Vervangen Adaptief onderstel

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
TimF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 19 apr 2013, 12:30

Gerritj schreef:
TimF31 schreef:Vooral met die dakkoffer haha.

Ik ben overigens erg tevreden met mijn nieuwe veren / dempers. Helaas is de tik in het linkerwiel er nog niet uit. Dat blijft een probleem.
bij mij voorste vering vervangen door adaptieve terug en geluid bleef en dan hebben ze het stuurhuis vervangen en nu is het bonkend geluid weg.
Dat bonkende geluid dat nu weg is, had je dat vooral in bochten?


Bimlove
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:24

m135 schreef:
FAF schreef:Verder vind ik het verschil tussen sport en comfort modus qua onderstel weinig verschillen. Wellicht doordat ik X-drive heb? Deze is namelijk niet een cm verlaagd itt S-drive M adaptief onderstel. Wel veranderen duidelijk de stuureigenschappen en het gasrespons.

Gr.
Heb je wel ingesteld dat het onderstel moet meeveranderen met de sportsetting?
Als je dat niet doet, dan blijft het onderstel in comfortstand staan als je de knop eco/comfort/sport op sport zet.
Gerritj
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2015, 20:45

stuurhuis is vervangen
bonkend geluid ook in bocht en op klinkerwegen bij lage snelheid 35 à 45 km/h
TimF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 19 apr 2013, 12:30

Ik heb vermoeden dat de overgebleven kloink bij mij door een 'silent block' komt.
TimF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 19 apr 2013, 12:30

Helaas ook geen silent block / hydrolager. Ze zijn vervangen, maar probleem is er nog steeds.
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Wat een verschrikking zeg :yuck:
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Iemand een idee wat de kosten zijn van een (niet variabel) M onderstel?

Ik heb op mijn F30 320i sedan een standaard onderstel, waar dat bij de E9x en de E89 prima was (stug genoeg) vind ik de F30 echt richting citroen gaan, het schommelt en hobbelt maar een partij na elke drempel of oneffenheid.

De M performance kit kost 1800 euro bij de dealer, maar het hoeft van mij geen 20mm omlaag en niet superstug te worden. Het standaard M onderstel voldoet volgens mij wel, 10mm omlaag en net even wat stuggere demping.
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Na lang zoeken heb ik geloof ik wel een mooie F32 gevonden met alle opties die ik wil. Echter het heeft een 02VF - Adaptief M onderstel Na het lezen van deze topic weet ik niet of het verstandig is om de auto dan te kopen of toch te wachten op een die niet het een Adaptief M-onderstel heeft. (het gaat om een premiumselection auto). Toch maar laten staan? Ik wil geen gedonder....gebonk... :D
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Er rijden ook auto's rond zonder problemen. Ik weet niet of je je moet laten afschrikken door een paar negatieve ervaringen.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Knot schreef:Iemand een idee wat de kosten zijn van een (niet variabel) M onderstel?

Ik heb op mijn F30 320i sedan een standaard onderstel, waar dat bij de E9x en de E89 prima was (stug genoeg) vind ik de F30 echt richting citroen gaan, het schommelt en hobbelt maar een partij na elke drempel of oneffenheid.

De M performance kit kost 1800 euro bij de dealer, maar het hoeft van mij geen 20mm omlaag en niet superstug te worden. Het standaard M onderstel voldoet volgens mij wel, 10mm omlaag en net even wat stuggere demping.
1800 euro? Voor mijn auto kost het 2600 volgens de dealer.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

E92fan, ga er gewoon in proefrijden, dan weet je het snel genoeg! Ik rijd al 1,5 jaar rond met een adaptief onderstel en ben daar tot op vandaag nog erg blij mee. Helemaal geen gebonk bij mij.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Eens met Kingfisher...
...het is wel een hele fijne optie. Proefrijden en goed luisteren naar mogelijke bijgeluiden.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Bij BMW dealers 3000 euro voor Performance onderstel (incl montage, incl antiroll bars). Een M onderstel kost even veel dus altijd voor Performance gaan dan, al vind ik het veel geld voor een auto die tekoop staat.
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Dat is dus het gebonk wat ik hoor. Bij scherpe bochten of lage snelheid heb ik er ook last van. Lijkt alsof het wiel ze slag niet kan maken...

Verder vind ik het onderstel prima maar het gebonk is af en toe inderdaad wel storend..
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Dan ben ik blij dat ik het normale onderstel heb.
Maar dat heeft ook een eigenaardige eigenschap: als ik in een bocht over tramrails rij, rammelt/klappert de voortrein. Volgens de dealer komt dat door de lichte materialen.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”