Update: vandaag de Brembo's laten monteren en ging probleemloos. Meteen maar de velgen van binnen schoongemaakt en in de 9H ceramic coating gezet (wie weet helpt het een beetje). Ik ben erg blij met de looks en of het straks ook echt beter remt, laat ik nog weten . Denk dat ik toch ook maar ga kijken voor de matching set achter (het oog wil ook wat).
Advies upgrade blauwe brembo's 340/ 370
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Netjes! Welk merk coating?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ah, de Ali-variant. Verwacht er niet teveel van
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Ach, die coating was ook niet zo duur (16 euro voor 30ml) en als het een beetje helpt is het bonus. Anders weer gewoon 1x per jaar de velgen grondig reinigen en in was zetten. Kost ook niet zo heel veel tijd.
BMW 330D M Sport EB (F31)
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Zekers; voor het oog is het al prachtig zo'n mooi gevulde velg en ik twijfel er niet aan dat het ook beter zal remmen (al heb je het maar een paar keer nodig, dan is het al meegenomen ...net als meer vermogen wat je ook niet altijd aanspreekt, maar prettig als je het achter de hand hebt ).
BMW 330D M Sport EB (F31)
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Update over de nieuwe remmen en overall meer dan tevreden:
Positief:
* Prima initiële bite, ook bij nat weer (pakt meteen);
* Bij normaal afremmen <100Km/u niet zo veel verschil;
* Bij stevig afremmen <100 km/u of vanaf hogere snelheden (gisternacht nog paar keer getest onderweg naar huis) echt veel beter dan standaard;
* Geen echte bijgeluiden door gegroefde/ dimpled Brembo remschijven;
* Geen trillingen meer bij (stevig) afremmen;
* Erg blij met de looks .
Minder positief:
* Rempedaal had nog wel wat harder gemogen (niet storend, maar toch nog maar eens grondig ontluchten met BMW programma voor ABS module);
* Beloofde 'low dust' remblokken zijn dat niet echt en remstof zit bovendien plakkerig vast op de velgen; dus elke week maar wassen . Remblokken zijn de relatief nieuwe Brembo P06096X die wel wat agressiever zijn en zouden moeten matchen bij de Brembo remschijf.
Overall wel dik tevreden en BMW zou dit standaard moeten leveren op hun toch vrij zware auto's die meestal toch wel aardig wat PKs hebben/ krijgen.
Positief:
* Prima initiële bite, ook bij nat weer (pakt meteen);
* Bij normaal afremmen <100Km/u niet zo veel verschil;
* Bij stevig afremmen <100 km/u of vanaf hogere snelheden (gisternacht nog paar keer getest onderweg naar huis) echt veel beter dan standaard;
* Geen echte bijgeluiden door gegroefde/ dimpled Brembo remschijven;
* Geen trillingen meer bij (stevig) afremmen;
* Erg blij met de looks .
Minder positief:
* Rempedaal had nog wel wat harder gemogen (niet storend, maar toch nog maar eens grondig ontluchten met BMW programma voor ABS module);
* Beloofde 'low dust' remblokken zijn dat niet echt en remstof zit bovendien plakkerig vast op de velgen; dus elke week maar wassen . Remblokken zijn de relatief nieuwe Brembo P06096X die wel wat agressiever zijn en zouden moeten matchen bij de Brembo remschijf.
Overall wel dik tevreden en BMW zou dit standaard moeten leveren op hun toch vrij zware auto's die meestal toch wel aardig wat PKs hebben/ krijgen.
BMW 330D M Sport EB (F31)
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Echt low dust zijn de Hawk's wel, mocht je ze nog 's moeten vervangen. Verder eens met de positieve punten
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Ik hou me nog voor (de gek) dat het remstof nu wat extra veel is door het inremmen , maar you win some and lose some met keuzes maken . Met mijn jaarkm doe ik nog wel een paar jaar met die remblokken, maar ze remmen prima en da's eigenlijk belangrijkste.
BMW 330D M Sport EB (F31)
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Bij nieuwe schijven en blokken is meer remstof wel normaal. Afhankelijk van hoeveel KMs je er al mee hebt gereden natuurlijk (en ook wel waar, stad/snelweg).
Behalve als je van de BMW club "wij houden al jaren 1,5 meter afstand" bent.
Behalve als je van de BMW club "wij houden al jaren 1,5 meter afstand" bent.