320D F31 Rem advies...

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forrestx
Just getting started
Just getting started
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 mar 2019, 21:09
Type Auto: 320D Touring F31 BR Stage 1

Binnen nu en 7k is mijn 320D toe aan een beurtje en apk.

Nu denk ik dat ook de remmen aan de beurt zijn. Sowieso de blokken en misschien (waarschijnlijk) de schijven voor.

Nu was ik van plan het beurtje bij de BMW dealer te laten doen...auto is altijd dealer onderhouden geweest en dat geeft wel een lekker idee.

Nu tast ik qua remmen een beetje in het donker. De auto remt best ok, maar mijns inziens (net) niet scherp genoeg.

Ik heb geen idee wat er nu/ standaard onder zit en vraag me af of ik daar bij de dealer keuze in heb? Maatvoering is volgens mij 300x22 (v)en 300x20 (a)

Ik heb een 320D EDE met inmiddels een BR trucje..dus 222pk/440Nm ipv 163pk/380Nm...

Qua diameter schijven kan ik niks aanpassen toch?


Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Welkom trouwens.

Gebruik de zoekfunctie eens. Daar is al veel over geschreven

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Forrestx
Just getting started
Just getting started
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 mar 2019, 21:09
Type Auto: 320D Touring F31 BR Stage 1

Thanks..

Gedaan..maar in de topics mbt remmen tot ergens in 2016 vond ik niet het antwoord op mijn vragen...vandaar..
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Grotere schijven betekent andere klauwen (bv de M-sport 340mm set).
Een upgrade van de remblokken voor sportief straatgebruik helpt ook al en kost de wereld niet: Ferodo DS2500, Hawk HPS, Brembo Street,...
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Forrestx
Just getting started
Just getting started
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 mar 2019, 21:09
Type Auto: 320D Touring F31 BR Stage 1

De klauwen ga ik niet vervangen...

Blokken en schijven wel..

De voorgestelde blokken doet de BMW dealer niet neem ik aan?

Ik zal me eens verdiepen in de verschillen tussen jouw suggesties!
Thanks!
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ejt heeft pagina's volgespammed met remblokken info

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Forrestx
Just getting started
Just getting started
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 mar 2019, 21:09
Type Auto: 320D Touring F31 BR Stage 1

Yep! Over blokken alleen heb ik iets gelezen ja 😂

Maar mijn vraag ging niet alleen over blokken, maar ook over schijven, wat de dealer doet en wat kan...of ik een maat groter zou moeten/willen/ kunnen door de vermogenstoename...

Nu ben ik redelijk opweg inmiddels...grotere schijven kan niet...en blokken heb ik suggesties voor...waarvoor ik wss naar het topic van ejt ga 👍🏻
De hierboven genoemde suggesties zijn wellicht wat té sportief....we’ll see...

Nu nog de dealert bij de beurt of niet...kunnen die gasten nog wat adviseren of heeft de dealer maar 1 smaak?
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Dealers kunnen en willen vaak niet out of the box denken. Vaak genoeg gehoord, dat kan niet meneer, dat is echt niet mogelijk.

Daar zijn dit soort forums goed voor, altijd wel iemand die het wel voor elkaar krijgt

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

De genoemde opties voor blokken zijn echt niet overdreven 'sportief' hoor. Ze hebben juist voordelen tov de standaard blokken. Minder fading, betere remwerking, minder remstof. Het zijn blokken voor straatgebruik, dus ze piepen niet, hebben geen hitte nodig voordat ze gaan werken.. wat bij circuitblokken wel aan de orde is.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Een dealer monteert alleen originele onderdelen(tenzij deze niet leverbaar zijn, dan willen ze nog wel eens meedenken). Dus wat betreft je remblokken, heb je bij een dealer maar één keuze.

Waarom splits je het niet anders? Beurtje bij dealer en remblokken bij bedrijf X die wel een beetje kunnen en willen meedenken.
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Ik wou precies hetzelfde antwoord geven. Splitsen idd. Je bent dan ook zeer waarschijnlijk minder geld kwijt en je hebt een beter resultaat. Ik heb vorige week in een nieuwe G21 330i met M Performance remmen gereden. En ik heb de hele weg alleen maar lopen zeggen: die remmen, man, die remmen! Want wat een wereld van verschil! Het voelde aan als een Porsche 911 waar ik onlangs in heb gereden. Ze kunnen het dus wel bij BMW.
En ja, de standaard remmen van de F30/31 zijn mijns inziens onder de maat. Ik baal telkens weer dat ik geen M Performance heb aangekruist. En dan later andere blokken steken.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
Forrestx
Just getting started
Just getting started
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 mar 2019, 21:09
Type Auto: 320D Touring F31 BR Stage 1

Thanks!

Dit was precies het idee waar ik dus ook op kwam...

Beurtje bij de dealer..staat wel lekker op het cv van de auto...als ze maar van de remmen afblijven...

En dan naar bedrijf X voor een setje nieuwe blokken en schijven....Molenaar in Heerhugowaard oid...



Die Hawk HPS 5.0 leken me wel wat....
Gebruikersavatar
ferry
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 feb 2011, 01:30
Type Auto: 328 GT
Locatie: Zuid Holland

vindt je zoiets als dit niet wat... is kwa maat hetzelfde als origineel echter de kwaliteit is een flinke stap beter.

Nog niet eens zozeer de groeven die erin zitten, das een optische … maar het materiaal van de schijf zelf… hier zit dus kwaliteits verschil in.
Deze schijven trekken minder snel krom, doordat door het betere materiaal de warmte beter wordt afgevoerd (mede ook in combinatie met de groeven)

https://www.fineline-imports.nl/dba/bra ... 01646.html

Voor bijpassende blokken kun je idd kijken voor Ferrodo of Hawk ...of de bijpassende van hetzelfde merk.

Heb je toch een upgrade,die merkbaar beter remt… en minder gevoelig is voor kromtrekken…. voor niet de hoofdprijs…
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Mijn remproblemen worden worden alleen maar groter. Ik heb weer last van trillingen tijdens het remmen. Wielen zijn het niet, alles is uitgebalanceerd.
Het blijft de achilleshiel van de F30/31.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

2-delige schijven (stalen schijven op aluminium naaf) zoals die van de M-performance set gaat kromtrekken juist tegen. Er zijn nog duurdere schijven die echt '2-delig' zijn, maar dat is voor circuitgebruik.

Fotootje van de Brembo schijven: viewtopic.php?p=543504#p543504
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”