Remblokken voor onze BMW
- ErwinGSA
- VIP Driver
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
- Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18
Ik heb de Hawk remblokken nu ook 16 mnd / 36k km geleden gemonteerd. Nog steeds erg tevreden met de betere remkracht en het zeer sterk verminderde remstof tov OEM. Ik heb wel gemerkt dat de blokken het fijn vinden om af en toe stevig aangesproken te worden om de remkracht goed te houden.
Groet,
Erwin
BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Erwin
BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
de hawk remblokken had ik in eerste instantie met geperforeerde schijven van Brakemax, maar die gingen krom. Toen over gestapt naar remschijven van ATE (powerdisc). Werkte allebei goed.
De Stoptech blokken heb ik nu op de standaard zimmerman 370mm schijven
De Stoptech blokken heb ik nu op de standaard zimmerman 370mm schijven
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- ferry
- VIP Driver
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 01:30
- Type Auto: 328 GT
- Locatie: Zuid Holland
Leuk topic...
Vandaag ook bij fineline import de HAWK blokken besteld, echter niet de gewone HPS maar de HPS 5.0
Als schijf in eerste instantie een set Brembo schijven, maar na een gesprek met fineline medewerker toch voor een extra upgrade gekozen.
Een set schijven van DBA (disc brake Australia), deze zouden veel beter bestand zijn tegen kromtrekken…. heb ik op een of andere manier nogal vaak last van
Vandaag ook bij fineline import de HAWK blokken besteld, echter niet de gewone HPS maar de HPS 5.0
Als schijf in eerste instantie een set Brembo schijven, maar na een gesprek met fineline medewerker toch voor een extra upgrade gekozen.
Een set schijven van DBA (disc brake Australia), deze zouden veel beter bestand zijn tegen kromtrekken…. heb ik op een of andere manier nogal vaak last van
-
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 27 jan 2018, 14:09
- Type Auto: Bmw 320i ede BR performance
- Locatie: Haarlem
@ Ferry DBA schijven heb ik gehad op mijn oude auto ( impreza ) en waren echt goede schijven ik had ook bij verschillende schijven last gehad met kromtrekken .
Maar dit is toen niet gebeurt met de DBA schijven , en op die auto icm Ferrodo 2500 blokken remde dit echt goed hard .
Denk dat als mijn schijven aan vervanging toe zijn ik ze ook op deze zet .
Maar dit is toen niet gebeurt met de DBA schijven , en op die auto icm Ferrodo 2500 blokken remde dit echt goed hard .
Denk dat als mijn schijven aan vervanging toe zijn ik ze ook op deze zet .
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
@forrestx, ik heb het hier alleen over het comfort van de blokken. Geen piepen of extra geluid. Het comfort is dus zoals het oem blok.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Eigenlijk niks. Wel voordelen. Maar dat heeft uiteraard ook te maken met de andere upgrades die ik heb gedaan (klauwen, schijven, remvloeistof).
Net een review gedaan hier > viewtopic.php?p=579409#p579409
- ErwinGSA
- VIP Driver
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
- Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18
Mijn ervaring met de Hawk HPS 5.0 is dat als je een tijdje rustig rijdt en rustig remt, de blokken met 'kruipen' bij bv. een stoplicht (met de automaat) wat geluid geven (schokkerig) en een beetje hun 'bite' verliezen. Een paar keer stevig remmen verhelpt dat. Het grote voordeel van de Hawk's vind ik dat deze véél minder remstof geven dan OEM.
Groet,
Erwin
BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Erwin
BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nu je het zegt is dat inderdaad iets anders dan bij standaard blokken. Maar dat is alleen precies op t punt dat je net (niet) gaat rijden vanuit stilstand (automaat). Dat doe je normaal gesproken niet.de blokken met 'kruipen' bij bv. een stoplicht (met de automaat) wat geluid geven (schokkerig)
Het lijkt me juist eerder een teken dat ze meer bijten/grippen dan standaard blokken. Heb niet de ervaring dat je die eigenschap er uit remt als je ze wat minder intensief hebt gebruikt. Misschien wordt t wel minder als ze wat opwarmen. Dat zou ook kunnen..?
De minimale hoeveelheid remstof is sowieso fijn inderdaad.
- ErwinGSA
- VIP Driver
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
- Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18
Nee, ze zijn wat minder bijterig als je een tijdje rustig hebt geremd. Dat wat meer bijterige krijg je terug als je een paar keer de remmen flink aan hebt gesproken.
Groet,
Erwin
BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Erwin
BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik rij nooit rustig dan denk ik. Geen verschil gemerkt iig. Ook niet echt als storend ervaren.
- Forrestx
- Just getting started
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 mar 2019, 21:09
- Type Auto: 320D Touring F31 BR Stage 1
ErwinGSA schreef: ↑19 dec 2019, 13:15 Mijn ervaring met de Hawk HPS 5.0 is dat als je een tijdje rustig rijdt en rustig remt, de blokken met 'kruipen' bij bv. een stoplicht (met de automaat) wat geluid geven (schokkerig) en een beetje hun 'bite' verliezen. Een paar keer stevig remmen verhelpt dat. Het grote voordeel van de Hawk's vind ik dat deze véél minder remstof geven dan OEM.
Thanks...ik beland nog wel eens in de spits helaas..dus kruipen is mijn auto niet helemaal vreemd...
Weinig stof is zeker een pré...