Ik heb sinds een paar weken steeds wat last van een schokkend vertragende auto. Niet echt goed voelbaar maar stoor me er behoorlijk aan.
Het lijkt op een kromme remschijf maar weet bijna zeker dat dit niet de oorzaak is. Wat ikzelf denk is dat het wellicht iets met het regenereren/abs temaken kan hebben.
Is er iemand die soort gelijke ongemakken ervaart of weet wat hier aan de hand kan zijn?
Of de auto (Msport320i) in eco/comfort/sport/sport+ staat maakt in deze niet uit.
Het voelt als een soort schokkend effect, voelbaar of heel de auto meebeweegt dus niet dat 1 wiel de boosdoener is.
Schokkend vertragen
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Wanneer treedt t op? Alleen bij remmen?
-
- Just getting started
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 jul 2021, 22:20
- Type Auto: F31 xdrive , beetle 67 automatic
Hoi def
Ben je inmiddels al iets wijzer met je zoektocht
Kamp momenteel met dezelfde problemen. Twijfel aan de winterbanden of kromme remschijven
Hij schud alleen met afremmen van 80 naar 100
Was even benieuwd
320xi met 94 k km
Ben je inmiddels al iets wijzer met je zoektocht
Kamp momenteel met dezelfde problemen. Twijfel aan de winterbanden of kromme remschijven
Hij schud alleen met afremmen van 80 naar 100
Was even benieuwd
320xi met 94 k km
F31 Xdrive 320i sportsline
Vw Beetle 67 automatic
Vw Beetle 67 automatic
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
Ik had precies dezelfde symptomen en bij mij waren het (toch) de remschijven
-
- Just getting started
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 28 jul 2021, 14:04
- Type Auto: Bmw 320i M-Sport '15
Ik verdenk Idd ook de remschijven, al zijn ze voor net nieuw.
Kijk er in het voorjaar zelf even naar. Ik zal dan ook even checken of de remtangen en zadel wel vloeiend genoeg lopen, dit is bij veel merken ook nogal eens een kwaal wanneer ze vervuild raken.
Kijk er in het voorjaar zelf even naar. Ik zal dan ook even checken of de remtangen en zadel wel vloeiend genoeg lopen, dit is bij veel merken ook nogal eens een kwaal wanneer ze vervuild raken.
Live the moment! Life is changing fast...
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Kan zijn dat de schijven krom zijn, maar als je inderdaad de echte oorzaak niet achterhaalt/verhelpt, heb je na n tijdje weer kromme schijven.
-
- Just getting started
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 jul 2022, 11:31
- Type Auto: BMW 335i touring Xdrive M-sport f31
Na mijn vakantie in de bergen waren voorschijven (340mm) zo krom als een hoepel. Ik heb de auto net een half jaar en toen ik hem kocht zat er net een nieuwe voorset op. Met deze set maar 10 k gereden.
Dacht dus dat het goedkope rommel zou zijn. Bij demontage bleken het toch Bosch schijven te zijn, gegroefd en geperforeerd zeker niet de goedkoopste. Merk blokken niet te zien, staat niets (meer) op.
Heb nu gekozen voor Brembo, gegroefd en geperforeerd met Brembo Xtra remblokken. Ben benieuwd.
Ik snap dat de voorremmen aardig kunnen heet worden met zo'n snelle maar wel zware auto. Ik hou bijna nooit m'n voet op de rem als ik stil sta na lang en hard remmen. Vraag me dus af of die Bosch schijven echt bagger zijn of dat de Brembo's het hetzelfde verschijnsel gaan vertonen.
Dacht dus dat het goedkope rommel zou zijn. Bij demontage bleken het toch Bosch schijven te zijn, gegroefd en geperforeerd zeker niet de goedkoopste. Merk blokken niet te zien, staat niets (meer) op.
Heb nu gekozen voor Brembo, gegroefd en geperforeerd met Brembo Xtra remblokken. Ben benieuwd.
Ik snap dat de voorremmen aardig kunnen heet worden met zo'n snelle maar wel zware auto. Ik hou bijna nooit m'n voet op de rem als ik stil sta na lang en hard remmen. Vraag me dus af of die Bosch schijven echt bagger zijn of dat de Brembo's het hetzelfde verschijnsel gaan vertonen.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
BMW's zijn (helaas) erg gevoelig daarvoor. Originele schijven en blokken werken wat dat betreft het beste, misschien wat duurder maar in dit geval zoals vaker; goedkoop is duurkoop. Controleer ook even je draagarmen en het balans van je wielen.
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Ik heb 60dkm gereden met een set Brembo’s op de vooras; niets mis mee. Dit waren wel gewoon massieve schijven, die gegroefde en geperforeerde schijven vind ik persoonlijk overdaad op een straat auto
-
- VIP Driver
- Berichten: 1044
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Ligt er ook een beetje aan hoe je rijdt in de bergen. Beter hoog in de versnelling en af en toe stevig remmen ipv de hele tijd zachtjes remmen bergaf. Dan hebben ze geen kans om af te koelen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zit nu ook in de Alpen. Grotere schijven is al n voordeel, maar let op bij afdalen. Want op de cruise control remt ie volgens mij ook af met de remmen. Vooral op de motor en wat meer pompend remmen is dan idd beter.