. Twijfel nu om de schijf diameters aan te passen. Eerst mar even zo proberen als ze zijn ingelopen.Arjan schreef:Het staat vooral heel mooi
Wat moet er gecodeerd worden?
- MTBMW
- Being a part of it
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
- Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i
Dit ziet er geweldig uit .HBos schreef:Ziet er gelikt uit hoor, maar, ik gooi de knuppel maar in het hoenderhok , wat heb je er eigenlijk aan?
Groet Hans.
Ik zou het ook wel willen met het uiterlijk als hoofddoel. Dat hij beter remt is mooi meegenomen al heb ik niets te klagen over de standaard remmerij. Ik zou graag willen weten wat dit geintje kost? Coderen ben ik mee bezig geweest maar heb het niet doorgezet. E-sys was mij te hoog gegrepen. Alleen het installeren met alle plug-ins was al zo lastig.
- Andre42k
- VIP Driver
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
- Type Auto: F31 328i sportline
coderen valt reuze mee hoor, wel twee keer denken en dan pas doen.
http://link.marktplaats.nl/m753122608" onclick="window.open(this.href);return false; hier staat nog een setje redelijk goedkoop aangeboden
http://link.marktplaats.nl/m753122608" onclick="window.open(this.href);return false; hier staat nog een setje redelijk goedkoop aangeboden
- MTBMW
- Being a part of it
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
- Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i
Bedankt voor je reactie, ik heb een het liefst een BTW bon, dat scheel toch weer 21%. Ik heb ook even op Ebay gekeken. Daar staat deze set voor €1799,-http://www.ebay.de/itm/BMW-M-Performanc ... 51ac90ad03
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Het is wel een betrouwbare partij ook op eBay
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Andre42k
- VIP Driver
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
- Type Auto: F31 328i sportline
MTBMW schreef:Bedankt voor je reactie, ik heb een het liefst een BTW bon, dat scheel toch weer 21%. Ik heb ook even op Ebay gekeken. Daar staat deze set voor €1799,-http://www.ebay.de/itm/BMW-M-Performanc ... 51ac90ad03
Zou even goed vragen of hier de achterschijven wel bij zitten!
Deze zitten niet standaard bij het M brake pakket!
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Dat is enkel wat me zo te binnen schiet als ik er over nadenk... Wacht eigenlijk nog op een bevestigend antwoord...ThomV schreef:Kijk! Dat bedoel ik..Joop schreef: Haha...
Moet haast iets in die richting zijn Thom, want dat is normaal ook de functie van de groeven. Die zijn er normaal om fading (zoveel mogelijk) tegen te gaan. bij fading ontstaat een flinter dun extreem verhitte gas laag tussen de remschijf en de remblok. Daarmee is er geen wrijving meer tussen remschijven en remblokken.
Kan me wel voorstellen dat juist niet voor door-en-door perforatie gekozen is, omdat vaak bij dit soort schijven scheurtjes tussen de perforatie optreedt, waardoor de schijf op termijn in meerdere delen kan breken bij extreme en vaak langdurige rembelasting (bijv. bij circuitgebruik).
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
De grondslag zal hetzelfde zijn Joop, maar ik hoor van racers ook dat ze gegroefd prefereren in het geval van veel remstress.
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Andre42k
- VIP Driver
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
- Type Auto: F31 328i sportline
Vanmiddag de remschijf diameter in grotere juiste waarde gecodeerd. Werkelijk duidelijk verschil in rem prestatie, voelen nu meer bij de les aan.
Juist coderen van de juiste remset wel degelijk noodzakelijk dus.
Juist coderen van de juiste remset wel degelijk noodzakelijk dus.