Sneeuwkettingen op M-pakket

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VossieBMW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
Type Auto: BMW M3 F80 2016

Dutch, ik heb ze zelf ook jaren gehad ik had ondanks mijn autosport ervaring ook oogkleppen op voor commercie en het hebben hiervan....en vele tests die niet gesponsord worden door banden fabrikanten wijzen ook uit dat winterbanden alleen nut hebben bij sneeuw en onder het vriespunt.
Ijzel ben je met beide banden volstrekt kansloos.
Maar blijf volharden in je strijd...de bandenboeren zijn blij met je :ja: :koffie:


BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dit topic gaat juist over rijden op sneeuw 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4221
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
Locatie: prov. utrecht

Bandenboeren zijn juist niet blij met winterbanden
Zomer 19 inch, dure banden
Winter 17 inch goedkopere banden
Pas na 4 jaar nieuwe sets nodig
Hoeveel dagen/ uren ligt er sneeuw in Duitsland op de weg ?

Verdedig niks, voor beide kanten valt iets te zeggen
F10 535IX
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Voor alles valt wat te zeggen. NL heeft gewoon een te wisselvallig winterklimaat om 100% voor winterrubber te gaan in NL. Ik zit 3x per jaar in de sneeuw, alleen daarom heb ik ze aangeschaft. Vroeger (vanaf 1997) reed ik alleen naar de sneeuw met winterrubber. Aangezien deze sterk zijn verbeterd kunnen ze bij twijfelachtig weer prima presteren. Zeker omdat de gemiddelde automobilist in het dagelijkse verkeer relaxt rijdt en niet het maximale van een band vraagt. Zo geldt dat ook voor het zomerrubber in de winter, anticiperend rijden and you're good to go.

Tegenwoordig heb je ook erg goede all seasons met een sneeuwvlokje er op. Als je niet iedere rotonde op het scherpst wilt nemen (zeg maar 90% van de automobilisten) in de zomer zijn dit een prima alternatief om hele jaar mee te sturen en een keer mee op wintersport te gaan. Ben je in Duitslang gewoon, zonder gezeik, gedekt bij een ongeval en je hoeft niet meer te wisselen.

Om even op dit topic terug te komen (hopend niet gelogenstraft te worden), ik heb nog nooit mijn kettingen nodig gehad met wintersport. En vaak genoeg kunnen (vanwege de hevige sneeuwval) en mogen (omdat de politie het controleert bij sneeuwval op de passen) doorrijden vanwege mijn sneeuwvlokje op de zijkant van mijn banden. Terwijl andere langs de kant stonden te kutkammen in het donker, koude en met alle andere "gezellige en relaxte" wintersportgangers na 9 uur sturen. Dus lagen de kettingen alleen voor de gendarmerie en polizei achterin (want verplicht in de bergen om bij je te hebben).
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

angel335 schreef:Hoeveel dagen/ uren ligt er sneeuw in Duitsland op de weg ?
Zermanie is nogal uitgestrekt. In Hamburg zal het minder vaak voorkomen dan Munchen. In Munchen zo'n 3,5 maand per jaar en Hamburg net zoveel als in Zwolle vermoed ik.

De Duitsers zijn wat meer pro winterrubber omdat hun winterweer in sommige delen het geregeld vraagt. Verder is, volgens mij, ook de regelgeving aangescherpt van "auto uitrusten en rijgedrag aanpassen op een manier die de weersomstandigheden vraagt" naar "banden met sneeuwvlokje in winterse omstandigheden" (but correct me if I'm wrong). Dan ga je als automobilist al snel op zeker.
angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4221
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
Locatie: prov. utrecht

Klopt John
Was meer trolletje :mrgreen:
Wetgeveving is in Duitsland ook ruim,onder winterse omstandigheden, (schoon wegdek, zon ,-1 en sneeuw in de berm)
Is toch winters dan?

Ik ga ook 2/3 keer naar Oostenrijk , ook nog nooit kettingen nodig gehad ( wel moeten laten zien bij grensovergang Fussen.
Wel 2 keer gehad dat winterbanden worden gecheckt op profiel diepte
Minder dan 4 mm is een no go

Mijn vrouwtje rijd binnendoor naar werk (25 km) groot deel dijk en landweggetjes
Prima met de winterbanden door de blubber en bladeren
F10 535IX
Gebruikersavatar
VossieBMW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
Type Auto: BMW M3 F80 2016

angel335 schreef:Bandenboeren zijn juist niet blij met winterbanden
Zomer 19 inch, dure banden
Winter 17 inch goedkopere banden
Pas na 4 jaar nieuwe sets nodig
Hoeveel dagen/ uren ligt er sneeuw in Duitsland op de weg ?

Verdedig niks, voor beide kanten valt iets te zeggen

Het is net hoe je het bekijkt...soms heb je beide sets in 1 jaar nodig, daarbuiten met mijn “zomerset” haal ik nog geen 2 jaar... 001
BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

angel335 schreef:Klopt John
Was meer trolletje :mrgreen:
LöL.... :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”