19″ Ström M359 – Hyper Silver

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Ik wil een risico gaan nemen, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Risico? Heb je niet al je kruit verschoten op die 318ti? Misschien, maar het moet wel spannend blijven.
Ik wil wat anders. Iets anders dan de Style 162? Ja :oops: Geen haast, eerst nog een winter op de Style 290.
Men mag @Darudevampire (type velg) en @DRuw (site leverancier) de schuld geven van mijn hersenspinsel :mrgreen:

Ik ben een setje 359 Reps tegengekomen en in Hyper Silver lijken ze mij echt mooi op mijn E90 TiAg.

Front – 19×9 ET31 – Deep Concave
Rear – 19×10 ET38 – Massive Concave

Front met Michelin PS4S 235/35ZR19
Rear met Michelin PS4S 265/30ZR19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik eindeloos aan het rekenen geweest... en na een tip van iemand hier (in een ander topic) naar de maten gekeken.

Maten staan onderin de screenshots:

Afbeelding

Afbeelding

Het zal getrokken staan (wat ik nu ook op mijn voorvelgen heb), maar gezien de verlaging (Eibach B12 Sportline), zal dat wel een beetje nodig zijn. Wielkasten zijn rondom gerold. Ook zal er een afwijking in de snelheid zijn, maar dat corrigeer ik wel in mijn hoofd (en gps). Ik weet dat het replica's zijn, maar inmiddels ben ik erachter dat OEM's ook hun nadelen kunnen hebben (niet persoonlijk, maar verhalen op fora).

Wie wil samen met mij wat bomen omzagen? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door CreativeS op 18 aug 2018, 21:40, 7 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Is absoluut één van de mooiere modellen velg. Als ik geen fan was van de 225M's (19" bestaat alleen OEM), had ik wellicht ook zoiets overwogen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Juist en Style 162 blijft wel een favoriet, maar het lijkt wel of er een container 162's opengetrokken is en er wel héél véél mensen mee rijden. Hier in het dorp dacht ik in november origineel te zijn, maar afgelopen weekend stonden er al 3 met 162 bij de Jumbo. Dus ik dacht... laat ik alvast maar eens mijn brein gaan breken... over iets nieuws, mijn andere favoriet. Maar OEM 359 tweedehands zijn schaars en bestellen is erg duur.

Anyway...

De afstand dat de velg naar buiten komt, zou zowel voor als achter passen. Maar ja, ben een beetje bang dat ik toch iets over het hoofd zie.
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Geen verkeerde keus

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Type velg van de VMR's die je laat zien zijn "E46 CSL" style overigens, en niet helemaal representatief voor de M359's. Vorm is echt anders.

Buiten dat m.b.t. de maten rijd ik momenteel zelf op;

19x9 ET35 245/35/19
19x10 ET38 275/30/19

Achter heb ik moeten rollen, omdat ik bij enkele zonken in de snelwegen aanliep. Probleem is daarna geheel verholpen. Aan de voorzijde had ik nog wel wat ruimte, maar weet niet zeker of ET31 geen probleem zal vormen ipv ET35. Heeft een E90 LCI evenveel of meer ruimte dan een coupe/caab voor/achter?

Weet je zeker dat je voor stretched wil gaan met de maten die je noemt (235/265)? Merk Ström kende ik nog niet, enig idee hoe de velgen gemaakt worden?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zover ik weet valt de E9X LCI 8mm meer naar buiten op de achteras dan de pre-LCI. Mij niet bekend dat er verschil zit in carrosserievorm.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Gave velg hoor, hele andere uitstraling dan de 162.
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Blue Raccoon schreef:Geen verkeerde keus Afbeelding
Dat dacht ik ook. En net wat gevulder die wielkasten.
Darudevampire schreef:Type velg van de VMR's die je laat zien zijn "E46 CSL" style overigens, en niet helemaal representatief voor de M359's. Vorm is echt anders.
Aangepast. In de gauwigheid gisteren over het hoofd gezien.
Darudevampire schreef:Buiten dat m.b.t. de maten rijd ik momenteel zelf op;

19x9 ET35 245/35/19
19x10 ET38 275/30/19
Is bekend, ik heb jouw topic doorgespit en letter voor letter de post over jouw AG's gelezen.
Darudevampire schreef:Achter heb ik moeten rollen, omdat ik bij enkele zonken in de snelwegen aanliep. Probleem is daarna geheel verholpen. Aan de voorzijde had ik nog wel wat ruimte, maar weet niet zeker of ET31 geen probleem zal vormen ipv ET35. Heeft een E90 LCI evenveel of meer ruimte dan een coupe/caab voor/achter?
Bij mij zijn de wielkasten rondom gerold.
Ik heb geen LCI, maar PFL. De originele! :)
Darudevampire schreef:Weet je zeker dat je voor stretched wil gaan met de maten die je noemt (235/265)? Merk Ström kende ik nog niet, enig idee hoe de velgen gemaakt worden?
Momenteel heb ik op de voorwielen 225/40R18 op 8". Dit mag van mij wel wat meer stretched en dan kom je bij een 8" op de minimale breedte 215/35. Op de 9" ga ik dan voor de minimale maat van 235/35. De wang van de voorbanden zal dan afgerond 8.2 cm zijn en bij de achterwielen 8.0 cm

Rood voor 19" Ström en paars voor 18" 162.

Afbeelding

Tevens al mail met positieve inhoud gekregen van CM Wheels:
Hi Edward,

The Strom M359 wheels are Low Pressure cast.

Tyre sizes you mentioned as perfect, exactly what we would have recommended.
Ik heb de maten voorgesteld zoals ik ze hier genoemd heb voor de 19".
Dutch79 schreef:Zover ik weet valt de E9X LCI 8mm meer naar buiten op de achteras dan de pre-LCI. Mij niet bekend dat er verschil zit in carrosserievorm.
Voorwielen zouden 1,57cm naar buiten komen en de achterwielen 1,81cm t.o.v. de 162's. Dat zou ongeveer overeenkomen met eventuele spacers op de achteras die ik nu bij de 18" zou willen plaatsen. Met stretched banden zou het moeten passen. Niemand hier die deze combi van maten heeft? Voorwielen moet ik wel goed nameten met insturen.
Arjan schreef:Gave velg hoor, hele andere uitstraling dan de 162.
Gedistingeerd of sportief... denk ik dan.
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Ah ja, pre-LCI heeft metalen wielkasten voor. Mijne zijn van plastic, daar valt ook weinig te rollen :lol:

Wat je eventueel nog kunt overwegen (als er genoeg alu aan zit) en mocht het aanlopen om de ET waarde te verhogen van je voorwielen. Dan probeer je het eerst zonder.

Stretched moet je van houden, maar dat is jouw keuze en dan ook prima. Setje zal hoe dan ook niet st(r)öm staan :ja:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

CreativeS schreef:Juist en Style 162 blijft wel een favoriet, maar het lijkt wel of er een container 162's opengetrokken is en er wel héél véél mensen mee rijden. Hier in het dorp dacht ik in november origineel te zijn, maar afgelopen weekend stonden er al 3 met 162 bij de Jumbo. Dus ik dacht... laat ik alvast maar eens mijn brein gaan breken... over iets nieuws, mijn andere favoriet. Maar OEM 359 tweedehands zijn schaars en bestellen is erg duur.

Anyway...

De afstand dat de velg naar buiten komt, zou zowel voor als achter passen. Maar ja, ben een beetje bang dat ik toch iets over het hoofd zie.

Jumbo laten voor wat het is...en naar appie of vomar gaan?
Of nog beter..laten bezorgen (werkt super)
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Even een reactie op cmwheels: erg goede ervaring mee met mijn m3/m4 replica set. Ze zijn sponsor van een ander forum (ik weet even niet welke maar moet je even zoeken) en toen had ik een forumkorting gekregen:)
Geen idee of dat voor alle velgen geldt daar maar je kunt er even naar kijken.
Mooie wielen hoor!
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
RobRoelofs
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 jan 2017, 19:40
Type Auto: 325i Carbon Sport Edition - 3.0 N53

Hele nette wielen!
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Darudevampire schreef:Wat je eventueel nog kunt overwegen (als er genoeg alu aan zit) en mocht het aanlopen om de ET waarde te verhogen van je voorwielen. Dan probeer je het eerst zonder.
Precies. Ze moeten er begin volgend jaar eerst maar eens zijn.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Darudevampire schreef:Stretched moet je van houden, maar dat is jouw keuze en dan ook prima. Setje zal hoe dan ook niet st(r)öm staan :ja:
Skol!
NOS schreef:Jumbo laten voor wat het is...en naar appie of vomar gaan?
Of nog beter..laten bezorgen (werkt super)
:ja:
DRuw schreef:Even een reactie op cmwheels: erg goede ervaring mee met mijn m3/m4 replica set. Ze zijn sponsor van een ander forum (ik weet even niet welke maar moet je even zoeken) en toen had ik een forumkorting gekregen:)
Geen idee of dat voor alle velgen geldt daar maar je kunt er even naar kijken.
Mooie wielen hoor!
Thanks, zal even zoeken.
RobRoelofs schreef:Hele nette wielen!
Thanks!
Laatst gewijzigd door CreativeS op 08 aug 2018, 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
RobRoelofs
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 jan 2017, 19:40
Type Auto: 325i Carbon Sport Edition - 3.0 N53

Ik zou zeggen doen!
roywillems
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
Type Auto: BMW E92 335i

Thx voor de tip, ik zat al een tijdje te twijvelen maar bij deze komen ze volgende week binnen :ja:
E92 335i 07
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”