Arjan schreef:Waar baseer je dat op?VossieBMW schreef:...die 7 graden is echt een commercieel verhaal!
Google maar even...er zijn reeds zoveel testen geweest (onafhankelijke en geen betaalde tests!) waaruit bleek dat een winterband bij droge en vochtige omstandigheden pas rond de 2 graden zijn voordeel heeft bewezen tov een zomerband.
Alles daarboven (2 graden of meer) was de zomerband in zijn voordeel.
Ik heb zelf ook eens "getest" maar bij 5 a 6 graden en wat steviger rijden is de winterband al gauw aan de verliezende hand bij droge of vochtige omstandigheden.
Het zweeft/zwabberd al eerder en meer en zodra ze te warm worden worden ze helemaal onverspelbaar.
En de "markt" moest toch een list verzinnen om het "warme" NL aan de winterband te krijgen en angst aanpraten werkt helaas meestal wel bevorderend (7 graden is winterbanden!) nou je remweg bij 5 graden is al langer met een winterband zeker op vochtig wegdek.
Met sneeuw en ijzel zijn het topbanden natuurlijk.....
Maar ik heb ze deels noodgedwongen er ook nog onder (winterband) maar zodra de pekeltijd voorbij is wissel ik direct om!