Remblokken voor onze BMW

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Gebruikersavatar
Piet08
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1021
Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
Type Auto: 335d Xdrive
Locatie: Overijsel

Ik herken Eric zijn probleem wel had vanmiddag nog dat de rook door de velgen heen kwam.
op een gegeven moment was de remwerking 0,0
Als je op een circuit rijd heb je geen haakse bochten en kun je heel anders rijden
dan op de openbare weg. Al heb je op het circuit wel hogere snelheden.
Vanmiddag stukje aan`t trappen op een Industrieterrein hoef ik echt niet 2 rondjes te doen
dan is alles oververhit. Ik zette de auto heel even stil om uit te stappen en zag de rook door velgen
omhoog komen ben toen maar weer gaan rijden om de remmen rij wind koeling te geven
Op de autobaan planken vind ik ook mooi om te doen maar dat is alleen recht uit rijden ik
hou ook wel van het betere bochten werk.


Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ik vind het echt heel erg knap dat je na nog geen 2 rondjes industrie terrein al met rokende remmen staat....
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
Piet08
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1021
Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
Type Auto: 335d Xdrive
Locatie: Overijsel

Ga een keer mee!
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Ik vind het dan weer knap dat een volwassen vent van 51 blijkbaar de behoefte nog heeft om zijn vrije zondagmiddag trappend op een industrieterrein te besteden
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Vind het ook bijzonder. Mensen zijn uiteraard allemaal coureurs....

Nee ffe zonder gekheid. Hoe rem je dan.? Geheid anders dan ik.

Wat ik probeer te zeggen...we doen allemaal op het forum alsof we alles kunnen en weten met de auto. Maar iedereen rijdt anders. En iedereen interpreteert het anders.
Vind de bandentopics altijd wel mooi. 10 max verstappens die reageren...en mekaar maar opgeilen welke type beter is. Da's niet informatief. Da's kneuzegedrag. Hoe the hell weet jij hoe ik met mn auto omga. En vice versa.
Op het circuit staan 9 van de maxjes hier oo het forum buiten de baan in de grindbak als er echt serieus gestuurd moet worden. En dat je al 30 jaar 30000 km per jaar ervaring hebt... :roll:
Ga es rijcurses nemen...en kom dan es terug. Geen trackdays...daar leer je minder snel van. Tenzij j veel feeling ervoor hebt. En trust me..dat zijn er weinig ;)
Nobody said it was easy....
bullit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32

Een heel goed advies wat ik een keer van een coureur kreeg is om minder te remmen, je rijstijl daar op aan te passen. 001
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

het nieuwe rijden, bedoel jij. :ja:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

BartB schreef:Ik vind het echt heel erg knap dat je na nog geen 2 rondjes industrie terrein al met rokende remmen staat....
:lol:
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

NOS schreef:Ga es rijcurses nemen...en kom dan es terug. Geen trackdays...daar leer je minder snel van. Tenzij j veel feeling ervoor hebt. En trust me..dat zijn er weinig ;)
Klopt. Toen ik een aantal jaren geleden een cursus van Defensie mocht uitzoeken, ben ik voor de opleiding directiechauffeur gegaan. Dit bleek zo goed te voldoen, dat ik dit uitgebreid heb met verhoogde rijvaardigheid, slipvaardigheid en ontsnappingstechnieken. Ik heb de cursussen gevolgd in een Volvo en mijn werkzaamheden voornamelijk uitgevoerd in een E60 535d en een MB 221 S 320cdi. Tot die tijd dacht ik dat ik kon autorijden... maar ik werd even keihard met de neus op de feiten gedrukt.

Een dagje politierijschool te Lelystad was al één grote les en dan heb ik het nog niet eens over de andere vele dagen waarbij we 's ochtends om 8 uur begonnen en vaak 's avonds laat eindigden. Maar goed, uiteindelijk voor o.a. de huidige president van de Nederlandsche Bank gereden (hij had toen een functie daaronder)... en een lid van de Raad van Bestuur van de ABN Amro Bank. Aardig wat kilometers gemaakt... en alleen in de auto was vrij vaak reden tot vermeack.

En ja, ik vind niet dat ik beter kan rijden dan anderen (althans ik poch er niet mee), maar sommige verhalen over bepaalde onderdelen van een auto vind ik toch wel zeer vermakelijk.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Op een circuit lopen trappen is inderdaad funest voor je remmen. Maar 2x van 120 naar 20 remmen mag absoluut geen probleem zijn voor je standaard blokken. Dat is 2x doortrekken in zn 3 en dan weer remmen.
Hoe is je remvloeistof? Als die oud is (of hele goedkope vloeistof) gaat die ontzettend snel koken en dan trap je indd het pedaal naar de bodem.
Als je remblokken te heet worden ga je dit aanvoelen. Dit is niet in 1x weg maar wordt steeds minder.
Rook uit je wielkasten heb je zomaar, zeker als je zulke dingen niet te vaak doet.

En tsjah, remgedrag, daar valt of staat alles mee vwb temperatuur in je remmen. Ook ik denk dat ik kan rijden, en zo snel heb ik mn straatblokken niet aan het faden. Op een industrieterrein niet, op het circuit niet en op boerenweggetjes ook niet. En geloof me, ik geef echt wel gas. Uiteraard is het een keer gebeurd met de remmen, maar niet na 2x 120-20.

En wat voor velgen rij je mee? Als je dichte velgen hebt (bijv stalen velgen) komt de warmte ook niet weg. Dan is het wel heel snel gedaan.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Remvloeistof is nu een kilometer of 30d oud. Er is toen dot 5.1 in gegaan. Zou dus wel weer eens een keer moeten worden ververst.
Maar terug komend op de Yellowstuff blokken, die hadden nergens last van.

Onderstaand de velgen waar ik nu mee rij.

Afbeelding
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

De “oudheid” van remvloeistof wordt niet in kilometers gecontroleerd maar in jaartallen. (2jaar vv) Dit omdat remvloeistof hygroscopisch Is ( het neemt vocht op) wat het kookpunt verlaagd. Kijk bij aankoop van andere remvloeistof niet alleen naar het DOT nr. Maar ook naar het droge en natte kookpunt. Dit kan namelijk ook nog wel eens verschillen
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

5.1 hoeft helemaal niet beter te zijn idd. Er zijn super 4 die veel beter zijn. Dunnere viscositeit hebben...en ook beter voor je abs en esp werking zijn. 3x raden welke bij ons in ons apparaat zit. :)

Overigens heb je ook 5.8 remt nog beter. Druk blijft super constant. Ivm stalen omvlochtrn slangen heb ik persoonlijk het id dat je de zuiger in je klauwen echt voelt. Onwijs direct (op motor dan).
Op een auto heeft het geen zin als je geen staal omvlochtrn slangen hebt. De deeltijd verneukt het effect.

En dan bedoel ik niet de zweltijd van je lichamen beneden :Dubbel:


Maar voor se straat heb je er niks aan. Moest het om de 3 wedstrijden vervangen. Want het neemt onwijs water op...en dus sponzig
Nobody said it was easy....
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Gewoon knappe Dot 4 erin gooien als je de auto op straat gebruikt en zo nu en dan wat sportief. Dot 5.1 erin is alleen maar 'fancy' in mijn ogen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Nu we het toch over de vloeistoffen hebben...weet iemand nog een goede transparante dot 4? Ik vind het altijd irritant als je "amber" / "geel" moet doorspoelen omdat je dan slecht kan zien wanneer er schone vloeistof uit komt.
E91 335d high exec. m-pak.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”