Beste forumleden,
Volgens mijn BC moeten de remmen aan de voorzijde service krijgen na 4.000 KM. Ik heb even de remschijven en blokken opgemeten: schijfdikte = 21,4 mm remblokken ca 7 mm. Volgens mij kunnen ze veel langer mee dan de 4.000 km die de BC aangeeft.
Weet iemand de minimale dikte, ik krijg het niet goed gevonden. de auto heeft 83.000 km gelopen met rustige rijstijl.
Alvast dank, Hans
Minimale dikte schijven en blokken F30??
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
De rijstijl alleen heeft niet invloed op de rem slijtage, vooral de buurt waar je rijdt: binnenstad zal meer vragen dan snelweg.
Begrijp ik goed dat je 83.000 gereden hebt en de BC de beurt voor over 4000 km aangeeft?
Dat vind ik best nette getallen.
De minimale dikte staat vaak op de schijf zelf, of er is een of andere slijtindicator in gegoten.
Begrijp ik goed dat je 83.000 gereden hebt en de BC de beurt voor over 4000 km aangeeft?
Dat vind ik best nette getallen.
De minimale dikte staat vaak op de schijf zelf, of er is een of andere slijtindicator in gegoten.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- hagedos
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04 feb 2015, 12:59
- Type Auto: 320Da Touring M-Sport
Hallo Hans,
Kan best zijn dat het materiaal nog dik in orde is; de bc houdt er zijn eigen berekening op na... De waarde's weet ik niet, maar er is hier vast iemand die dat wel weet.
Als je een reset van deze service melding overweegt als blijkt dat het materiaal nog in orde is, moet je de slijtindicatoren vervangen (1 voor en 1 achter), is tientjes werk en eenvoudig zelf te doen.
Als je deze niet vervangt voordat je de melding reset, zal je na 4000km continue een rood remcontrolelamp op je dashboard hebben branden met bijbehorende alarmbellen
Gr Sander
Kan best zijn dat het materiaal nog dik in orde is; de bc houdt er zijn eigen berekening op na... De waarde's weet ik niet, maar er is hier vast iemand die dat wel weet.
Als je een reset van deze service melding overweegt als blijkt dat het materiaal nog in orde is, moet je de slijtindicatoren vervangen (1 voor en 1 achter), is tientjes werk en eenvoudig zelf te doen.
Als je deze niet vervangt voordat je de melding reset, zal je na 4000km continue een rood remcontrolelamp op je dashboard hebben branden met bijbehorende alarmbellen
Gr Sander
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ze zetten er niks in. Dat bedenkt je BMW zelf. Is een reset.
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Gewoon simpel resetten lijkt me geen goed idee. En er staat wel 4000km, maar is dit een indicatie of gaat hij echt die 4000km aftellen?
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524