Dat bonkende geluid dat nu weg is, had je dat vooral in bochten?Gerritj schreef:bij mij voorste vering vervangen door adaptieve terug en geluid bleef en dan hebben ze het stuurhuis vervangen en nu is het bonkend geluid weg.TimF31 schreef:Vooral met die dakkoffer haha.
Ik ben overigens erg tevreden met mijn nieuwe veren / dempers. Helaas is de tik in het linkerwiel er nog niet uit. Dat blijft een probleem.
Vervangen Adaptief onderstel
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 12:30
-
- Just getting started
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:24
Heb je wel ingesteld dat het onderstel moet meeveranderen met de sportsetting?m135 schreef:FAF schreef:Verder vind ik het verschil tussen sport en comfort modus qua onderstel weinig verschillen. Wellicht doordat ik X-drive heb? Deze is namelijk niet een cm verlaagd itt S-drive M adaptief onderstel. Wel veranderen duidelijk de stuureigenschappen en het gasrespons.
Gr.
Als je dat niet doet, dan blijft het onderstel in comfortstand staan als je de knop eco/comfort/sport op sport zet.
- Knot
- VIP Driver
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
- Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i
Iemand een idee wat de kosten zijn van een (niet variabel) M onderstel?
Ik heb op mijn F30 320i sedan een standaard onderstel, waar dat bij de E9x en de E89 prima was (stug genoeg) vind ik de F30 echt richting citroen gaan, het schommelt en hobbelt maar een partij na elke drempel of oneffenheid.
De M performance kit kost 1800 euro bij de dealer, maar het hoeft van mij geen 20mm omlaag en niet superstug te worden. Het standaard M onderstel voldoet volgens mij wel, 10mm omlaag en net even wat stuggere demping.
Ik heb op mijn F30 320i sedan een standaard onderstel, waar dat bij de E9x en de E89 prima was (stug genoeg) vind ik de F30 echt richting citroen gaan, het schommelt en hobbelt maar een partij na elke drempel of oneffenheid.
De M performance kit kost 1800 euro bij de dealer, maar het hoeft van mij geen 20mm omlaag en niet superstug te worden. Het standaard M onderstel voldoet volgens mij wel, 10mm omlaag en net even wat stuggere demping.
- E92fan
- VIP Driver
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39
Na lang zoeken heb ik geloof ik wel een mooie F32 gevonden met alle opties die ik wil. Echter het heeft een 02VF - Adaptief M onderstel Na het lezen van deze topic weet ik niet of het verstandig is om de auto dan te kopen of toch te wachten op een die niet het een Adaptief M-onderstel heeft. (het gaat om een premiumselection auto). Toch maar laten staan? Ik wil geen gedonder....gebonk...
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
Er rijden ook auto's rond zonder problemen. Ik weet niet of je je moet laten afschrikken door een paar negatieve ervaringen.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
1800 euro? Voor mijn auto kost het 2600 volgens de dealer.Knot schreef:Iemand een idee wat de kosten zijn van een (niet variabel) M onderstel?
Ik heb op mijn F30 320i sedan een standaard onderstel, waar dat bij de E9x en de E89 prima was (stug genoeg) vind ik de F30 echt richting citroen gaan, het schommelt en hobbelt maar een partij na elke drempel of oneffenheid.
De M performance kit kost 1800 euro bij de dealer, maar het hoeft van mij geen 20mm omlaag en niet superstug te worden. Het standaard M onderstel voldoet volgens mij wel, 10mm omlaag en net even wat stuggere demping.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
- Kingfisher
- VIP Driver
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
- Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
- Locatie: De Polder
- Contacteer:
E92fan, ga er gewoon in proefrijden, dan weet je het snel genoeg! Ik rijd al 1,5 jaar rond met een adaptief onderstel en ben daar tot op vandaag nog erg blij mee. Helemaal geen gebonk bij mij.
Groeten,
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Eens met Kingfisher...
...het is wel een hele fijne optie. Proefrijden en goed luisteren naar mogelijke bijgeluiden.
...het is wel een hele fijne optie. Proefrijden en goed luisteren naar mogelijke bijgeluiden.
- Knot
- VIP Driver
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
- Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i
Bij BMW dealers 3000 euro voor Performance onderstel (incl montage, incl antiroll bars). Een M onderstel kost even veel dus altijd voor Performance gaan dan, al vind ik het veel geld voor een auto die tekoop staat.
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Dat is dus het gebonk wat ik hoor. Bij scherpe bochten of lage snelheid heb ik er ook last van. Lijkt alsof het wiel ze slag niet kan maken...
Verder vind ik het onderstel prima maar het gebonk is af en toe inderdaad wel storend..
Verder vind ik het onderstel prima maar het gebonk is af en toe inderdaad wel storend..
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
Dan ben ik blij dat ik het normale onderstel heb.
Maar dat heeft ook een eigenaardige eigenschap: als ik in een bocht over tramrails rij, rammelt/klappert de voortrein. Volgens de dealer komt dat door de lichte materialen.
Maar dat heeft ook een eigenaardige eigenschap: als ik in een bocht over tramrails rij, rammelt/klappert de voortrein. Volgens de dealer komt dat door de lichte materialen.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual