beste remschijven en remblokken
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Ja dat vroeg ik me dus af inderdaad.BMWcoder schreef:Waarom geen mix NOS? Schijfmateriaal is bijna van alle merken nagenoeg hetzelfde dus kwa wrijving zal het niet uitmaken.
Ik heb zimmermann schijven en blokken onder de voorkant en an sich remt het prima hoor maar t.o.v. origineel iets minder stevig/happend zegmaar.
Het leek mij ook al dat dit niet in de schijf zit maar puur in de blokken en ik zat eraan te denken daar eens mee te wisselen.
Schijven maken dus geen echte invloed denk je?
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
ATE Ceramic piept overigens absoluut niet hoor. Dat heb je eerder bij sportblokken. Dat zijn dit niet.
-
- Just getting started
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 18:13
Ik las net dat er sommige mensen over gepiep hebben. Met de ATE keramische blokken heb ik daar absoluut geen last van. Wat ik van mijn monteur heb begrepen, dat er ook gewone ATE blokken daar geen last van hebben. Diezelfde monteur vertelde mij dat de remmerij van Textar ook uitstekend is. Die had die onder eigen BMW en was daar tevreden over.
Inderdaad, ieder zijn eigen keus, maar voor mij voortaan ATE.
Ik hoop hiermee de mensen, die nog zitten te twijfelen, even te helpen bij keuze maken. Succes !
Inderdaad, ieder zijn eigen keus, maar voor mij voortaan ATE.
Ik hoop hiermee de mensen, die nog zitten te twijfelen, even te helpen bij keuze maken. Succes !
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
DRuw schreef:Ja dat vroeg ik me dus af inderdaad.BMWcoder schreef:Waarom geen mix NOS? Schijfmateriaal is bijna van alle merken nagenoeg hetzelfde dus kwa wrijving zal het niet uitmaken.
Ik heb zimmermann schijven en blokken onder de voorkant en an sich remt het prima hoor maar t.o.v. origineel iets minder stevig/happend zegmaar.
Het leek mij ook al dat dit niet in de schijf zit maar puur in de blokken en ik zat eraan te denken daar eens mee te wisselen.
Schijven maken dus geen echte invloed denk je?
Zoals jullie zelf al aangeven zal het materiaal niet de doorslag geven...maar voor mij de secundaire dingen.
Heb zelf in mn racetijd diverse schijven en blokken gemixed en blokken gaven idd vaak de doorslag. Schijven nam ik meestal oem. Die gingen langst mee en trokken minst krom. Maar nogmaals..voor mij gaat het om de nazorg met name.
Nobody said it was easy....
- abynormal
- VIP Driver
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
- Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
- Locatie: Vogezen Frankrijk
Had in het verleden keramische blokken met OEM schijven op mijn E91...kwestie van remwerking was ik daar niet 100% tevreden over maar idd geen gepiep en praktisch geen remstof. Nu op de F31 poets ik mij een breuk ivm remstof en denk dus ook weer aan keramische blokken. Alleen wil ik absoluut niets aan remwerking inboeten omdat ik de remmen op de F31 al niet super vind in de 1st plaats...
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Even het topic een beetje afstoffen:)
Ik wil komend weekend mijn banden wisselen en gelijk de blokken aan de achterkant vervangen.
Ik heb de voorkant al vervangen toen ik de auto net had en heb er zimmerman schijven en blokken onder gezet.
An sich niet slecht, hij remt op tijd maar ik mis wel een stuk bite helaas.
Nu maakt het voor de achterkant weinig uit maar ik ben nu ook aan het overwegen om mijn blokken voor ook maar te vervangen...maarreeeeee met welke?
Hebben jullie tips voor een goed remmend blokje met gelijk-aan-OEM-of-betere bite?
Of gewoon OEM? Schijven laat ik zo, daar heb ik echt niet het idee van dat het veranderd.
Wat me overigens wel opvalt dat een setje achterblokken OEM 100 euro kost en een Brembo setje nog niet de helft... en Brembo heeft voor blokken ook geen slechte naam geloof ik...
Ik wil komend weekend mijn banden wisselen en gelijk de blokken aan de achterkant vervangen.
Ik heb de voorkant al vervangen toen ik de auto net had en heb er zimmerman schijven en blokken onder gezet.
An sich niet slecht, hij remt op tijd maar ik mis wel een stuk bite helaas.
Nu maakt het voor de achterkant weinig uit maar ik ben nu ook aan het overwegen om mijn blokken voor ook maar te vervangen...maarreeeeee met welke?
Hebben jullie tips voor een goed remmend blokje met gelijk-aan-OEM-of-betere bite?
