Nieuwe berichten

Beste manier inremmen nieuwe remmen

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen

Moderators: Moderator team, Beheerder

DRuw
Being a part of it
Being a part of it

Re: Beste manier inremmen nieuwe remmen

Bericht#16 » 05 Jun 2017, 17:14

Ik heb vroeger met een lease mazda 6 station binnen 50kilometer na nieuwe blokken een noodstop moeten maken. Blokken waren compleet geglazuurd en keihard remde nog best maar wel vaak piepen en minder te doseren....

Ook nog gevonden:
https://www.zeckhausen.com/catalog/inde ... =6446_6443
Maar goed, rustig aan inremmen kan natuurlijk altijd.
Net stukje van 50km gereden met voornamelijk snelweg en amper hoeven remmen:) daarnaast nog nooit zoveel manueel teruggeschakeld haha

Kwadrant
Just getting started
Just getting started

Bericht#17 » 22 Nov 2017, 10:28

Heb je naderhand zelf de melding gereset en een nieuw termijn in de boordcomputer gezet of moet dan toch naar de dealer ? Bij mij is het rode lampje (gematigd rijden) gaan branden (zit nog 4mm op) en wil dit zelf doen tegelijk met nieuwe schijven.

hoor graag,

gr. K.

"I have always been crazy, but it kept me from going insane"

Afbeelding

Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!

Bericht#18 » 22 Nov 2017, 10:44

Je zet er geen termijn in. Dat doet ie zelf na resetten. Kun je ook zelf.

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography

Kwadrant
Just getting started
Just getting started

Bericht#19 » 22 Nov 2017, 11:25

Ja gevonden ! :ja:

"I have always been crazy, but it kept me from going insane"

Afbeelding

Mr Bullet
Just getting started
Just getting started

Bericht#20 » 22 Nov 2017, 14:21

Inremmen hangt ook af van snelweg km's of stads km's. Gewoon niet als een testpiloot gaan rijden de eerste tank. Althans dat is mijn insteek vaak als ik nieuwe remmen plaats.

Ik heb nu EBC schijven voorop zitten die door de vorige eigenaar vernaggeld zijn. Daar komen nieuwe voor in de plaats om de trilling eruit te krijgen. Dan weer rustig opbouwen.

Mooi blauw is niet lelijk...

Mijn BMW 335i Touring :Mpower: (E91) Le Mans Blue

Thys
VIP Driver
VIP Driver

Bericht#21 » 22 Nov 2017, 14:51

Valt allemaal wel iets mee, zolang je maar blijft rollen. Ik heb mijn remmen (weliswaar Pagid Geel) juist ingeremd door als een rallyproef over een industrieterrein te rijden. Ik heb nooit trillingen of gekke dingen en gebruik ze zeer stevig, incl circuit.

Het is alleen oh zo belangrijk om niet je voet op de rem te houden als je stilstaat na afremmen van hogere snelheid. Kan je weinig anders, gebruik de handrem en zorg dat je om de paar tellen kleine stukjes naar voren (of achteren) rolt.

"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC

Martin325i
Getting the hang of it
Getting the hang of it

Bericht#22 » 22 Nov 2017, 18:40

Thys welke pagids heb je precies? En hoe bevallen qua geluid en remstof bij straatgebruik?

Thys
VIP Driver
VIP Driver

Bericht#23 » 22 Nov 2017, 19:16

RS29, is een Endurance blok. Hierdoor is hij iets minder agressief voor de schijven.

Koud piepen ze vrijwel niet, maar als ze een klein beetje warm zijn (1x stevig van 80 naar 0 remmen) piepen ze wel behoorlijk. Dit kan je als vervelend ervaren als je de auto als daily rijdt. Ik heb hem ook als daily gereden en ik vond het acceptabel.

Qua remstof zijn ze prima, amper meer dan van een straatblok. Ook is de remstof weinig agressief. Je maakt de velg zo weer schoon.

Ben jij zaterdag ook op Assen Martin?

Martin325i
Getting the hang of it
Getting the hang of it

Bericht#24 » 22 Nov 2017, 22:21

Klinkt inderdaad acceptabel. Op straat rij ik meestal vrij ‘normaal’. Hoef niet vaak stevig te remmen door tijdig van het gas te gaan en de auto uit te laten rollen. Piepen op het circuit maakt mij niet veel uit, als het maar op straat niet klinkt als of er een vrachttrein tot stilstand komt :lol: Wellicht dat ik ze komend jaar ook probeer, maar heb onlangs voor nog nieuwe blokken aan de voorzijde gemonteerd :roll: :|

Nee helaas, circuit rijden is klaar voor mij voor dit seizoen, heb er geen tijd voor op dit moment. Volgend jaar wil ik het zeker doen. Heb nog geen ervaring op Zandvoort en Assen, niet van gekomen dit jaar :( Heb er wel erg zin in :)

Thys
VIP Driver
VIP Driver

Bericht#25 » 22 Nov 2017, 22:34

Als ze eenmaal goed heet zijn, zijn ze stil. Op het circuit hoor je ze niet.

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”