E91 bandenspanning melding

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
shimoh86
Just getting started
Just getting started
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 jul 2016, 01:26

Hallo allemaal,

Heb vorig week een lekke band gehad achter 265/30/19 daar zat een flinke spijker aan de zijkant van de wang. Dit kon helaas niet meer worden hersteld doormiddel van proppen naar de dichtstbijzijnde bandenboer gereden daar hebben ze een 235/40/19 erop gezet aangezien de 265 niet op voorraad was.

De dag erop is de nieuwe band erop gegaan (1 gewisseld want de banden zaten er pas 2500km onder dus nog nieuw)
Nou kreeg ik vandaag tijdens het rijden melding lage bandenspanning even gestopt gecheckt en alles was goed banden gewoon op spanning.
Heb daarna de bandenspanning gereset

ik vind het alleen vreemd exact dezelfde band is erop gegaan met zelfde spanning als voorheen en heb 80 kilometer ermee gereden en geen probleem of moet de bandenspanning toch altijd reset worden?


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13917
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Niet exact dezelfde bandenmaat aangezien de tijdelijke band andere maten had. Dus ik denk dat ie die afwijking in rolomtrek dan opmerkt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
shimoh86
Just getting started
Just getting started
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 jul 2016, 01:26

De melding is gekomen toen de normale maat weer terug zat nadat ik al zo een 80 kilometer ermee had gereden in totaal vandaag heen weg geen probleem terug kreeg ik de melding.
Toen de afwijkende maat 1 dag erop zat geen melding of iets gekregen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13917
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja beetje laat inderdaad maar het kan er wel door zijn gekomen.
Lekker resetten en rijden maar! 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Wel alle banden op juiste spanning controleren. Als dat goed is, de melding resetten.

Mijn ervaring is dat het systeem uitermate gevoelig is. Ik heb onlangs mijn remmen rondom vernieuwd. Daarbij de handrem opnieuw moeten afstellen en een kant iets te enthousiast afgesteld. Die liep licht aan waardoor het wiel warm werd. Dat werd door het systeem opgemerkt en gemeld als spanningsverlies. Gelukkig kan je de handrem stellen zonder het wiel er af te hoeven halen dus meteen los gedraaid en later opnieuw afgesteld.
BMW E92 330xD
shimoh86
Just getting started
Just getting started
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 jul 2016, 01:26

Zo nu 2 dagen gereden en geen melding meer gehad na de reset even nog de banden gecheckt en alles was op spanning was al bang dat er weer een nieuwe band op zou moeten gelukkig niet die zijn al duur genoeg.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”