Zoals de titel al omschrijft.
Ik wil mijn bmw gaan verlagen. Prokit geeft aan 25-30 voor en achter. De sportline kit 40 voor en achter.
Heeft er iemand ervaring met 1 van deze kits?
Eibach pro kit of Sportline?
- Knot
- VIP Driver
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
- Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i
Ik had een E46 328i touring voorzien van Koni FSD dempers (daardoor ligt ie nog net wat lager) en Eibach pro-kit veren.
Ben een andere auto gaan brengen toen mn vriendin in scheveningen vast had gestaan in de parkeergarage. Daarna de auto weer 15mm verhoogd.
Zou dus nooit voor sportline gaan tenzij je een auto alleen op circuit gebruikt oid.
Ben een andere auto gaan brengen toen mn vriendin in scheveningen vast had gestaan in de parkeergarage. Daarna de auto weer 15mm verhoogd.
Zou dus nooit voor sportline gaan tenzij je een auto alleen op circuit gebruikt oid.
- Michiel
- Administrator
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
- Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II
Ik heb de pro kit. Lager zou ik niet willen. Heb nu al moeite met drempels...
Voor de rest bevalt ie prima. Ook qua looks. Heb ze wel met de M schokbrekers.
Voor de rest bevalt ie prima. Ook qua looks. Heb ze wel met de M schokbrekers.
Drive it like you stole it...
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
- Efoxy
- Being a part of it
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:54
- Type Auto: E91 335I N55
Misschien anders dan mijn Avatar doet vermoeden rijd ik nu een f31 uit 2014. Geen m pakket, dit staat wel op het wensen lijstje. Dit betekent dus ook geen m dempers. Misschien een gekke vraag maar ligt een f31 met m onderstel en eibach prokit lager dan een f31 met normaal onderstel en eibach prokit?
1996 E36 328 green - sold
2008 E91 320i Black M - sold
2010 E91 335D Moncaco blue - sold
2014 F31 316i Black - sold
2010 E91 335i Black M
2008 E91 320i Black M - sold
2010 E91 335D Moncaco blue - sold
2014 F31 316i Black - sold
2010 E91 335i Black M
- Bunkelmans
- Just getting started
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 nov 2014, 11:06
Ik heb de prokit onder mijn standaard F30 zitten en dat bevalt prima.
Geen moeite met verkeersdrempels en toch lekker sportief/comfortabel geveerd en uitstekende looks. Door onze forumsponsor Baan prima gemonteerd voor een schappelijke prijs..
Geen moeite met verkeersdrempels en toch lekker sportief/comfortabel geveerd en uitstekende looks. Door onze forumsponsor Baan prima gemonteerd voor een schappelijke prijs..
Bunkelm@ns
-
- Just getting started
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 02 aug 2015, 22:16
- Type Auto: E30 335i '87 & E91 320d '11
- Locatie: Middelburg
Onder mijn e91 lci 2011 heb ik een eibach pro kit gekocht en ik heb alleen de voorveren gedaan, duidelijk verschil in rijgedrag en ietsjes lager natuurlijk.
Nu is het zo dat de bmw een efficient dynamic is en al iets lager ligt als normaal alleen de voorkant leek wel een X3
De achterkant is kwa hoogte ok maar ik heb breyton 19" 10j et40 achter liggen met 10mm spacers.
Ik vind het namelijk erg strak uit zien als de velg en spatbord in 1 lijn staan als je achter de wagen sta.
Nadeel bij een spoorovergang met 70km/h hoor je de wielen het binnen spatscherm raken.
Zegt mijn vrouw; dan hebben we een mooie auto alleen klinkt ti als die oude barrel van je, de e30 bedoelt ze
Eerste gedachte is nu ik haal de sportline en daarvan de voorveren erop en van achteren alsnog de pro kit want de orginele veert te veel in.
Maar ik kan het ook in 1x goed doen en een AP schroefset eronder hangen.
Nu is het zo dat de bmw een efficient dynamic is en al iets lager ligt als normaal alleen de voorkant leek wel een X3
De achterkant is kwa hoogte ok maar ik heb breyton 19" 10j et40 achter liggen met 10mm spacers.
Ik vind het namelijk erg strak uit zien als de velg en spatbord in 1 lijn staan als je achter de wagen sta.
Nadeel bij een spoorovergang met 70km/h hoor je de wielen het binnen spatscherm raken.
Zegt mijn vrouw; dan hebben we een mooie auto alleen klinkt ti als die oude barrel van je, de e30 bedoelt ze
Eerste gedachte is nu ik haal de sportline en daarvan de voorveren erop en van achteren alsnog de pro kit want de orginele veert te veel in.
Maar ik kan het ook in 1x goed doen en een AP schroefset eronder hangen.
