Nieuwe berichten

snelle remblokslijtage

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen

Moderators: Moderator team, Beheerder

f30je
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4

snelle remblokslijtage

Bericht#1 » 02 Jul 2012, 10:37

Hebben jullie ervaring met snelle remblokslijtage; achter. Volgens de voertuigstatus moeten deze al bij 20.000km vervangen worden. (reguliere beurt 31000km) Heb nog nooit eerder zo snel een blokkenwissel gehad bij E60/E91 dan wel MB C of E-klasse.

Als ik elke 20000km nwe remblokken achter moet hebben zet ik em liever zelf op m'n brug. Zouden deze normaal te vervangen zijn of loop je vast op resetten? Overigens staan de remblokken voor, op 40000km.
2 jaar terug bij proefritten met een nwe 5 (F10) viel de melding van snelle slijtage me ook al op.

MVG

Peter de Bruin



Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14724

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#2 » 02 Jul 2012, 10:40

Ik meen voor op 60k en achter op 30k.
En ja dat valt mij ook op.
Eea is natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl / km's snelweg etc. Kortom de BC past zich aan.



Gebruikersavatar
Lars
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3601

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#3 » 02 Jul 2012, 10:41

Doe je wel heel snel..... mijn 330d heeft 90dkm met de voorste blokken gedaan en de achterste zijn nog origineel.
Wel zie je vaak bij krachtige motoren dat de achterste blokken sneller slijten (vanwege DSC/tractiecontrole ingrijpen).

Maar ik vind 20k met je achterblokken en 40k met je voorblokken niet echt normaal hoor..... zou met jouw auto toch zeker 100dkm moeten zijn (met normaal gebruik)



Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14724

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#4 » 02 Jul 2012, 10:43

Ik heb inmiddels 18k gereden met mijn Bimmer en de kmstand in de BC voor 60k en achter 30k staan er al vanaf het begin in en is nog niet veranderd.



f30je
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#5 » 02 Jul 2012, 10:51

Ik heb overigens een 316d. Verbruik zo rond de 1 op 18, rijdt wel hard op de snelweg, maar dat mag het toch niet zijn? Kortom ik rem niet constant ruig, heb ze ook voorzichtig een paar honderd kilometer ingereden. En zoals aangegeven; ik deed altijd vrij lang met m'n remblokken. Wel was mijn ervaring (zeker met een automaat) dat juist voor snel slijt. Het schijnt idd zo te zijn, dat ESP ed. de achterblokken laat meewerken; wellicht iets te enthousiast bij deze 3?



Lazrambo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 42

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#6 » 02 Jul 2012, 16:02

Wist helemaal niet dat de achterste remblokken harder slijten dan de voorste, dacht altijd dat bij het remmen al het massa juist op de voorwielen gaat drukken waardoor de remmen het voorin zwaarder hebben.



xit2050
Just getting started
Just getting started
Berichten: 45

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#7 » 03 Jul 2012, 08:24

Zoals reeds gezegd, de BC past dit telkens aan... lijkt snel te gaan in het begin, maar neemt daarna af.
De laatste keer met mijn E90 heb ik nog 15.000km gereden terwijl de BC bleef hangen op 4.000km alvorens de blokjes dienden te worden vervangen.
Ze kunnen minstens 50.000km mee.



Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14724

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#8 » 03 Jul 2012, 09:35

xit2050 schreef:Zoals reeds gezegd, de BC past dit telkens aan... lijkt snel te gaan in het begin, maar neemt daarna af.
De laatste keer met mijn E90 heb ik nog 15.000km gereden terwijl de BC bleef hangen op 4.000km alvorens de blokjes dienden te worden vervangen.
Ze kunnen minstens 50.000km mee.

:ja:



Acidfever
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1386

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#9 » 04 Jul 2012, 11:56

De voor en achterblokken (en schijven) zijn bij mij op 85.000km vervangen. Blokken zouden overigens wel sneller kunnen gaan bij sportief rijgedrag. Ik heb bij vrienden meegemaakt dat ze toch echt bij de 25K km vervangen moesten worden.


E90 330D automaat

Gebruikersavatar
FAF
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 7298

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#10 » 04 Jul 2012, 12:02

Op de snelweg slijten ze natuurlijk harden dan bij lagere snelheden in de stad.

Misschien moet je er toch maar eens op letten dat je op tijd je gas loslaat als een auto naar links komt.
Vaak blijven bestuurders te lang op het gas waardoor de remmen onnodig vaak worden aangesproken.

Succes,

FAF



Gebruikersavatar
highperformance
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 9946

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#11 » 04 Jul 2012, 12:15

FAF schreef:Op de snelweg slijten ze natuurlijk harden dan bij lagere snelheden in de stad.

Misschien moet je er toch maar eens op letten dat je op tijd je gas loslaat als een auto naar links komt.
Vaak blijven bestuurders te lang op het gas waardoor de remmen onnodig vaak worden aangesproken.

Succes,

FAF

:shock: gas los.... dan moet je toch knipperen met groot licht? :mrgreen:



Gebruikersavatar
FAF
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 7298

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#12 » 04 Jul 2012, 14:23

Ook een manier, totaal anders maar niet minder effectief HP! :mrgreen:

Doe je wel rustig aan met die claxon, hangt een flink boetebedrag aan namelijk.....



Gebruikersavatar
highperformance
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 9946

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#13 » 04 Jul 2012, 16:04

FAF schreef:Ook een manier, totaal anders maar niet minder effectief HP! :mrgreen:

Doe je wel rustig aan met die claxon, hangt een flink boetebedrag aan namelijk.....


Ik zie het als gevaar als iemand in de weg rijdt... en dat wil ik, zo veilig als ik ben, voorkomen :ja:



Gebruikersavatar
newf30
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 213

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#14 » 04 Jul 2012, 22:02

Hogere remblokkenslijtage komt vooral voor op wagens met automaat omdat de motor blijft 'doorduwen' tijdens afremmen in tegenstelling tot een handbak die meeremt, zeker als je terugschakelt.

Dit speelt ook met stationair kruipen/filerijden, continue tractie op de achterwielen en rem erop.

Was bij mijn audi ook zo, daar gingen hierdoor de voorste remblokken als eerste eruit ivm voorwielaandrijving en automaat.

Grt newf30


BMW 320i F30 Innovation (automaat) - Executive Edition - plus opties

Afbeelding

Gebruikersavatar
MTBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 219

Re: snelle remblokslijtage

Bericht#15 » 18 Jun 2014, 15:07

newf30 schreef:Hogere remblokkenslijtage komt vooral voor op wagens met automaat omdat de motor blijft 'doorduwen' tijdens afremmen in tegenstelling tot een handbak die meeremt, zeker als je terugschakelt.

Dit speelt ook met stationair kruipen/filerijden, continue tractie op de achterwielen en rem erop.

Was bij mijn audi ook zo, daar gingen hierdoor de voorste remblokken als eerste eruit ivm voorwielaandrijving en automaat.

Grt newf30


Ik ben vorige week met een groep (via Autovisie) door de Dolomieten gereden en mijn remblokken zijn nu na 25000km aardig op. De BC zegt nog 3000km te gaan. 5 dagen lang zijn we de mooiste passen op en afgegaan. Dat ging er stevig aan toe. Ik heb geleerd dat de auto´s met grotere cilinderinhoud nauwelijks hoefden te remmen. De Aston Martin DB9, Ferrari F12 Berlinetta in ons gezelschap met beide een cilinderinhoud van ca. 6 liter remden zo hard af op de motor dat hun remmen zelden werden aangesproken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast