Is het nu zo dat als je hele goede blokken gebruikt dat ze dan wat agressiever zijn en dan je af fabriek schijf sneller afslijt?
Dus schrijven upgraden zou je dan beter ook moeten doen?
beste remschijven en remblokken
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Brembo 370mm M-Performance schijven (grooved/dimpled).SvennF32 schreef: ↑18 aug 2021, 10:36Met welke schijven rijd jij?Dutch79 schreef: ↑18 aug 2021, 08:08 De genoemde Hawk's piepen bij mij toch echt niet hoor. Alleen n soort licht schurend/krakend geluidje op het moment dat je echt tot stilstand komt bij stapvoets rollen. Dat kan ik niet echt 'piepen' noemen. Het zijn dan ook geen circuitblokken, maar zeker geschikt voor snel gebruik op openbare weg en incidenteel circuit als je zou willen. Als enige nadeel zou ik de prijs noemen. Maar daar krijg je wel wat voor vergeleken met n standaard blok.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Deze (remmen goed; veel remstof en bij mij in ieder geval piepen als je vanaf lage snelheid rustig afremt):
https://www.bremboparts.com/europe/nl/c ... /P_06_096X
https://www.bremboparts.com/europe/nl/c ... /P_06_096X
BMW 330D M Sport EB (F31)
- SvennF32
- Just getting started
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 feb 2019, 21:46
- Type Auto: BMW F32 428i 2014
Geen problemen nog met trillingen / kromme schijven? Hoelang rijd je er al mee?Dutch79 schreef: ↑18 aug 2021, 10:53Brembo 370mm M-Performance schijven (grooved/dimpled).SvennF32 schreef: ↑18 aug 2021, 10:36Met welke schijven rijd jij?Dutch79 schreef: ↑18 aug 2021, 08:08 De genoemde Hawk's piepen bij mij toch echt niet hoor. Alleen n soort licht schurend/krakend geluidje op het moment dat je echt tot stilstand komt bij stapvoets rollen. Dat kan ik niet echt 'piepen' noemen. Het zijn dan ook geen circuitblokken, maar zeker geschikt voor snel gebruik op openbare weg en incidenteel circuit als je zou willen. Als enige nadeel zou ik de prijs noemen. Maar daar krijg je wel wat voor vergeleken met n standaard blok.
BMW F32 Coupe
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Ik heb de normale Brembo schijven met de Hawk HPS blokken, piepen bij mij ook als ik bijna stil sta. Ook geven ze een lichte resonantie in de auto bij zeer stevig Autobahn gebruik. Rare is dan wel dat er in het stuur niets te voelen is.. Alsof de ABS pomp steeds aan en uit springt. Heb het nog niet eerder gehad bij mijn voorgaande auto’s en weet zelf ook nog niet helemaal of ik het in de schijven en blokken moet zoeken of elders.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
@SvennF32: Deze maand n jaar geleden. Geen trillingen nee. Kans met dit soort 2-delige schijven is sowieso stuk kleiner.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Hallo Sven.
Wat ik lees van je, is dat je een remblok wilt, die net even beter is dan het standaard blok.
Ik heb op mijn 320d een aantal verschillende blokken getest, icm de standaard schijven.
Dus kan ik je wel wat vertellen over de Hawk HPS5.0 blokken, de Hawk HP+ blokken, de Stoptech street blokken, EBC Yellowstuff blokken, en de standaard Brembo en Brembo sport blokken.
Genoeg geld uitgegeven, zeg maar.
In jouw situatie zou ik gaan voor de HPS5.0 of de Stoptech blokken. Net iets meer brake performance, minder stof, minder fading.
Remschijven met gaatjes of dimpled, is niet nodig, wel mooier.
Wat ik lees van je, is dat je een remblok wilt, die net even beter is dan het standaard blok.
Ik heb op mijn 320d een aantal verschillende blokken getest, icm de standaard schijven.
Dus kan ik je wel wat vertellen over de Hawk HPS5.0 blokken, de Hawk HP+ blokken, de Stoptech street blokken, EBC Yellowstuff blokken, en de standaard Brembo en Brembo sport blokken.
Genoeg geld uitgegeven, zeg maar.
In jouw situatie zou ik gaan voor de HPS5.0 of de Stoptech blokken. Net iets meer brake performance, minder stof, minder fading.
Remschijven met gaatjes of dimpled, is niet nodig, wel mooier.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- SvennF32
- Just getting started
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 feb 2019, 21:46
- Type Auto: BMW F32 428i 2014
Helaas zijn er echt behoorlijk wat horrorverhalen over de brembo schijven. Nu weet ik natuurlijk niet hoe een ieder ze rijstijl is enz. maar het geeft geen fijn gevoel als ik voor me gevoel een upgrade doe terwijl ik juist heel erg op moet gaan passen met stevig remmen omdat ik anders problemen ga krijgen... Over de geperforeerde schijven (zimmerman) lees ik nog veeeeel ergere horror verhalen van kromtrekken tot scheuren aan toe. Ik begin echt te twijfelen om gewoon andere blokken (Hawk/stoptech) te gaan gebruiken. Dan maar niet de looks.
BMW F32 Coupe
- SvennF32
- Just getting started
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 feb 2019, 21:46
- Type Auto: BMW F32 428i 2014
Iemand een idee wat voor schijven er fabrieks af onder een M4 geplaatst worden. Ik kan me niet voorstellen dat dat schijven zijn die bij het minste geringste scheuren of krom trekken? Nu heb ik ook gelezen dat deze schijven passen op de klauwen van M-sport remmen of haal ik nu iets door de war?
BMW F32 Coupe
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Moet zeggen dat ik de verhalen over bijv. Zimmerman wel voorbij heb zien komen op fora, maar niet echt over Brembo, maar ook daar zijn de nodige smaken in. Hou er ook rekening mee dat tweedelige schijven minder gevoelig zijn voor krom trekken, zoals Dutch ook aangeeft en schijven waar de gaten in geboord zijn ipv gegoten schijven scheuren sneller bij herhaaldelijke grote hitte verschillen.
BMW 330D M Sport EB (F31)
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
@Sven, nee M4 schijven heb je niks aan. 380mm ipv 370mm ook al is de klauw hetzelfde.