Neen, gewoon de standaard dempers...prijs van het internet gehaald bij "autohaus Vogel" in Duitsland.
https://www.online-teile.com/bmw-ersatzteile/
Bestel ik regelmatig als ik echt OEM onderdelen wil hebben.
Camber en toespoor
-
- VIP Driver
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
- Type Auto: E91 320 ede 2011
- Locatie: Flevoland
Kijk op het fuseestuk of je een nummer kan ontdekken. Dan weet je ook precies welke eronder zit, en evt welke je moet hebben om het juiste camber te behalen.
Over welke draag/reactie-arm schokbreker er evt de boosdoener is, dat is moeilijk te zeggen zeker zonder zicht op de auto
Over welke draag/reactie-arm schokbreker er evt de boosdoener is, dat is moeilijk te zeggen zeker zonder zicht op de auto
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
€290 voor een schokdemper? Dat is dus incl arbeid? Want een Bilstein B6 kost 100 minder. Snap niet hoe ze anders aan dat bedrag komen.
- abynormal
- VIP Driver
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
- Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
- Locatie: Vogezen Frankrijk
Neen, 290 euronen alleen voor de demper. Ik ga voor de goedkoopste oplossing en kijk morgen of ik een nummer vind op het fuseestuk. BMW maakt 3 verschillende varianten om kleine variaties op te vangen en daar ga ik hopelijk gebruik van maken.
Dan kom ik er met 260 euro en de kosten om opnieuw uit te lijnen vanaf. Een set schokdempers (zelf al koop ik ze voor minder dan 290/stuk) en reactie armen samen gaan me meer kosten.
Dan kom ik er met 260 euro en de kosten om opnieuw uit te lijnen vanaf. Een set schokdempers (zelf al koop ik ze voor minder dan 290/stuk) en reactie armen samen gaan me meer kosten.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja OK, stond n beetje los van je probleem. Stond alleen te kijken van de genoemde prijzen, want die zijn aan de forse kant.
- abynormal
- VIP Driver
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
- Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
- Locatie: Vogezen Frankrijk
Ik neem aan dat dit de officiële BMW prijzen zijn...waar ik momenteel woon in de Vogezen moet ik 45min rijden om naar een BMW dealer te gaan dus spaar ik me die tijd en bestel on-line. Een hoop standaard onderdelen koop ik elders maar onderdelen die met de veiligheid te maken hebben koop ik liever bij de dealer goed wetende dat sommige onderdelen kloot eender zijn zonder het BMW logo...
Bv beide draagarmen vind je op ebay aan de helft van de prijs maar wat monteer je dan? Natuurlijk met Bilstein of Koni's en dergelijke ben je redelijk zeker dat het geen Chinese namaak onderdelen zijn...toch?
Update, net naar de nummers gekeken en zowel links als rechts zijn de standaard strut carriers gemonteerd. Ik ga dus gewoon dus voor deze optie. Moet wel een inbus van 17mm aanschaffen om de aandrijfas los te maken. Goed dat ik dus een kijk operatie heb uitgevoerd.
Bv beide draagarmen vind je op ebay aan de helft van de prijs maar wat monteer je dan? Natuurlijk met Bilstein of Koni's en dergelijke ben je redelijk zeker dat het geen Chinese namaak onderdelen zijn...toch?
Update, net naar de nummers gekeken en zowel links als rechts zijn de standaard strut carriers gemonteerd. Ik ga dus gewoon dus voor deze optie. Moet wel een inbus van 17mm aanschaffen om de aandrijfas los te maken. Goed dat ik dus een kijk operatie heb uitgevoerd.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Even n waarschuwing voor iedereen die m3 draagamen op n x-drive zou willen zetten!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik dacht precies hetzelfde
Maar ja combi x-drive en de M3 draagarmen was nog weinig gedaan blijkbaar.
Maar ja combi x-drive en de M3 draagarmen was nog weinig gedaan blijkbaar.
- abynormal
- VIP Driver
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
- Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
- Locatie: Vogezen Frankrijk
Dan hoop ik maar dat ik niet hetzelfde voor heb!!!
Ik corrigeer +18min en hoop zo naar -12MIN te gaan door een fuseestuk te monteren dat -30min heeft. Plus dat het onderdeel vermeld staat in de online BMW onderdelen lijst voor mijn auto. Ik mag er niet aandenken om een aandrijfas stuk te rijden!
Neen, logisch gezien blijf ik met de -30min correctie binnen de tolerantie waardes dus dat zit wel goed...
Ik wacht nog op de onderdelen en van zodra ik klaar ben/auto weer uitgelijnd is zal ik het nieuwe rapport posten na correctie, hopelijk heeft iemand er wat aan in de toekomst.
Ik corrigeer +18min en hoop zo naar -12MIN te gaan door een fuseestuk te monteren dat -30min heeft. Plus dat het onderdeel vermeld staat in de online BMW onderdelen lijst voor mijn auto. Ik mag er niet aandenken om een aandrijfas stuk te rijden!
Neen, logisch gezien blijf ik met de -30min correctie binnen de tolerantie waardes dus dat zit wel goed...
Ik wacht nog op de onderdelen en van zodra ik klaar ben/auto weer uitgelijnd is zal ik het nieuwe rapport posten na correctie, hopelijk heeft iemand er wat aan in de toekomst.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT