+1 Joop,
Ooit een keer gedaan bij een Astra GSI en dat ging dus niet. 40mm verlaging is al teveel van het goede. Auto deint als een Amerikaase Oldsmobile uit de jaren, ja welke jaren eigenlijk niet.
Hoe hebben jullie je F30 verlaagd?
-
- Just getting started
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 14:56
- Type Auto: BMW f30 320ia
Dus voor echt goed verlagen een schroefset, zijn die er onder de €1000 incl montage? Of moet je daar niet aan willen beginnen en iets meer uitgeven voor bijvoorbeeld bilstein?
E87, E87, E90, E88, F20, F30!
- Zluytr
- VIP Driver
- Berichten: 588
- Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:39
- Type Auto: F20
- Locatie: Den Helder
AP maakt kwalitief goede setjes voor een redelijke prijs. Dat moet lukken inl montage onder de €1000.
Die komen ook uit de zelfde keuken als KW wat een uitstekend merk is.
Ik zou persoonlijk niet voor goedkoper kijken dan AP... want dan heb je een goede kans dat je een hoop gaat inleveren.
Die komen ook uit de zelfde keuken als KW wat een uitstekend merk is.
Ik zou persoonlijk niet voor goedkoper kijken dan AP... want dan heb je een goede kans dat je een hoop gaat inleveren.
His: F10 AlpinWeiss
Hers: F20 AlpinWeiss
Ex: E91 LCI
Hers: F20 AlpinWeiss
Ex: E91 LCI
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Een schroefset is niet nodig. Kwalitatief beter dan AP is de vaste set Eibach B12 Pro-kit. Dat zijn Pro-kit veren met Bilstein dempers. Die zijn op elkaar afgestemd. Mooienis dat je ook eerst alleen de pro-kit veren kunt monteren en dan later nog de Bilstein dempers kunt vervangen waardoor je dan alsnog de complete B12 set hebt.
http://www.bilstein.nl/product-bilstein ... in=1&sub=8
Veren en dempers bij B12 pro-kit kun je daarbij ook altijd los vervangen. Bij de schroefset is t lastiger en (mij) ook niet duidelijk welke dempers daar in zitten.
Voordeel van de schroefset is weer de verstelbaarheid. Maar moet je wel weer gangbaar houden (onderhoud).
Dat zijn dus afwegingen die ieder moet maken.
http://www.bilstein.nl/product-bilstein ... in=1&sub=8
Veren en dempers bij B12 pro-kit kun je daarbij ook altijd los vervangen. Bij de schroefset is t lastiger en (mij) ook niet duidelijk welke dempers daar in zitten.
Voordeel van de schroefset is weer de verstelbaarheid. Maar moet je wel weer gangbaar houden (onderhoud).
Dat zijn dus afwegingen die ieder moet maken.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Tsja, dat is misschien iets te zwart/wit, maar aangezien het onduidelijk is welke dempers gebruikt zijn, zal daar op bespaard zijn. Je hebt wel de verstelbaarheid van een schroefset, maar betaalt minder dan voor de vaste B12 prokit. Dat zit m dan toch ergens in.
Ik zeg dus niet dat de AP set niet goed zal zijn, maar ik zou vooral de verschillen tussen wel of geen schroefset - zoals hierboven aangegeven - afwegen waar je het meeste belang aan hecht.
Mn vorige auto had n schroefset, maar nu heb ik er bewust niet voor gekozen. Een schroefset heeft niet alleen maar voordelen. Zeker de wat goedkopere. En de meerprijs voor 'n upgrade naar een KW schroefset vond ik wat te groot.
Ik zeg dus niet dat de AP set niet goed zal zijn, maar ik zou vooral de verschillen tussen wel of geen schroefset - zoals hierboven aangegeven - afwegen waar je het meeste belang aan hecht.
Mn vorige auto had n schroefset, maar nu heb ik er bewust niet voor gekozen. Een schroefset heeft niet alleen maar voordelen. Zeker de wat goedkopere. En de meerprijs voor 'n upgrade naar een KW schroefset vond ik wat te groot.
-
- VIP Driver
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44
M dempers met Eibach Sportline zou een goede combi zijn volgens sommige E90 rijders in Duitsland. Wat schroefset betreft heb ik ervaring met H&R, Eibach Pro Street en Weitec (nu ST en ook onder de vlag van KW, wel een stuk duurder dan AP).
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Let wel: gaat hier wel over de F30. Maar tuurlijk is de combi goed, maar de E90 hangt dan meestal nog steeds wat door bij zn kont. Dan is de combi zoals ik m heb (pro-kit met voorzijde een extra cm lager dmv veerschotels) n nog betere optie als je n vaste verlaging wilt
-
- Just getting started
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 14:56
- Type Auto: BMW f30 320ia
Ik heb zelf geen m dempers, ik vind het wel een hele goede om eerst de eibach pro kit te monteren en als ik dan nog meer of beter wil kan ik altijd nog de dempers vervangen. Wat betreft de schroefset van ap lijkt me ook nogsteeds een goede optie.
E87, E87, E90, E88, F20, F30!
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Ik ben blij dat ik hem toch niet verlaagd heb.. Van het weekend met parkeren bijna de lip aan gort gereden.. Met het M pakket ligt die voor mij in elk geval met een lip meer dan laag genoeg..
-
- VIP Driver
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44
Net genoeg ruimte zo te zien. Ik parkeer bijna altijd achteruit i.v.m. kans op eventuele schade.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja een stoeprand hang je al gauw vlak boven.
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
En das nog een lage stoeprand... ik moet in nieuwe vinexwijken al schuin over sommige straatjes/drempels, met die verzakkingen en hoogteverschillen
Sowieso achteruit inparkeren joh, voor je het weet hang je er bovenop of op zo'n irritante betonnen balk
Sowieso achteruit inparkeren joh, voor je het weet hang je er bovenop of op zo'n irritante betonnen balk
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Ja, was inderdaad al een lage stoep. Normaal parkeer ik ook altijd achteruit maar soms uit luiheid gewoon vooruit maar dat is dus oppassen haha!