Gents,
Ik heb vandaag Zimmermann schijven en blokken geplaatst aan de voorkant van mijn F31 en op 100m na om even te kijken of hij goed was opgepompt is er verder nog niet mee gereden.
Zelfs de initiele coating zit er nog grotendeels op
Ik vind op de verschillende fora en paginas verschillende manieren om het beste remmen in te remmen.
Wat is volgens jullie de beste manier om dit te doen?
Gewoon rustig aan doen of 4x 100->50 medium remmen en daarna 8x 100->25/10 met hard remmen om daarna goed af te koelen en daarna kun je je gang gaan...
Ik kom dergelijke tips tegen en hoor graag jullie tips.
Nu heb ik overigens een automaat dus ik zal bij het stoplicht in N moeten zodra mogelijk gok ik
Beste manier inremmen nieuwe remmen
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
110k
Het was qua slijtage nog niet echt nodig maar de blokken zaten wel bijna tegen de indicator (waarom zijn die zo dik als de laatste 4mm er voor l#l op zit?).
Met langzaam remmen merkte ik wat trillen en ik had een uitstekend randje aan de buitenkant.
Dat bij elkaar opgeteld plus de.aankomende zomervakantie naar Duitsland en Oostenrijk heb ik ze gelijk maar kompleet gedaan.
Het was qua slijtage nog niet echt nodig maar de blokken zaten wel bijna tegen de indicator (waarom zijn die zo dik als de laatste 4mm er voor l#l op zit?).
Met langzaam remmen merkte ik wat trillen en ik had een uitstekend randje aan de buitenkant.
Dat bij elkaar opgeteld plus de.aankomende zomervakantie naar Duitsland en Oostenrijk heb ik ze gelijk maar kompleet gedaan.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Ja 2.4 geloof ik maar heb geen schuifmaat...
Opstaande rand hoeft ook niets te zeggen maar trillen met remmen en 110k was voor mij genoeg reden met de aankomende vakantie;)
Kunnen we met nieuwe ho-ijzers de bergjes doorknallen:)
Opstaande rand hoeft ook niets te zeggen maar trillen met remmen en 110k was voor mij genoeg reden met de aankomende vakantie;)
Kunnen we met nieuwe ho-ijzers de bergjes doorknallen:)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Zoals Arjan zegt, normaal en rustig inremmen. Kan wel tot 500km duren voordat ze echt optimaal remmen. Had ik namelijk ook.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Jij hebt dus ook een procedure gebruikt? Mag ik vragen welke en of je enig verschil merkt?
Vandaag alleen rustig aan het rijden met veel uitloop en in N..
Vandaag alleen rustig aan het rijden met veel uitloop en in N..
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
22,4 bedoel je denk ik. Bij dubbele geventileerde schijven meet je ze samen.DRuw schreef:Ja 2.4 geloof ik maar heb geen schuifmaat...
Opstaande rand hoeft ook niets te zeggen maar trillen met remmen en 110k was voor mij genoeg reden met de aankomende vakantie;)
Kunnen we met nieuwe ho-ijzers de bergjes doorknallen:)
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
@Thys, neen ik doelde in het algemeen op mensen die maar wat zeggen over het inremmen van nieuwe schijven en blokken.
Ik ben geen kenner maar ik verwacht niet dat je de schijven en/of blokken zomaar "kapot" kan maken/krijgen.
Het probleem is echter wel, dat als het een keer mis gaat (omdat je van iemand gehoord hebt dat dat de beste manier is) er niemand thuis is.
Zodoende heb ik de vraag een aantal maanden geleden ook gesteld, hier op forum, en daar kwam uit dat je rustig en defensief moet remmen, de eerste paar honderd kilometer. Beter voor de blokken en beter voor de schijven.
Zo gezegd zo gedaan en rij er nu (8dkm verder) nog steeds zonder getril mee rond.
Ik ben geen kenner maar ik verwacht niet dat je de schijven en/of blokken zomaar "kapot" kan maken/krijgen.
Het probleem is echter wel, dat als het een keer mis gaat (omdat je van iemand gehoord hebt dat dat de beste manier is) er niemand thuis is.
Zodoende heb ik de vraag een aantal maanden geleden ook gesteld, hier op forum, en daar kwam uit dat je rustig en defensief moet remmen, de eerste paar honderd kilometer. Beter voor de blokken en beter voor de schijven.
Zo gezegd zo gedaan en rij er nu (8dkm verder) nog steeds zonder getril mee rond.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA