[HP] M-sportremmen vraag F30
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Afhankelijk van de rit poog ik frequenter te remmen dan slechts dagelijks. Loopt de premie van de verzekering zo van op.
- Jurgen2016
- Getting the hang of it
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 24 apr 2016, 12:15
- Type Auto: BMW F22 220i Coupé M-sportpakket
- Locatie: Regio Amsterdam
Is het plaatsen van M sport remmen goed zelf te doen? Wat komt er allemaal bij kijken?
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Ik denk dat het plaatsen nog wel lukt. Wel de tijd voor nemen.
De remmen moeten wel gecodeerd worden en dat kan niet iedereen.
Totdat de M-sport remmen gecodeerd worden, remmen ze niet best. Houdt daar dus rekening mee.
De remmen moeten wel gecodeerd worden en dat kan niet iedereen.
Totdat de M-sport remmen gecodeerd worden, remmen ze niet best. Houdt daar dus rekening mee.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Ja de theorie van thys ben ik ook wel benieuwd naar.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
- EPK91
- Beyond salvation
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 10:23
- Type Auto: BMW E87M
gaat het niet meer om de druk op de schijf? hoe groter de wrijving hoe harder hij remt... maarrr... hoe groter de schijf hoe meer warmte hij kwijt kan bij die wrijving... en meer warmte kwijt kunnen is meer remvermogen... toch?
Het maakt mij geen bal uit welk merk auto ik rij... als het maar een BMW is.
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Hoe groter de schijf des te minder kracht is er nodig om grotere vertraging te genereren met zelfde pedaaldruk. Daarbij kan je ook nog "stalen" remleidingen toepassen en race olie. Maar voor dagelijks gebruik is dat allemaal geleuter, gaat om de looks in deze.
Vermoed dat Thys dat ook zo bedoeld heeft. Kortere remweg ervaren in dagelijks verkeer is nogal lastig. Als je 50 rondjes op de Hugenholz afrijdt en je merkt dan dat je 10 meter later kunt remmen voor hetzelfde resultaat is dat meetbaar. In het dagelijkse verkeer rijd je zelden op de limiet dezelfde bocht 50 keer.
Vermoed dat Thys dat ook zo bedoeld heeft. Kortere remweg ervaren in dagelijks verkeer is nogal lastig. Als je 50 rondjes op de Hugenholz afrijdt en je merkt dan dat je 10 meter later kunt remmen voor hetzelfde resultaat is dat meetbaar. In het dagelijkse verkeer rijd je zelden op de limiet dezelfde bocht 50 keer.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Zolang je geen remfading hebt, heeft je remweg alles te maken met je banden. Zolang de remmen krachtig genoeg zijn om de wielen te laten blokkeren hebben de remweg geen invloed op je remweg.
Ga je echter bijv op het circuit rijden met straatblokken en de remmen zo heet maken dat ze de wielen niet meer aan het blokkeren krijgen, wordt het een ander verhaal.
Misschien dat die grote remmen wat meer 'bite' hebben, wat als sportiever wordt ervaren.
Ga je echter bijv op het circuit rijden met straatblokken en de remmen zo heet maken dat ze de wielen niet meer aan het blokkeren krijgen, wordt het een ander verhaal.
Misschien dat die grote remmen wat meer 'bite' hebben, wat als sportiever wordt ervaren.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Nope, ben heel impulsief en de mannen van het bedrijf reageren niet. Dus mijn opwinding is alweer slap gewordenYizu schreef:Ga je ze nog aanschaffen John?
Ben nog druk aan het nadenken over het uiterlijk van de auto. Ms beter daar muntjes in steken. Remtechnisch mankeert een BMW zelden iets, goed remgevoel en prima vertraging. Maar voor het mooie is het wel leuk. Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit, as ever