Ik begreep dat de LCI toch een ander onderstel had gekregen.... blijkbaar dus niet.
Gaan ze de dempers weer voor adaptieve dempers vervangen of krijg je nu een "vast" sport onderstel? Dit hebben ze bij mij gedaan omdat de dempers destijds niet veranderd waren had vervangen volgens Bmw Nl geen zin....
Ben benieuwd...
Vervangen Adaptief onderstel
-
- Just getting started
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jul 2015, 22:16
Ik ben dit op het spoor gekomen via Tim.FAF schreef:Op een of andere manier dit topic gemist, maar nu in zijn geheel gelezen.
Ik rijd een totaal andere bmw F21 met Xdrive maar ook met adaptieve dempers.
Het is me wel eens opgevallen dat bij (zeer) slechte ondergrond het onderstel licht klappert.
Maar nooit in die mate dat ik me eraan stoor, en geloof me dat doe ik snel...
Met sturen heb ik sws nooit iets gemerkt van de betreffende "knak"
In de link naar site van Autoweek las ik dat het probleem niet ( nauwelijks) meer aanwezig zou zijn met sportdempers.
Neem aan dat die er bij mij dan onder zitten omdat het een M135i betreft?
Ga het in ieder geval wat scherper in de gaten houden.
Sterkte voor de members die hier last van ondervinden.
En ik ben het wel met Joop eens dat hoe goed ook bedacht, compromisloos word het nooit.
Gr FAF
Wil even melden dat ik zelf een M135i Xdrive heb met adaptief M onderstel en precies hetzelfde probleem heb als wat ik lees op Engelse fora en dit forum.
Op lage snelheid over een drempel hoor ik zowel voor als achter het onderstel bonken. Conclusie BMW (Story) 'producteigenschap'. Echt onbegrijpelijk.
Verder vind ik het verschil tussen sport en comfort modus qua onderstel weinig verschillen. Wellicht doordat ik X-drive heb? Deze is namelijk niet een cm verlaagd itt S-drive M adaptief onderstel. Wel veranderen duidelijk de stuureigenschappen en het gasrespons.
Gr.
- Kingfisher
- VIP Driver
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
- Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
- Locatie: De Polder
- Contacteer:
Ik voel wel duidelijk een verschil. Als ik hier een lange doordraaier van de A6 naar de A27 pak met flink wat snelheid dan kan ik het onderstel het beste in sport zetten omdat anders de auto door een dwarsrichel ineens erg wiebelig wordt (of werd, het asfalt is onlangs vervangen dus ik denk dat deze plek nu ook bijgewerkt is).
Ook op een ritje eerder dit jaar over de Autobahn was sport op hoge snelheid duidelijk te prefereren boven comfort omdat het geheel veel zekerder en strakker aanvoelt.
Ik heb de bonkgeluiden (nog steeds) niet, dus vanzelfsprekend ben ik wel erg blij met mijn keuze voor dit onderstel.
Ook op een ritje eerder dit jaar over de Autobahn was sport op hoge snelheid duidelijk te prefereren boven comfort omdat het geheel veel zekerder en strakker aanvoelt.
Ik heb de bonkgeluiden (nog steeds) niet, dus vanzelfsprekend ben ik wel erg blij met mijn keuze voor dit onderstel.
Groeten,
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 12:30
Ik krijg een vast, niet regelbaar, onderstel nu.Andre42k schreef:Ik begreep dat de LCI toch een ander onderstel had gekregen.... blijkbaar dus niet.
Gaan ze de dempers weer voor adaptieve dempers vervangen of krijg je nu een "vast" sport onderstel? Dit hebben ze bij mij gedaan omdat de dempers destijds niet veranderd waren had vervangen volgens Bmw Nl geen zin....
Ben benieuwd...
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Ben erg benieuwd Tim
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 12:30
Deze week is het zover. Ik heb gisteren mijn auto naar de dealer gebracht en het nieuwe onderstel zit er inmiddels onder.
Helaas kregen ze een foutmelding en moet de regelunit vervangen worden (vraag me niet waarom). Deze staat nu in bestelling en komt morgen of overmorgen bij ze binnen.
Zodra ik er weer mee rondrij, meld ik me weer
Helaas kregen ze een foutmelding en moet de regelunit vervangen worden (vraag me niet waarom). Deze staat nu in bestelling en komt morgen of overmorgen bij ze binnen.
Zodra ik er weer mee rondrij, meld ik me weer
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Ik hoop in hemelsnaam dat het straks eindelijk opgelost is.
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:45
bij mij volgende week
beide trekstangen met rubbers vervangen
rubbers stabilisatorstangen vervangen
beide veerpoten voor vervangen
beide toplagers veerpoten voor vervangen
hopelijk helpt het
hier in Belgie willen ze niet de standaard ophanging erop plaatsen
beide trekstangen met rubbers vervangen
rubbers stabilisatorstangen vervangen
beide veerpoten voor vervangen
beide toplagers veerpoten voor vervangen
hopelijk helpt het
hier in Belgie willen ze niet de standaard ophanging erop plaatsen
-
- Being a part of it
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:20
Alleen jammer dat servetronic met variable sportsteering bij het M-pakket in zit. Ik vind dat je de electronische stuurbekrachtiging best goed voelt wat wel jammer is. Onze 2de auto, een Honda Accord uit 2000 voelt beter en communicatiever aan tijdens het rijden.
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 12:30
Wat voor auto rij je Gerrtj? En is het een S-Drive of X-Drive?gerrtj schreef:bij mij volgende week
beide trekstangen met rubbers vervangen
rubbers stabilisatorstangen vervangen
beide veerpoten voor vervangen
beide toplagers veerpoten voor vervangen
hopelijk helpt het
hier in Belgie willen ze niet de standaard ophanging erop plaatsen
Sinds gisteren rij ik met het nieuwe onderstel en 2 van de 3 problemen zijn opgelost.
1) De herrie, bonken en roffelen van de dempers is verdwenen
2) De tik die ik voelde in mijn stuur als mijn auto over verkeersheuvels reed is verdwenen
3) Het metaalachtige geklapper als ik met mijn auto naar links stuur en daarbij een hobbel, bobbel of kerbs meepak is er nog steeds al is het anders gaan klinken (ook wel logisch met andere dempers en veren).
Bij mij zijn dus de veren, dempers en schotels vervangen.
Ik moet wel zeggen het is echt een verademing, wat een rust in de auto en hoe lekker stuurt de auto nu. Ik vind het onderstel nu echt geweldig. Nu nog hopen dat ze dat laatste punt kunnen vinden en oplossen.
- Michiel
- Administrator
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
- Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II
Goed nieuws
Drive it like you stole it...
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
-
- Just getting started
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 22 jul 2014, 22:12
Goedemorgen , ik heb nu ook het adaptieve onderstel, maar vind het juist veel minder bonken als het m-onderstel van mijn oude 335i e90. Ook de tik over een drempel merk ik niet. Wel hoor je geluid over een slechte klinkerweg, maar dat hoor je bij bijna iedere auto . Was het onderstel versleten? Of gewoon een product eigenschap?