Heeft er iemand ervaring met het x-drive systeem?
Reden van mijn vraag, ik heb een schitterende F32 428ia Xdrive op het oog, maar ben niet bekend met AWD. De betreffende auto is voorzien van een M-Sportpakket, maar bij de X-drive variant zit er geen m-sportonderstel op...... wat ik eigenlijk wel een must vind. Daarnaast staat de auto iets hoger (1cm) ivm met m-onderstel, alleen vond ik het optisch wel meevallen. Ook is mij vertelt dat juist een 4-wiel aangedreven auto vaak wat "stugger" aanvoelt en daardoor het sportonderstel niet nodig heeft.
Zouden jullie, indien de auto naar wens is, het Xdrive systeem voor lief nemen? Of kiezen jullie bewust voor een RWD systeem en dus nooit voor Xdrive kiezen?
Auto is wel sneller van 0-100 ivm achterwiel aangedreven 428ia.
Ik twijfel....
Iemand ervaring met BMW Xdrive F32?
-
- Being a part of it
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 16:46
- Type Auto: BMW F33 428Ia HE M-Pakket
- Locatie: Regio Haaglanden
BMW i3s 2018 - Protonic Blue
F33 428i HE Cabrio + pakket - Glacier Silver
F30 328i HE Luxury Line - Saphir Schwarz
E93 330i HE Cabrio - Saphir Schwarz
E90 320i EDE - Tiefseeblau
E36 M3 - Daytona Violet
F33 428i HE Cabrio + pakket - Glacier Silver
F30 328i HE Luxury Line - Saphir Schwarz
E93 330i HE Cabrio - Saphir Schwarz
E90 320i EDE - Tiefseeblau
E36 M3 - Daytona Violet
- petrolheadd
- VIP Driver
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
- Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport
Tja, AWD in Nederland vind ik een overbodig. Nederland is zo plat als een dubbeltje, ik zie de meerwaarde ervan niet in. Je betaalt een hoop geld voor iets wat je in de praktijk niet/weinig nodig zult hebben. Daarnaast verbruikt AWD meer brandstof.
Het voordeel wat ik kan bedenken is als het regent of als het sneeuwt. Je zal waarschijnlijk meer grip hebben. Als je goeie (winter)banden hebt, dan heb je AWD niet nodig.
Ik deel trouwens jouw mening. Voor een BMW is een -pakket een must Ziet naar mijn mening strakker uit en rijdt ook dynamischer/sportiever.
Geldt trouwens ook voor Mercedes, De Mercedes CLA met AMG-pakket is prachtig. Zonder AMG ziet het er niet uit
Het voordeel wat ik kan bedenken is als het regent of als het sneeuwt. Je zal waarschijnlijk meer grip hebben. Als je goeie (winter)banden hebt, dan heb je AWD niet nodig.
Ik deel trouwens jouw mening. Voor een BMW is een -pakket een must Ziet naar mijn mening strakker uit en rijdt ook dynamischer/sportiever.
Geldt trouwens ook voor Mercedes, De Mercedes CLA met AMG-pakket is prachtig. Zonder AMG ziet het er niet uit
F20 LCI Mineralgrau 118i sport
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
- Bobpotnepo
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 15 feb 2013, 20:49
- Type Auto: G20 M340i xDrive
Ik heb een F30 335i xDrive gehad met adaptief M onderstel. Ben afgeknapt op het te softe onderstel. Echt proberen voordat je koopt zou ik zeggen.
2019 G20 M340i xDrive
2020 Cayenne SE Hybrid
2022 718 Spyder
2015 981 Cayman GT4 (sold)
2018 F30 340i (sold)
2013 981 Cayman S (sold)
2000 Z3 Coupe 3.0 (sold)
2020 Cayenne SE Hybrid
2022 718 Spyder
2015 981 Cayman GT4 (sold)
2018 F30 340i (sold)
2013 981 Cayman S (sold)
2000 Z3 Coupe 3.0 (sold)
- Ottokar
- VIP Driver
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 15 apr 2015, 11:45
- Type Auto: F15 X5 40e
- Locatie: Kuala Lumpur, Maleisië
Tja, erg persoonlijk. Ik rijd een s-drive X1 en een e92 /coupe 330xi.
Velen zullen mij voor gek verklaren, so be it.
Wat ik wel kan zeggen, is dat de vier wiel aangedreven coupe messcherp door de bochten gaat, ook op hogere snelheid. Zeer precies, zeer gecontroleerd. Ik beleef giga veel plezier aan de x-drive. En dan is het nog niet eens slecht weer en of winter.
Probeer het uit en overtuig jezelf, dat is het beste advies wat ik je kan geven.
Het is en blijft een BMW, dus genot is de basis anyways...
Velen zullen mij voor gek verklaren, so be it.
Wat ik wel kan zeggen, is dat de vier wiel aangedreven coupe messcherp door de bochten gaat, ook op hogere snelheid. Zeer precies, zeer gecontroleerd. Ik beleef giga veel plezier aan de x-drive. En dan is het nog niet eens slecht weer en of winter.
Probeer het uit en overtuig jezelf, dat is het beste advies wat ik je kan geven.
Het is en blijft een BMW, dus genot is de basis anyways...
6 in line, it's all fine.
- FAF
- VIP Driver
- Berichten: 7332
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
- Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport
+1msport schreef:Gewoon doen dat xdrive systeem. Krijg je geen spijt van.
De opmerking "Tja, AWD in Nederland vind ik een overbodig. Nederland is zo plat als een dubbeltje, ik zie de meerwaarde ervan niet in." slaat nergens op, een vierwiel aangedreven auto rijdt ook in een vlak land en op droog wegdek beter dan een RWD.
Het bochtgedrag is beter, wel eens van 'torque vectoring' gehoor? Je wordt als het ware door de bocht getrokken, zonder overstuur reacties. De auto vertoont een mooi neutraal weggedrag.
Zelf heb ik nu een aantal jaren een F31 met xdrive, en wil niet meer zonder.
De auto is zonder M onderstel iets te soepel. Dat heb ik als volgt opgelost. Na aanschaf heb ik door dealer een paar H&R stabilisatoren laten monteren, en kort geleden een paar Bilstein B6 dempers welke zijn afgestemd op de standaard veren, met verbluffend resultaat.
Snaarstrak weggedrag zonder oncomfortabel te worden, waardoor je ten alle tijden optimaal grip houdt. Volgens verschillende goeroes moet vering namelijk zo zacht als mogelijk maar niet harder dan nodig zijn.
Ik heb zelfs speciaal gezocht naar een Xdrive.
Zeker met flink wat koppel is het gewoon erg fijn, er is gewoon altijd tractie.
Weer of geen weer.
@ Petrolhead, heb je al ooit eens met een Xdrive gereden?