Beste manier inremmen nieuwe remmen

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

eens, maar dat is wel met "standaard" remblokken. 008


heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ik denk dat het inremmen volgens die procedures niet echt nodig is voor normaal gebruik, maar een beetje op elkaar laten inslijten moet wel. Dus ga je nooit op circuit, gewoon rustig remmen, niet te sportief de eerste 200km (als je ook nieuwe schijven hebt kan dat zeker omlaag) want dan hoeft de vorm van de schijf niet echt op de blok in te slijten, beide zijn al vlak. Oude schijf op nieuwe blok moet op elkaar inslijten en dat kost tijd.

Maar ga je ook weleens het circuit op of rij je soms erg hard en sportief, dan zou ik ze vooraf een keer heel erg goed warmstoken om te voorkomen dat je voor verassingen komt te staan aldaar.


Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

ejt schreef: 24 feb 2020, 16:07 eens, maar dat is wel met "standaard" remblokken. 008
Ik weet niet wat voor blokken er bij mij in zitten. De blauwe remmen, Brembo 4 zuiger tangen voor. Ziet er indrukwekkend en racy uit, dat wel... :)

Het zijn fijne remmen. Bij echt hard doortrappen op een bochtige weg merk je dat ze wat sterker zijn en wat meer over hebben dan de standaard remmen op m'n vorige F30. Maar om nou te zeggen 'tjonge wat een verschil' nee. Bij normaal en sportief gebruik op de openbare merk je er niet zoveel van. Op het circuit en bij door een bergpas jagen worden de verschillen misschien groter, dat weet ik nog niet. Als optie af-fabriek kosten ze relatief weinig en dan is het leuk. Alleen al voor de looks. Maar als retro-fit kosten ze veel geld en dat vind ik ze absoluut niet waard.

Ik ga nog wel 'stalen' leidingen van Goodridge monteren. Hopelijk voor een nog wat beter gevoel in het pedaal. Maar de standaard stukjes rubberen leiding naar de tangen zijn maar kort dus ik verwacht er niet al teveel van.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Met standaard blokken, bedoel ik, de brembo uit de schappen van BMW. Erg fijn blok voor dagelijks verkeer.

Mijn vorige f31 heb ik laten voorzien van goodridge remleidingen. Dat verschil was aanzienlijk.
Veel harder pedaal. Niet dat het harder remt, maar wel een beter gevoel.
Het probleem is dat je snel gewend bent.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Tino66
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2018, 14:09
Type Auto: Bmw 320i ede BR performance
Locatie: Haarlem

Ik heb in ieder geval bij mijn oude Auto Subaru Impreza na overschakelen naar DBA schijven icm Ferodo DS2500 blokken de aanbevolen agressieve manier van inremmen zoals voorgesteld door Fineline uitgevoerd .
Resultaat remmen die remmen als een dolle en niet de door vele geuite klacht van piepen .
Dus als ik mijn remmen zou moeten vervangen en dan denk ik dat ik of voor deze combinatie zou gaan of naar Hawk blokken .
Ik dit weer op de zelfde manier zou doen ,of dit ook de manier is voor OEM componenten zou ik niet durven zeggen .
Gebruikersavatar
ferry
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 feb 2011, 01:30
Type Auto: 328 GT
Locatie: Zuid Holland

1 ding is mij nu zeer zeker wel opgevallen .... de hoeveelheid remstof van de Hawk blokken is echt stukken minder.

Aan de voorzijde heb ik de Hawk blokken en achter nog de originele BMW .... normaal gesproken waren mijn voorste velgen na een week of 2 goed zwart.

Nu met de Hawk blokken zijn mijn voorste velgen nog redelijk schoon terwijl de achterste velgen (met de nog originele blokken) duidenlijk viezer zijn.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Geen dank.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

de hoeveelheid remstof van de Hawk blokken is echt stukken minder.
Absoluut. De enige keer dat ik duidelijk remstof heb waargenomen, was toen ik een keer of 10 achter elkaar een 'noodstop' maakte van 160 naar 80 op de (lege) snelweg. 8) Die blokken presteren ook erg goed. Dat was dan wel met de 370mm M-performance set op de vooras.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”