Waar halen/bestellen jullie je (rem) onderdelen

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Spollie schreef:Ik haal het bij myparto, geloof mij, die verkopen echt geen namaak spul.

Een goede vriend van me is garagehouder en die zweert bij originele remschijven. Veel problemen met 'OEM-kwaliteit' merken, zelfs Bosch, Zimmermann etc., dus ik neem liever het zekere voor het onzekere. Betekent natuurlijk niet dat alle niet-originele schijven binnen no-time krom zijn, zoals gezegd is het kwaliteitsverschil moeilijk vast te stellen en moet je ook een beetje geluk hebben. En origineel is ook niet heilig, BMWs hebben er sowieso wel een handje van om op een gegeven moment te gaan piepen.

Dit is een hele fijne online shop. Dank voor de tipAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ik moet ook aan de achterremblokken en ik zit er ook naar te kijken om voor de brembo's te gaan.
Nu moet ik zeggen, ik heb voor mijn voorkant schijven en blokken van zimmermann gekocht een jaartje geleden maar mijn remgevoel in mijn pedaal is wel heel anders.
Ben er nog steeds niet over uit of ik het er nou helemaal mee eens ben en overweeg andere blokken (zal aan de schijven niet liggen).
Wat zijn je ervaring met de brembo's?
Nu rem je toch voor 80% aan de vooras dus ik betwijfel of je er echt iets van merkt maar ik vraag het toch maar.
moet je de slijtagesensor ook vervangen trouwens of kun je die hergebruiken als die niet "af" is gegaan?
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Slijtagesensor gewoon vervangen (als ie al een tijdje meegaat). Zijn van allerlei merken te krijgen van 5 - 20 euro en je hebt er maar 1 per as nodig. Dus de kosten zijn het niet.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

DRuw schreef:Ik moet ook aan de achterremblokken en ik zit er ook naar te kijken om voor de brembo's te gaan.
Nu moet ik zeggen, ik heb voor mijn voorkant schijven en blokken van zimmermann gekocht een jaartje geleden maar mijn remgevoel in mijn pedaal is wel heel anders.
Ben er nog steeds niet over uit of ik het er nou helemaal mee eens ben en overweeg andere blokken (zal aan de schijven niet liggen).
Wat zijn je ervaring met de brembo's?
Nu rem je toch voor 80% aan de vooras dus ik betwijfel of je er echt iets van merkt maar ik vraag het toch maar.
moet je de slijtagesensor ook vervangen trouwens of kun je die hergebruiken als die niet "af" is gegaan?

Als ie niet is ingesleten..dan kan j hem zo overzetten.
Als je goed luistert..kan je hem bij stapvoets rijden horen insluiten overigens.
Ik monteer heel veel brembo. Denk gauw 5 a 6sets de week en vrij wein9g ellende mee. Bosch wel eerst..daarom brembo. Dit jaar 2 x garantieissues. 1x bmw...1x mb.
Zolang je naafflens en wielopname strak is..en meegeeft...rem ze een beetje in...gaat het altijd goed.
Tenzij ze klauwen oid hebben die zwaar gaan....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Tenzij ze klauwen oid hebben die zwaar gaan....
Geleiderpennen daarom ook goed schoonmaken en evt wat siliconenvet (veilig voor rubber) erop.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

had ik bij de voorkant ook gedaan inderdaad met nieuwe gleimeuk erop.
Ik kreeg net een offerte van de dealer voor alleen de onderdelen trouwens:
Het pakket met BMW design borgveren (met BMW opschrift) kost totaal € 229.69
Met de standaard borgveren totaal € 198.71 incl. BTW

Pakket zal blokken en sensor zijn en de rest maken ze hooguit schoon.
Dat die veren vervangen moeten worden (na 48 mnd) moest ik zelf mee komen..
Ff internet shoppen (wel lastig te zien welke ik heb, er zijn volgens mij 3 types (diameters verschillen in 3 maten?)
Ik heb wel sportonderstel maar niet de performance remmen.....

Ff zoeken maar.

edit:
toch raar...
de set bij myparto (2x set blokken en sensor) kost 158 euro https://myparto.com/de/bremsen-bremsanl ... PP722R182C
setje blokken van brembo (excl contact van 10 euro) kost nog geen 40 euro... https://www.autodoc.nl/brembo/7521614
Bizar prijsverschil...
of nog een NL club (?) voor 100 euro https://www.porza.nl/remblokkenset-nk-2 ... 4216873093
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Als je geen gezeik wilt, gebruik originele onderdelen en monteer het zelf. Toen ik mijn schijven en blokken aan de voorkant heb gedaan ben ik ruim een half uur bezig geweest om alles helemaal netjes te maken. Dat gaat een gemiddelde monteur niet doen, die krijgt/neemt daar geen tijd voor. Nu rijd ik al weer een aantal maanden volledig trilling- en piepvrij rond :ja:

Je kunt ook nog kijken bij leebmann24.de, daar kost het 110 euro zie ik en dan heb je ook 100% origineel.

Edit: als je alleen remblokken doet kun je ook prima aftermarket spul gebruiken lijkt me, maar dan wel een beetje een bekend merk als Brembo, ATE, etc.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”