Alles wat ik moet weten omtrent M-sport remmen

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Beste forum-leden,
Voordat ik over ga tot koop zijn er wat vraagjes over het upgraden van de remset onder mijn f31 320d automaat.
Nu heb ik mijn standaard set al verbeterd, maar mis nog steeds iets. Stalen remleidingen, geperforeerde remschijven en yellowstuff rem blokken. Dus kun je nagaan hoe het gevoel met de standaard remmen was. Vind ik.

Nu heb ik een mooie set te koop zien staan, de blauwe m sportremmen en de grootste vraag is; hoeveel beter remt dit tov standaard?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou je de standaard remblokken plaatsen of gelijk voor de yellowstuff gaan?

Begrijp me niet verkeerd, de remmen die nu onder mijn auto zitten remmen heel goed, maar je moet ook wel trappen. Dit is zo anders dan mijn vorige BMW, e91 lci 320d 177pk handgeschakeld.

Nu kan er een groot verschil zitten tussen de e en f serie qua rem........verhaal, maar durf dit niet te zeggen.

De M sport remset ziet er fantastisch uit en de schijven zijn een stuk groter, maar de kosten die dat met zich meebrengt is dermate hoog, dat het wel moet werken.

Wie kan mij aan antwoorden helpen.
Alvast bedankt.

Eric-Jan


heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Vorige was een handbak....nu een 8 trap automaat. Denk dat je motorrem ook meespeelde?. Je automaat roomt dit anders af.. speelt dat niet mee?
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Als je echt stappen wilt maken zou ik verder kijken dan performance remmen, een setje van Hi spec of AP o.i.d
Ik heb onder mijn 340i de performance remmen en dat ziet er super uit.
Als je echter de auto"normaal" gebruikt brengt het verder heel weinig.
Misschien als je van topsnelheideen paar keer flink terug moet remmen zal je het merken.

Als je nu met yellow stuff rijd ben je al gewend aan meer bite. Dat word met 4 pots klauwen en grote schijven niet veel meer.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Nos had al de tip gegeven dat er misschien wat vocht in zou zitten. Dus ben ik een tijdje geleden bij Gijsbertsen langs gereden en daar kwam uit dat er daadwerkelijk een beetje vocht in zat alsmede dat de achterzijde verminderd meewerkte. Dat is nu opgelost en het remt beter. Mis nog steeds wel iets, maar daar ga ik nu niets meer aan veranderen.

De kosten voor performance of M-sport remset is dermate hoog en wordt door verschillende forum-leden aangegeven dat het niet beter remt bij normaal-sportief gebruik.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Vandaag even naar de actie Backstage bij BMW geweest . Gratis zomer/vakantiecheck van de BMW en introductie 5 serie Touring. Prachtige wagen! Maar mijn BMW 4 Gran Coupé was zoals ik verwachte prima in orde , zelf had ik verwacht dat de achterbanden bijna vervangen moesten worden maar hadden nog 3,5 mm. Zoals vermeld in autostatus moeten wel de remblokken voor over 2100 km vervangen worden en achter over 4500 km. Prijsopgave gekregen voor het vervangen van de remblokken vóór en achter inclusief slijtsensor voor de lieve som van €561,04 :roll:
Toch een smak geld voor wat remblokjes! Dit betreft de gewone remmen en dus niet de Performance remmen.
Op internet kost een setje remblokken €80 en het plaatsen is ook niet moeilijk. Alleen krijg je het niet uit de service intervalmelding.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Service melding kan je na het vervangen van de aftermarket blokjes zelf resetten hoor :wink:
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Is dat zo? Kun je dat gewoon vanuit het i drive menu?
Dan vervang ik ze zeker zelf. € 560 is toch wel heel veel voor wat remblokjes vernieuwen.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Dank je wel. Dat lijkt wel heel makkelijk te gaan. Dus eerst nieuwe blokjes plaatsen en dan de service indicatie van remmen voor en remmen achter resetten?
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Yep en een nieuwe slijtage indicator monteren anders gaat het resetten mis!
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Oké , dank je wel voor de informatie! :ja:
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

Heb je ook elec. handrem? want dat is het een beetje meer werk met blokken vervangen achter.
Alpina B5 Biturbo
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Nee hoor gewoon een ouderwetse handrem. Welk merk blokken zouden jullie kiezen? Brembo , Até of iets anders?
Of toch gewoon naar de dealer laten vervangen voor € 561?
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als je tijd en zin hebt om t te doen en n beetje handig bent, dan lekker zelf doen.
Die afweging maak ik ook. Heb je geen zin of tijd of is de klus te complex dan kun je t altijd uitbesteden :mrgreen:
En kostentechnisch is t vaak ook nog interessant natuurlijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Folkert schreef:Heb je ook elec. handrem? want dat is het een beetje meer werk met blokken vervangen achter.
Bij een f10 en 11 moet je idd dmv software de remklauw lossen. Dan nieuwe blokken "inleren" tov de schijf.
Je kan als je beun wil er ff 12 volt opzetten maar verstandig is dat niet.
561 is idd een hoop geld. Maar snap die prijzen wel als je hun overheadkosten ziet.
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”