Zoekend gevoel winterband

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Matrovski
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017, 21:06

@ NOS, Check het topic van itsmario (viewtopic.php?f=8&t=14395&hilit=tractio ... l&start=15)

Die had hetzelfde probleem wat wonderbaarlijk zichzelf oploste door inrijden en spanning blijven uitproberen.

@ Thijs bandmaat is gelijk rondom, nieuwe conti,s 225/40/18 Xl. Ik heb een keer een topic gelezen waar stond dat dezelfde hoogtemaat voor en achter juist voor DSC problemen zorgt. ( kan het topic zo snel niet vinden)


NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

uitlijnen is het ook niet hoor

ik heb dit probleem echt 100x gelezen online, maar dit betrof vooral Xi 's en de bekende rolomtrek issue .....

hoeveel km heb je ze nu ingereden?

kunnen ook erg zachte banden zijn, dat je ze zeker wel een km of 500 in moet rijden (maar is al eerder gezegd volgens mij)
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Thys schreef:Niet zoveel. Als DSC zo extreem ingrijpt vermoed ik of een defect in het DSC, of niet dezelfde bandenmaat rondom.

Dit dus...of een stuurhoeksensor .
Inrijden banden is hier niet van toepassing..
Toch erg benieuwd. We leren er allemaal van. En..het resultaat boeut mij weer niet. De oorzaak eerder :)
Nobody said it was easy....
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

mja, ik zet mijn geld denk ik ook op de abs sensor ff uitlezen idd :ja:
BJD
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:58
Type Auto: BMW 3 Serie E91 320dA 2006
Locatie: Almelo

Matrovski schreef:@ NOS, Check het topic van itsmario (viewtopic.php?f=8&t=14395&hilit=tractio ... l&start=15)

Die had hetzelfde probleem wat wonderbaarlijk zichzelf oploste door inrijden en spanning blijven uitproberen.

@ Thijs bandmaat is gelijk rondom, nieuwe conti,s 225/40/18 Xl. Ik heb een keer een topic gelezen waar stond dat dezelfde hoogtemaat voor en achter juist voor DSC problemen zorgt. ( kan het topic zo snel niet vinden)

is de standaardmaat niet 225/45/18. niet dat het zoveel zou moeten uitmaken, maar toch, hoe platter de band des te zoekeriger
Laatst gewijzigd door BJD op 05 dec 2017, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Bas Jan.



klik op de banner voor mijn oude E87- en nieuwe E91 project

AfbeeldingAfbeelding
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Bij een F3x is dat wel de maat ja.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”