Nieuwe berichten

Ondersteltechniek in detail (met foto's)

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen

Moderators: Beheerder, Moderator team

MTBMW
Being a part of it
Being a part of it

Re: Ondersteltechniek in detail (met foto's)

Bericht#16 » 13 Mei 2013, 11:18

NickB schreef:Heb ik ook, maar heel subtiel.
Vergeet niet dat de 3er van nature erg 'spoorgevoelig' is.

Ik rij op de vooras met 225 en achter met 255 en het uitblijven van spoorvorming vind ik t.o.v. mijn vorige auto (Audi A4 2010) een verademing. Daar zat op de vooras ook 255 breed, dit i.v.m. FWD.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen spoorvorming gevoeld met deze auto. :mrgreen: Ook niet met de 1-serie van mijn vrouw die rondom op 225 x 17 staat.

Joop
Moderator
Moderator

Bericht#17 » 19 Mei 2013, 12:40

De stuurinrichting bij BMW's is niet volledig zelfcentrerend; ook één van de redenen waarom je meestal iets moet bij corrigeren als het wegdek niet volledig vlak is, zoals bijvoorbeeld bij spoorvorming. Alles onder het mom 'de bestuurder moet de baas blijven over de auto', ofwel er wordt een (licht) actieve houding achter het stuur verwacht.

Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is off course a LSD mounted between the rear axle" JC

Joop
Moderator
Moderator

Bericht#18 » 19 Mei 2013, 12:41

Overigens heb ik de links naar de foto's in de beginpost aangepast; deze waren verdwenen zag ik wel... :wink:

Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is off course a LSD mounted between the rear axle" JC

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”