Band verkeerd monteren + gevolgen

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Misschien heeft hij het gelezen :Dubbel:


versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Mooi dat het klaar is ja. 001

De afgelopen jaren ben ik bij diverse bandenboeren geweest met motor en auto en bij 9 van de 10 is het altijd weer wat...mijn ervaringen:

-Dan maak je een afspraak, kun je alsnog een uur wachten omdat het ineens druk is..
-Beschadigde velgen.
-Slecht gebalanceerd. "Die paar gram meer of minder voel jij echt niet.", zeggen ze dan.
-Wiel van de motor er scheef in gezet. Ketting stond zo strak dat je hem nauwelijks meer vooruit kon duwen bij het vertrekken.
-Op een achtervelg van de motor 200g plakken. "Dat is toch niet normaal??" -"Jawel, dat is geen enkel probleem!!" (apparaat verkeerd ingesteld)
-Een eigenaar die je publiekelijk belachelijk gaat zitten maken omdat je "slechte" internet banden hebt besteld en laat monteren. "Jij brengt zeker ook je eigen biefstuk als je in een restaurant gaat eten." (die zaak was volgens autobandenmarkt gewoon een montagepunt :yuck: )
-Op zaterdagen moet je ook niet gaan. Dan loopt het 14 jarige neefje of stagiair een beetje te rommelen.
-Opdracht gegeven om banden van Merk en type xx te monteren. Blijkt achteraf dat ze er heel iets anders op hebben gedaan. :nou:

Misschien ben ik wel te kritisch. :?
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

hahaha jij hebt ook aardig wat ellende meegemaakt met banden meneeren versendaal :mrgreen:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Hij trekt het aan denk ik :Dubbel:
als j op een gegeven moment iemand hehbt gevonden waarbij je tevreden mee bent...lekker daar blijven. Dat is mijn ervaring. En dat geldt voor aannemers.t loodgieters etc etc.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Dat is wel het mooiste ja... Behalve als de directie in Duitsland vindt dat de ATU vestgingen in Nederland dicht moeten. Kwam altijd in Arnhem, goede lui en als het een half uurtje of meer langer moest duren om de banden er goed onder te krijgen werd die tijd ook genomen.

Zo maak je ze weinig mee. Nu bij de Euromaster in het 'dorp', waar ik in het verleden ook een mindere ervaring had en nu loopt daar ook alles top. Heeft vaak toch met de mensen zelf en niet het bedrijf als geheel te maken, zoals eigenlijk in iedere branche.

Maar mooi dat het opgelost is: karren maar weer! :autotje spelen:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”