Of gewoon OEM? Schijven laat ik zo, daar heb ik echt niet het idee van dat het veranderd.
Wat me overigens wel opvalt dat een setje achterblokken OEM 100 euro kost en een Brembo setje nog niet de helft... en Brembo heeft voor blokken ook geen slechte naam geloof ik...
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Rij je al met stalen remleidingen? Dat kan ook nog wel helpen met het gevoel
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Wat voor auto? Misschien ff in je sig zetten.DRuw schreef:Even het topic een beetje afstoffen:)
Ik wil komend weekend mijn banden wisselen en gelijk de blokken aan de achterkant vervangen.
Ik heb de voorkant al vervangen toen ik de auto net had en heb er zimmerman schijven en blokken onder gezet.
An sich niet slecht, hij remt op tijd maar ik mis wel een stuk bite helaas.
Nu maakt het voor de achterkant weinig uit maar ik ben nu ook aan het overwegen om mijn blokken voor ook maar te vervangen...maarreeeeee met welke?
Hebben jullie tips voor een goed remmend blokje met gelijk-aan-OEM-of-betere bite?
Of gewoon OEM? Schijven laat ik zo, daar heb ik echt niet het idee van dat het veranderd.
Wat me overigens wel opvalt dat een setje achterblokken OEM 100 euro kost en een Brembo setje nog niet de helft... en Brembo heeft voor blokken ook geen slechte naam geloof ik...
Geen problemen met remstof?
Heb sindskort TRW DTEC (keramisch) op de achteras, maar die stoffen nog minder als de ATE Ceramics. Aanrader voor de achteras wat mij betreft!
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Sorry, F31 325d (met BR kuurtje).
Stof heb ik met de originele blokken niet echt last van maar ik moet zeggen dat ik gunmetal m3 velgen heb en het dus ook niet opvalt:)
Zal eens kijken naar die blokken achter, goeie tip, dank je!
Stalen remleidingen had ik nog niet aan gedacht! Goeie, dat zal ook wel wat sponzigheid uit het pedaal halen gok ik.
Nog tips voor blokken aan de voorkant?
Geen idee of de brembo blokken wat zijn maar ik rij best stevig door maar ik wil geen race-piepers...
Even op zoek naar best of both worlds zegmaar:)
Stof heb ik met de originele blokken niet echt last van maar ik moet zeggen dat ik gunmetal m3 velgen heb en het dus ook niet opvalt:)
Zal eens kijken naar die blokken achter, goeie tip, dank je!
Stalen remleidingen had ik nog niet aan gedacht! Goeie, dat zal ook wel wat sponzigheid uit het pedaal halen gok ik.
Nog tips voor blokken aan de voorkant?
Geen idee of de brembo blokken wat zijn maar ik rij best stevig door maar ik wil geen race-piepers...
Even op zoek naar best of both worlds zegmaar:)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
-
- Just getting started
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 12:32
Dikke maand geleden heb ik brembo schijven gemonteerd. Helaas beginnen deze nu al krom te trekken, nooit eerder last van gehad. Ben geen harde remmer en hou ook niet mijn voet op de rem als ik stil sta. Vaker brembo gehad en juist door positieve ervaringen daar weer voor gekozen. Ben bang dat ik binnenkort weer kan vervangen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Wil niet perse zeggen dat dit door de schijven komt. Had je geen last van trillingen? Geleiderpennen, naaf ed moeten allemaal goed schoon zijn zodat er geen ongelijkmatige kracht op komt te staan of de blokken tegen de schijven aan blijven drukken waardoor ze te warm worden. Dat soort dingen.
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
en ook: trekt het weg als je een aantal keer flink stevig remt?
daar had ik op de Z4 last van: te grote remmen (bbk) die niet goed genoeg op temperatuur kwamen.
was zo erg dat ik de schijven heb laten afdraaien, daarna was het 200km weg, toen begon het weer. iedere keer na een sportieve rit was het weer een paar dagen goed.
zeker omdat je zelf aangeeft een rustige remmer te zijn is dat toch het eerste waar ik aan moet denken
daar had ik op de Z4 last van: te grote remmen (bbk) die niet goed genoeg op temperatuur kwamen.
was zo erg dat ik de schijven heb laten afdraaien, daarna was het 200km weg, toen begon het weer. iedere keer na een sportieve rit was het weer een paar dagen goed.
zeker omdat je zelf aangeeft een rustige remmer te zijn is dat toch het eerste waar ik aan moet denken
-
- Just getting started
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 12:32
De reden van vervangen was juist omdat de het sturen behoorlijk trilde bij het remmen. Daarop alles goed schoongemaakt en dus brembo schijven gemonteerd. Is een maand super geweest maar begint nu weer licht te trillen.