Trillende remmen F32 435ix automaat

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
alex328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35

Omdat ik last had van trillingen in het stuur met het remmen, besloot ik om nieuwe remschijven voor te laten monteren. Keuze was gevallen op een set TRW. Scheen een goed produkt te zijn, A-kwaliteit en een goed alternatief voor de originele schijven.
Heerlijk dat toen het trillen in het stuur weg was nadat de schijven waren gemonteerd.
Echter na een maand of 3-4 en 2500km verder, begon het weer te trillen in het stuur met remmen. Toch maar weer de garage gebeld en de auto op de remmentestbank gezet. Bleken de schijven wederom licht krom te zijn. Vooral linksvoor.
Monteur contact opgenomen met de leverancier. Uitgelegd wat mijn rijstijl is en hoe zuinig ik op mijn auto ben.
Remschijven werden terug genomen en mijn geld krijg ik terug.
Inmiddels zitten er originele schijven op (340mm) en nieuwe remblokken, sinds een week of 2. En het trillen is weer weg.
De eerste keer had ik geen nieuwe remblokken erop laten leggen. Mijn rijstijl is gewoon rustig met het remmen.

Had ik een verkeerde keus gemaakt door voor TRW te gaan zonder nieuwe remblokken?
Zijn de originele schijven zoveel beter dan? Moet ik over een tijdje weer vrezen voor kromme schijven? Zijn er tips om kromme schijven tegen te gaan? Voet van de rem bij verkeerlicht? andere tips?
En ja, mijn rijstijl en zeker remmen, doe ik erg behoedzaam.


BMW F82 M4 2014
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Probleem hoor je wel vaker. Ik let nergens op en nog nooit gehad.

Natuurlijk niet met warme remmen koud water erop met auto afspuiten.

Je moet toch niet voorzichtig remmen.. omdat je denkt dat ze anders krom raken. Leuk auto rijden dan.

Maar snap je zorgen want is wel heel vervelend natuurlijk.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Is ook gecontroleerd of de remzuigers goed gangbaar zijn ed? Er kunnen andere oorzaken zijn en dan blijf je schijven vervangen. Maar het kan 'n lastig probleem zijn als je ermee te maken krijgt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
alex328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35

Ik neem deze tips mee, en zal het eens voorleggen.
Maar hopelijk is het setje originele schijven en de blokken de oplossing geweest. Ik moet het even afwachten.
BMW F82 M4 2014
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik vraag t me af. Zeker bij n normale rijstijl zou geen enkel merk binnen korte tijd kromme schijven mogen geven.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Waar het nog wel eens fout kan gaan is:
Hard aanremmem voor een afrit om vervolgens voor het stoplicht direct je rempedaal langa vast te houden. In een dergelijke situatie hield ik mijn voorgaande handgeschakelde autos stil op de koppeling.

Of met warme remmen door plassen rijden...

Echter zoals hierboven al genoemd. Met een beetje remmen, normale rijstijl en nergens opletten gaat het meestal gewoon goed...

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”