i8 remmen op F3x
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Zie topic titel, iemand die enig idee heeft wat de verschillen zijn tussen de remmen van een i8 en f3x en of het gehele remsysteem (blokken en schijven) uitwisselbaar is? Heb wel gezien dat de schijf van een i8 iets smaller is (29 mm versus 30 mm) maar de klauw lijkt qua casting hetzelfde te zijn als de vierzuigerklauw van de x35i/d en M-sport/Performance klauwen.
F31 330d
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Niet in de remmen zelf in ieder geval. De klauwen likken hetzelfde te zijn, alleen de schijven zijn dunner en lichter. Helaas weet ik alleen de diameter en de dikte, niet de overige maten waarmee ik zou kunnen vergelijken.
F31 330d
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Het is eigenlijk voor een e90 bedoeld, dus ‘apart’ is het sowieso. Maar F3x remmen passen sowieso, de reden dat ik i8 remmen zou overwegen is puur een kwestie van wat er te vinden is op het moment. Die hebben dan ook nog het voordeel van lichtere (en geperforeerde) schijven. Als iemand zou weten dat het op eenF3x past dan past het ook op een E9x
F31 330d
- frankie
- VIP Driver
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22
Gewoon, omdat het kan.
Voor de meeste upgrades en "verfraaiingen" geldt dat het echte nut meestal totaal afwezig is. Als iedereen het dan maar als overbodig beschouwd krijgen we ook maar saaie auto's. Gewoon een beetje personaliseren is gewoon hobby en hobbies kosten nou eenmaal geld
Voor de meeste upgrades en "verfraaiingen" geldt dat het echte nut meestal totaal afwezig is. Als iedereen het dan maar als overbodig beschouwd krijgen we ook maar saaie auto's. Gewoon een beetje personaliseren is gewoon hobby en hobbies kosten nou eenmaal geld
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Waarom nieuwe remmen? Heel simpel, op mijn vorige auto heb de op een gegeven moment de standaard remmen laten vervangen door vierzuiger Bembo’s en dat was de beste aanpassing die ik ooit heb uit laten voeren. Nu had die auto standaard belabberde remmen terwijl er bij de 335d al behoorlijke remmen op zitten. Maar omdat de schijven toch aan vervanging toe zijn..
Ondertussen begin ik toch te neigen naar origineel houden, ik weet niet hoeveel groter de vierzuigerklauwen met 340mm schijven zijn maar dat wordt misschien wat krap in combinatie met 17”.
Ondertussen begin ik toch te neigen naar origineel houden, ik weet niet hoeveel groter de vierzuigerklauwen met 340mm schijven zijn maar dat wordt misschien wat krap in combinatie met 17”.
F31 330d
- Kubus123
- VIP Driver
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 jan 2015, 17:27
- Type Auto: F32 420i
De standaard x35i/d remmen voldoen prima op een e9x voor grof straatgebruik imo.
335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
De remklauwen van een i8 hebben iig niet hetzelfde onderdeelnummer. Wel dezelfde schijfdiameter (340mm), maar niet dezelfde dikte 29mm tov 30 bij een f. Dat zal niet zoveel uitmaken, maar de vraag is of de bevestiging past.
Ik heb net de 370mm versie van een f besteld voor op mijn e91, ben altijd groot fan geweest van mooie grote klauwen en schijven.
Ik heb net de 370mm versie van een f besteld voor op mijn e91, ben altijd groot fan geweest van mooie grote klauwen en schijven.