beste remschijven en remblokken

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Jangtabak
Just getting started
Just getting started
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2018, 12:32

Bij stevig remmen wordt het alleen maar erger


Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

stevig remmen als in: noodstop? en ook de 2e of 3e keer vlak achter elkaar?
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

flenzen schoon en recht? zuigers ovaal in je klauwen? momentsleutel bij aanmhalen wielen en kruislings??
allemaal dingen die er voor kunnen zorgen..
Nobody said it was easy....
Jangtabak
Just getting started
Just getting started
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2018, 12:32

Hoe bedoel je zuigers ovaal in de klauwen.?
Gebruikersavatar
SvennF32
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2019, 21:46
Type Auto: BMW F32 428i 2014

Een tijdje geleden dat hier wat geplaatst is dus even een opfrissertje :P
Op me F32 428i wil ik andere remschijven en blokken monteren. (zitten nu OEM M-sport 370 remmen onder)
Graag wil ik geperforeerde schijven en goede blokken (just for the looks :D). Wat raden jullie aan voor merk en waarom?
Piepende remmen houd ik niet van en ik wil niet achteruit gaan op de rem kwaliteit van OEM. Beter is natuurlijk altijd goed!
Beetje remstof vind ik niet erg.
Ik lees hele gemengde berichten over Zimmerman en Brembo (snel kromme schijven enz) Van ATE kan ik geen geperforeerde vinden?
BMW F32 :Mpower: Coupe
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Niet geperforeerd maar als geld geen grote rol speelt en je zelfs voor circuitgebruik serieus betere remmen zoekt:

https://www.aj-racing.com/?product=ap-r ... 13-15-428i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als je echt beter wilt remmen, moet je Stoptech, Hawk oid nemen. Mijn ervaring met Hawk HPS 5.0 op de 370mm's is zeer positief. Stil, stoft amper en remt zeker beter dan n standaard blok.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 775
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Wat ik tot nu toe kan zeggen over de 370mm Brembo remschijven (dimpled/ grooves) na 25k kms is dat ze zeker niet krom trekken, er goed uitzien, weinig extra geluid (alleen bij flink afremmen vanaf hogere snelheden) best slijtvast zijn en voor mij top remmen. Remblokken ben ik iets minder enthousiast over en dat is niet omdat ze niet goed vertragen, maar het gepiep van 20km/u naar stilstand. Ik heb de sportieve Brembo remblokken en hoor/lees dan over Hawk betere ervaring (zou ik hierna kiezen).
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
SvennF32
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2019, 21:46
Type Auto: BMW F32 428i 2014

snoep schreef: 17 aug 2021, 22:15 Niet geperforeerd maar als geld geen grote rol speelt en je zelfs voor circuitgebruik serieus betere remmen zoekt:

https://www.aj-racing.com/?product=ap-r ... 13-15-428i
Ik ben niet van plan om circuit te gaan rijden. Sportief rijden gebeurd zeker maar big brake set is geen optie. Ook zou ik het liefst geperforeerd willen omdat het er gewoon beter uitziet.
BMW F32 :Mpower: Coupe
Gebruikersavatar
SvennF32
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2019, 21:46
Type Auto: BMW F32 428i 2014

Dutch79 schreef: 17 aug 2021, 22:15 Als je echt beter wilt remmen, moet je Stoptech, Hawk oid nemen. Mijn ervaring met Hawk HPS 5.0 op de 370mm's is zeer positief. Stil, stoft amper en remt zeker beter dan n standaard blok.
Thanks. Ga ze is even bekijken! :ja:
BMW F32 :Mpower: Coupe
Gebruikersavatar
SvennF32
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2019, 21:46
Type Auto: BMW F32 428i 2014

Hugo330D schreef: 17 aug 2021, 22:22 Wat ik tot nu toe kan zeggen over de 370mm Brembo remschijven (dimpled/ grooves) na 25k kms is dat ze zeker niet krom trekken, er goed uitzien, weinig extra geluid (alleen bij flink afremmen vanaf hogere snelheden) best slijtvast zijn en voor mij top remmen. Remblokken ben ik iets minder enthousiast over en dat is niet omdat ze niet goed vertragen, maar het gepiep van 20km/u naar stilstand. Ik heb de sportieve Brembo remblokken en hoor/lees dan over Hawk betere ervaring (zou ik hierna kiezen).
Deze zag ik inderdaad voorbij komen. Kwa looks zijn ze perfect. Toch lees ik er gemengde berichten over. Ze moeten een sportieve rijstijl zeker wel aankunnen, maar circuit word er niet mee gereden. Sportief rijden wil trouwens niet zeggen dat ik me auto aftrap haha, in ben er erg zuinig op en betaal liever wat meer als dat ik spullen koop wat het net niet is.
De hawk remblokken lees ik veel gepiep over, dat wil ik voorkomen. Mijn oog viel op de ATE Ceramic blokken. Zelf alleen nog geen ervaring mee.
BMW F32 :Mpower: Coupe
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 775
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Besef dat maar weinig big brake kits een paar ronden op een circuit overleven als je echt je best doet 008 . Je geeft aan dat dit niet je intentie is en dan heb je keuze genoeg. Piepen op lage snelheden is helaas geen uitzondering bij meer sportieve remblokken, ongeacht alle mooie verhalen over goed inremmen/ "inbedden" van remmen :mrgreen: .
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

De genoemde Hawk's piepen bij mij toch echt niet hoor. Alleen n soort licht schurend/krakend geluidje op het moment dat je echt tot stilstand komt bij stapvoets rollen. Dat kan ik niet echt 'piepen' noemen. Het zijn dan ook geen circuitblokken, maar zeker geschikt voor snel gebruik op openbare weg en incidenteel circuit als je zou willen. Als enige nadeel zou ik de prijs noemen. Maar daar krijg je wel wat voor vergeleken met n standaard blok.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

De genoemde Hawks liggen onder mijn circuitauto. Ze piepen niet.
Gebruikersavatar
SvennF32
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2019, 21:46
Type Auto: BMW F32 428i 2014

Dutch79 schreef: 18 aug 2021, 08:08 De genoemde Hawk's piepen bij mij toch echt niet hoor. Alleen n soort licht schurend/krakend geluidje op het moment dat je echt tot stilstand komt bij stapvoets rollen. Dat kan ik niet echt 'piepen' noemen. Het zijn dan ook geen circuitblokken, maar zeker geschikt voor snel gebruik op openbare weg en incidenteel circuit als je zou willen. Als enige nadeel zou ik de prijs noemen. Maar daar krijg je wel wat voor vergeleken met n standaard blok.
Met welke schijven rijd jij?
BMW F32 :Mpower: Coupe
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”