Winterbanden vervangen met minder dan 4mm profiel ?
- avdp
- VIP Driver
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 mei 2013, 13:45
- Type Auto: 318D e91
- Locatie: Leeuwarden
mijn " nieuwe" 17 inch winterbanden zijn wel weer RFT
is ook wel lekker. hoef ik in de winter niet met koude klauwen aan de kant van de weg er een reserve wiel onder prutsen.
doe ik dat in de zomer wel
is ook wel lekker. hoef ik in de winter niet met koude klauwen aan de kant van de weg er een reserve wiel onder prutsen.
doe ik dat in de zomer wel
Arjen e91 318D
-
- Seriously addicted
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53
Misschien moet ik ipv ervaring wel gevoel neerzetten? Of wellicht beide. Ik heb aan den lijve ondervonden dat de winterbanden eerder begonnen te glijden dan de zomerbanden. Dat was dezelfde dag vd wissel op hetzelfde stukje weg. Waar ik eerder geen last had op de zomerbanden was het later op de winterbanden glijden in de gloria. En dat was een beetje met het weer wat we nu hebben. Graadje of 5, beetje vochtig. Nee, ik ben daardoor niet overtuigd van de noodzaak onder 7 graden. Als er geen sneeuw of rommel op de weg ligt rijd ik gewoon liever op m'n zomerbanden.
Dat ze er straks wel ondergaan heeft met de wintersport te maken en het feit dat ik in ploegendienst werk en niet verrast wil worden door het weer. Dat er 's nacht of in t weekend wel sneeuw (troep) ligt en ik de zomerbanden er nog onder heb. Tot die tijd gewoon het weer in de gaten houden
Dat ze er straks wel ondergaan heeft met de wintersport te maken en het feit dat ik in ploegendienst werk en niet verrast wil worden door het weer. Dat er 's nacht of in t weekend wel sneeuw (troep) ligt en ik de zomerbanden er nog onder heb. Tot die tijd gewoon het weer in de gaten houden
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Nog een paar jaar klimaatverandering en dat hele winterbanden gezeur verdwijnt dan toch uit het Nederlandse jaarbeeld
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Leuk Thys! Samen met Dré zeker?
Maar goed... Die 7gr is over de grote lijn genomen wel door commercie ingegeven. Er zijn veel zomerbanden die nog ver onder de 7gr soepel blijven en daarmee beter blijven presteren dan een goede A-merk winterband. Die 7gr is overigens slechts een leidraad waarbij gemiddeld gezien de overgang tussen de winterband en zomerband om het even is. Simpel gezegd: Lager is winterband en hoger is zomerband. Alleen zoals gezegd wil dat merk/type nog wel eens verschillen welke in het voordeel is bij welke omstandigheden.
Bij mij komen de winterbanden er ook enkel onder als het overdag onder of rond het vriespunt blijft en wanneer er sneeuw valt. Daar lijkt het er voorlopig niet op, dus dan laat ik de winterbanden lekker opgestapeld staan. Anders weet ik wel dat ik snel door het minimale profiel heen ben en oprijden in de lente zie je mij ook niet doen. Voor mij zo min mogelijk concessies aan de eigenschappen van de desbetreffende bandjes. Moet wel zeggen dat de Pilot Alpins die ik er onder heb liggen in de 'echte' winter wel ideaal voor ons Nederlandse klimaatje zijn, want ook bij warmere temperaturen voelt het allemaal nog best strak aan en kun je er nog prima mee doorboenderen, maar dat doe ik eigenlijk liever niet om ze toch een beetje te sparen, want een setje winterrubber is duurder dan het setje voor de zomer in mijn geval.
Maar goed... Die 7gr is over de grote lijn genomen wel door commercie ingegeven. Er zijn veel zomerbanden die nog ver onder de 7gr soepel blijven en daarmee beter blijven presteren dan een goede A-merk winterband. Die 7gr is overigens slechts een leidraad waarbij gemiddeld gezien de overgang tussen de winterband en zomerband om het even is. Simpel gezegd: Lager is winterband en hoger is zomerband. Alleen zoals gezegd wil dat merk/type nog wel eens verschillen welke in het voordeel is bij welke omstandigheden.
Bij mij komen de winterbanden er ook enkel onder als het overdag onder of rond het vriespunt blijft en wanneer er sneeuw valt. Daar lijkt het er voorlopig niet op, dus dan laat ik de winterbanden lekker opgestapeld staan. Anders weet ik wel dat ik snel door het minimale profiel heen ben en oprijden in de lente zie je mij ook niet doen. Voor mij zo min mogelijk concessies aan de eigenschappen van de desbetreffende bandjes. Moet wel zeggen dat de Pilot Alpins die ik er onder heb liggen in de 'echte' winter wel ideaal voor ons Nederlandse klimaatje zijn, want ook bij warmere temperaturen voelt het allemaal nog best strak aan en kun je er nog prima mee doorboenderen, maar dat doe ik eigenlijk liever niet om ze toch een beetje te sparen, want een setje winterrubber is duurder dan het setje voor de zomer in mijn geval.