Verschil tussen M sport remmen en Performance remmen
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Alleen jammer dat Hawk en Stoptech best lastig verkrijgbaar zijn in NL. Moet je meestal (laten) importeren.
-
- VIP Driver
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
- Type Auto: BMW E92 335i
Dutch,
hier staat nog wel wat info:
https://www.turnermotorsport.com/t-brak ... ifferences
Ook kom nu ook vaak het merk Centric tegen, dit is als ik het goed heb ook het bedrijf wat de Stoptech remmen maakt. Alleen de helft goedkoper.
hier staat nog wel wat info:
https://www.turnermotorsport.com/t-brak ... ifferences
Ook kom nu ook vaak het merk Centric tegen, dit is als ik het goed heb ook het bedrijf wat de Stoptech remmen maakt. Alleen de helft goedkoper.
E92 335i 07
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Uh, kijk 's een paar posts terug
-
- VIP Driver
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
- Type Auto: BMW E92 335i
Btw stoptech street is 308 en 309 is de sport variant op de turner site staat het fout
E92 335i 07
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ah OK. Ik zie nu dat ik inderdaad een ander artikelnummer daar vond dan wat EJT in de post ervoor aangaf. Thanks.
PS: @Roy: Centric 104.16560 (achteras) zou ook weinig stoffen volgens de Turner site. Maar of je daar goedkoper/makkelijker aan kunt komen...
PS: @Roy: Centric 104.16560 (achteras) zou ook weinig stoffen volgens de Turner site. Maar of je daar goedkoper/makkelijker aan kunt komen...
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Mooi te lezen wat anderen (thanks m.n. @EJT) al hebben geprobeerd ! Als de remmen aan de vooras aan vervanging toe zijn, is mijn zoekgebied al een heeeel stuk kleiner inmiddels. Neig dan wel naar de 370mm blauwe klauw met Hawk of stoptech voor betere bite, niet overdreven veel remstof ...en beetje ekster-mode-on voor het oog . Ik zie op Ebay veel 340mm aangeboden worden van de blauwe brembo's en minder 370mm en ik vraag me ook af hoeveel het echt zou schelen. Verschil zit m.n. in omvang en dikte schijf is bij beide 30mm i.p.v. 24mm standaard (dus zou wat meer hitte afvoer moeten kunnen handlen).
BMW 330D M Sport EB (F31)
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
370mm (vooras) is inderdaad een significantere upgrade en die klauwen zijn dan ook lastiger te vinden en duurder. Let op dat je niet op een titel afgaat, want op Ebay staan ook wel 'M-Performance' klauwen die dan de 340mm-variant blijken te zijn:
https://www.ebay.nl/itm/BMW-M-Performan ... Swh8VdNeXT
Als je op de achterkant kijkt, weet je t zeker:
Klauwen zijn dus geschikt voor 370mm schijven (of 380mm: F80-F87 M2 M3 M4).
https://www.ebay.nl/itm/BMW-M-Performan ... Swh8VdNeXT
Als je op de achterkant kijkt, weet je t zeker:
Klauwen zijn dus geschikt voor 370mm schijven (of 380mm: F80-F87 M2 M3 M4).
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Thanks; klopt en heb ook al gelezen dat je moet oppassen voor Chinese imitatie ...nog niet gevonden hoe ik dat verschil eruit pik .
Aanbod komt m.n. uit UK en met mazzel kun je voor EUR 500~600 een setje brembo remklauwen scoren (de 340mm zijn vaak maar minimaal goedkoper).
Achteras ga ik niet aanpassen. Mijn remschijven achter zijn na vervanging van de remblokken (Brembo premium) na 1.000km nog steeds niet helemaal shiny ...dus heb niet het gevoel dat daar zo heel veel geremd wordt in verhouding tot de vooras. Beetje internet goed in de gaten houden wat ze aanbieden .
Aanbod komt m.n. uit UK en met mazzel kun je voor EUR 500~600 een setje brembo remklauwen scoren (de 340mm zijn vaak maar minimaal goedkoper).
Achteras ga ik niet aanpassen. Mijn remschijven achter zijn na vervanging van de remblokken (Brembo premium) na 1.000km nog steeds niet helemaal shiny ...dus heb niet het gevoel dat daar zo heel veel geremd wordt in verhouding tot de vooras. Beetje internet goed in de gaten houden wat ze aanbieden .