- Knot
- VIP Driver
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
- Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i
Ik vond dat standaard dempers met eibach pro-kit veren wel iets stugger was maar de dempers nogsteeds moeite hadden de veerslag te dempen, je stuitert nogsteeds een half keer na ipv dat de auto in 1x stil ligt.Bunkelmans schreef:Ik heb de prokit onder mijn standaard F30 zitten en dat bevalt prima.
Geen moeite met verkeersdrempels en toch lekker sportief/comfortabel geveerd en uitstekende looks. Door onze forumsponsor Baan prima gemonteerd voor een schappelijke prijs..
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ligt de F-serie net als de E9X trouwens ook standaard aan de voorzijde te hoog of staat ie wel mooi recht op zn poten?
Heb dit zelf met andere veerschotels (Supersport) opgelost. Subtiel verschil maar geen verlies aan comfort. Zo zou t affabriek moeten zijn!
Heb dit zelf met andere veerschotels (Supersport) opgelost. Subtiel verschil maar geen verlies aan comfort. Zo zou t affabriek moeten zijn!
- Efoxy
- Being a part of it
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:54
- Type Auto: E91 335I N55
Ja daar lijkt het wel op, de geometrie van de f31 heeft een hangende Arsche.
Ik zou graag willen weten waarom deze afstelling zo van de fabriek komt. Misschien sneller onderstuur wat veiliger is?
Mijn audi a4 avant s line had dat ook.
Ik zou graag willen weten waarom deze afstelling zo van de fabriek komt. Misschien sneller onderstuur wat veiliger is?
Mijn audi a4 avant s line had dat ook.
1996 E36 328 green - sold
2008 E91 320i Black M - sold
2010 E91 335D Moncaco blue - sold
2014 F31 316i Black - sold
2010 E91 335i Black M
2008 E91 320i Black M - sold
2010 E91 335D Moncaco blue - sold
2014 F31 316i Black - sold
2010 E91 335i Black M
- nijeboertje1
- Being a part of it
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 17:19
- Type Auto: BMW Z4 G29 M40i
- Locatie: Groningen
Ik had eibach sportline maar lag telkens aan op drempels[GRINNING FACE WITH SMILING EYES].. Heb sportline vervangen door proline eibach. Als je er zonder passagiers achter in rijdt wil het wel.. Scheef stapvoets over drempels!!..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
G29 Z4 M40i
E89 Z4 3.5Is
E90 335d
E90 330i
E46 320i
E89 Z4 3.5Is
E90 335d
E90 330i
E46 320i
- Efoxy
- Being a part of it
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:54
- Type Auto: E91 335I N55
Bedankt voor de adviezen.
Komende week gaat de Prokit eronder. Meteen nieuwe 19 inch m403 style wielen met Pirelli P zero rubber.
Essing tuning 192 pk module en het hele boeltje wordt meteen uitgelijnd!
Ben benieuwd......
Komende week gaat de Prokit eronder. Meteen nieuwe 19 inch m403 style wielen met Pirelli P zero rubber.
Essing tuning 192 pk module en het hele boeltje wordt meteen uitgelijnd!
Ben benieuwd......
1996 E36 328 green - sold
2008 E91 320i Black M - sold
2010 E91 335D Moncaco blue - sold
2014 F31 316i Black - sold
2010 E91 335i Black M
2008 E91 320i Black M - sold
2010 E91 335D Moncaco blue - sold
2014 F31 316i Black - sold
2010 E91 335i Black M
-
- Just getting started
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 jan 2016, 00:43
Iemand met ervaring van zijwind gevoeligheid van de F30 bj 2012?
Ik vindt hem bij hoge snelheden nogal gevoelig hiervoor.
Zelf denk ik aan Koni FSD samen met de Eibach proline veren, 2 cm verlaging.
Heeft er iemand inmiddels ervaring hiermee?
Of een andere suggestie?
Gr Siebo.
Ik vindt hem bij hoge snelheden nogal gevoelig hiervoor.
Zelf denk ik aan Koni FSD samen met de Eibach proline veren, 2 cm verlaging.
Heeft er iemand inmiddels ervaring hiermee?
Of een andere suggestie?
Gr Siebo.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
zijwind gevoelig heb ik niet zo ervaren met mijn F31. Wat ik wel vind is dat ik meer stuurcorrecties uit moet voeren dan in mijn oude E91. Althans dat idee heb ik.
Maar onder de e91 18inch 225/245 en onder de F31 19inch met 225/245. Ook verschil
Maar onder de e91 18inch 225/245 en onder de F31 19inch met 225/245. Ook verschil
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Dat wat ejt klopt. Dit heeft met de uitlijning te maken heb ik me laten vertellen. BMW doet dit om de bestuurder alert te houden op de lange afstanden. Goed uitlijnen zoals het hoort voor goede baanstabiliteit buiten de fabrieksspecs is de oplossing
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema