BMWcoder schreef:18” kan inderdaad wel, maar niet alle. Ik hoop dat 193m ook past, want die wil ik eigenlijk als winterset. Bmw zegt dat het iig wel met deze gaat (geen idee welke maten dit zijn):
...
Ik las helaas voor je net op E90post (feuer) dat 193 niet past:
Style 193 wheels will not clear 370mm brakes without shaving the calipers that I don't recommend.
Mijn 320D 2017 M-Sport Xdrive wordt morgen geleverd. Tijdens de proefrit viel me al op dat het remmen mindergoed ging dan gewend in mijn huidige auto (renault talisman).
Dit topic bevestigd dit voor mij enigsinds wat me wel wat zorgen baart.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van de rembekrachtiger met die van de M3?
Andere schijven en klauwen lijken volgens dit topic weinig uit te maken.
De standaard remmen van een bmw zijn prima voor de openbare weg hoor, ik zou het eerst zoeken in de auto die je gekocht hebt voordat je het remsysteem gaat aanpassen.
Ik vind de remmen van de F-serie ook echt ondermaats - ook voor de openbare weg. Geven geen veilig gevoel bij wat sportiever rijden. Grootste minpunt van de auto wat mij betreft.
Hier ook, mijn vorige 320d met 312mm schijfremmen gaven niet het gevoel wat de e91 lci 320d wel gaf. Het bijterige was er niet op de f31. Maar,...... daar is gelukkig wel een oplossing voor.
Ik moet ook toegeven dat ik, na een dikke maand rijden, nog niet echt kan zeggen dat de F31 fantastisch remt.
Niet dat het slecht is en je staat echt wel op tijd stil, maar het voelt allemaal niet overbemeten en tikkie soft.
Ik ga als de remmerij voor aan vervanging toe is, eerst de blauwe M-sport variant (370mm) proberen met goede kwaliteit schijven en remblokken.
Deels ook voor het oog geef ik toe (staat mooi met de kleur EB), maar zeker ook voor iets meer rempower.
Stalen remleidingen ken ik nog wel uit mijn Impreza tijdperk, maar daar zal de meeste winst niet zitten voor een hard pedaal.
Remvloeistof op tijd vervangen, helpt wel.