BMW 330D M Sport EB (F31)
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Voor de 370mm klauwen zit je daar meestal wel boven. Bijna alles is 340mm wat er momenteel wordt aangeboden.EUR 500~600
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
veel items lijken inderdaad uit UK te komen, maar dan wel met een oostblok verkoper.
Althans, die zie/zag ik vaak voorbij komen
Althans, die zie/zag ik vaak voorbij komen
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- BartB
- Facebook moderator
- Berichten: 6582
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
- Type Auto: E87 130i LCI
Ik snap het echt niet dat iedereen hier ''problemen'' heeft met zijn remmen.
Ik heb tot nu toe altijd met OEM spul gereden of vergelijkbaar met OEM kwaliteit. Standaard Brembo blokken bijv.
Inmiddels al meerdere keren op Nordschleife en Assen gereden. Nooit een keer last gehad van echte fading. En ja ik rem wel door. Spul wordt gloeiend heet.
Op de openbare weg al helemaal geen last van het idee dat het niet goed remt.....
Trap dat pedaal eens naar de bodem. Dan remt het echt wel.
Ik heb tot nu toe altijd met OEM spul gereden of vergelijkbaar met OEM kwaliteit. Standaard Brembo blokken bijv.
Inmiddels al meerdere keren op Nordschleife en Assen gereden. Nooit een keer last gehad van echte fading. En ja ik rem wel door. Spul wordt gloeiend heet.
Op de openbare weg al helemaal geen last van het idee dat het niet goed remt.....
Trap dat pedaal eens naar de bodem. Dan remt het echt wel.
. Der schönste Buchstabe der Welt.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
heb je ook in de f serie gereden??
Tuurlijk remmen ze goed, want moet aan diverse eisen voldoen, maar het verschil in bijterigheid tussen de e91 en f31 vind ik een erg groot verschil.
De e91 pakt voor mij veel lekkerder op.
Tuurlijk remmen ze goed, want moet aan diverse eisen voldoen, maar het verschil in bijterigheid tussen de e91 en f31 vind ik een erg groot verschil.
De e91 pakt voor mij veel lekkerder op.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Met hete blokken haarspeldbochten en wat minder scherpe bochten nemen in de Eifel, eindelijk toch om iemand heen kunnen, maar wel hard moeten remmen voor de volgende scherpe bocht... voelde voor mij niet meer vertrouwd hoor... daar doe je dan iets aan. Ik ben het wel met je eens dat de helft het niet eens nodig heeft en het eigenlijk alleen maar voor de looks is en het in dat straatje zal laten passen
Al zou ik geen nee zeggen tegen een OEM setje Performance-remmen met oranje calipers
Al zou ik geen nee zeggen tegen een OEM setje Performance-remmen met oranje calipers
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
@Bart: problemen is ook een te groot woord; zeker voor overwegend "normaal gebruik" in NL.
Voor toch al gauw 1.800+ kg totaalgewicht had ik meer vertrouwenwekkende rempower verwacht.
Waarom bijv. voor de 330d niet standaard de 340x30mm 4pots brembo set van de 335d?
Huidige remmerij geven mij nog niet het gevoel dat het alles makkelijk aan kan, maar misschien moet ik ook maar eens een paar keer echt doortrappen en zien wat het doet. Wie weet, valt het idd dan mee en kom je met betere remblokken ook al een aardig eind .
Voor toch al gauw 1.800+ kg totaalgewicht had ik meer vertrouwenwekkende rempower verwacht.
Waarom bijv. voor de 330d niet standaard de 340x30mm 4pots brembo set van de 335d?
Huidige remmerij geven mij nog niet het gevoel dat het alles makkelijk aan kan, maar misschien moet ik ook maar eens een paar keer echt doortrappen en zien wat het doet. Wie weet, valt het idd dan mee en kom je met betere remblokken ook al een aardig eind .
BMW 330D M Sport EB (F31)
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Je hoeft voor het gebruik ook geen grotere schijven en klauwen te plaatsen, weet ik uit ervaring.
Het ziet er alleen wel een stuk fraaier uit. Of het nu de set van 340 of 370mm is.
Zoals ik al zei, had ik een paar honderd kilometer onder de 320d met 312mm schijven, de Hawk HP+ blokken en dat remt gigantisch. Daar kunnen standaard grotere remschijven niet tegenop.
Het ziet er alleen wel een stuk fraaier uit. Of het nu de set van 340 of 370mm is.
Zoals ik al zei, had ik een paar honderd kilometer onder de 320d met 312mm schijven, de Hawk HP+ blokken en dat remt gigantisch. Daar kunnen standaard grotere remschijven niet tegenop.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA