Binnenkort moet k mijn e91 voorzien van nieuw rubber. Er zitten geen RFT banden onder nu! Terwijl dat eigenlijk wel hoort. Nja ik heb geen reserve wiel of ruimte ervoor. Ik heb wel een proppenschieter en een compressor in de auto. Voor woon werk verkeer is dit prima!
Wat zijn een beetje goede RFT banden? Ik zag al dat er voor een breedset niet veel keuze is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Welke Runflat banden hebben jullie? Of juist geen RFT
- Zyffx
- Being a part of it
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 02 apr 2019, 09:55
Ja zo rijdt ik nu ook rond met woon/werk verkeer! Afhankelijk van de anwb!
Stelde de vraag ook, wie weet waren de RFT banden tegenwoordig beter ontwikkeld.
Ik moet zeggen heb ooit 16 inch Bridgestone RFT gehad onder een 1 serie, kwa geluid vielen deze mee! Alleen wel wat zoekerig op klinker wegen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stelde de vraag ook, wie weet waren de RFT banden tegenwoordig beter ontwikkeld.
Ik moet zeggen heb ooit 16 inch Bridgestone RFT gehad onder een 1 serie, kwa geluid vielen deze mee! Alleen wel wat zoekerig op klinker wegen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Ik weet niet wat er nu duidelijk is...
Twee belangrijke vragen zijn denk ik:
- Wat vind je belangrijk? De behoorlijke grote zekerheid om niet met een lekke band te stranden of niet?
- Welke bandenmaat heb je? Heel bepalend voor de keus in (RFT) banden
Hier wel RFT en als ik meer bandenkeus had zou dat ook zeker zo blijven.
Twee belangrijke vragen zijn denk ik:
- Wat vind je belangrijk? De behoorlijke grote zekerheid om niet met een lekke band te stranden of niet?
- Welke bandenmaat heb je? Heel bepalend voor de keus in (RFT) banden
Hier wel RFT en als ik meer bandenkeus had zou dat ook zeker zo blijven.
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Ik ga naar N-RFT. Voornamelijk vanwege:
- Om te kijken of het comfort verbeterd (zo slecht is het niet eens..)
- Banden zijn een stuk goedkoper en met mijn rijstijl, en 218pk is het dure segment niet nodig.
- Lekke band is geloof ik 25 jaar geleden, ik rij niet veel km's en ik heb pechhulp via mijn autoverzekering.
- Om te kijken of het comfort verbeterd (zo slecht is het niet eens..)
- Banden zijn een stuk goedkoper en met mijn rijstijl, en 218pk is het dure segment niet nodig.
- Lekke band is geloof ik 25 jaar geleden, ik rij niet veel km's en ik heb pechhulp via mijn autoverzekering.
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
RTF Conti sportcontact, in mindere mate tevreden over deze band. Net als de set Dunlop sportmaxx van mijn F20 zijn deze gecupt
Wat wordt de volgende? Zeer waarschijnlijk non RFT om bovengenoemde reden (keuze in RFT is beperkt), echter ben ik niet zo extreem kritisch als het gaat om weggedrag, dus 100% overtuigd ben ik nog niet. Als het non RFT wordt twijfel ik nog steeds tussen een koreaan (Hankook of Kumho) of toch iets meer uitgeven en Michelin kopen. Als het RFT wordt waarschijnlijk Pirelli.
Bij non RFT kun je kiezen voor een noodsetje, meestal kun je na gebruik van deze drek de band wel weggooien...
Wat wordt de volgende? Zeer waarschijnlijk non RFT om bovengenoemde reden (keuze in RFT is beperkt), echter ben ik niet zo extreem kritisch als het gaat om weggedrag, dus 100% overtuigd ben ik nog niet. Als het non RFT wordt twijfel ik nog steeds tussen een koreaan (Hankook of Kumho) of toch iets meer uitgeven en Michelin kopen. Als het RFT wordt waarschijnlijk Pirelli.
Bij non RFT kun je kiezen voor een noodsetje, meestal kun je na gebruik van deze drek de band wel weggooien...
- Zyffx
- Being a part of it
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 02 apr 2019, 09:55
Mijn vraag was meer wat jullie ervaringen zijn met RFT banden hedendaags. Misschien zijn die bandje tussentijds enorm verbeterd. Prijsverschil teminste niet.
Kwa maat ben ik nog een beetje zoekende, wil nog een ander setje velgen! Ik wil eigenlijk dan een breedset, anders zal ik spacers op de achteras van de e91 moeten zetten, vind ze ver na binnen staan. Dit is puur voor de looks.
255/40/17 om 225/45/17
Zelf heb ik nu 225/45/17 rondom.
Zeker als je breed zoekt is je keuze in RFT beperkt.
Verder was ik benieuw hoe andere tot de beslissing was gekomen van juist wel of geen RFT.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kwa maat ben ik nog een beetje zoekende, wil nog een ander setje velgen! Ik wil eigenlijk dan een breedset, anders zal ik spacers op de achteras van de e91 moeten zetten, vind ze ver na binnen staan. Dit is puur voor de looks.
255/40/17 om 225/45/17
Zelf heb ik nu 225/45/17 rondom.
Zeker als je breed zoekt is je keuze in RFT beperkt.
Verder was ik benieuw hoe andere tot de beslissing was gekomen van juist wel of geen RFT.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Pauwlus
- VIP Driver
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
- Type Auto: E91 318i
Dat kan je de RFT ook als je er mee naar huis bent gereden.Arjan schreef:
Bij non RFT kun je kiezen voor een noodsetje, meestal kun je na gebruik van deze drek de band wel weggooien...
Mijn keuze om non rft te pakken was 4 redenen
1. Prijs
2. Keuze in banden
3. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een lekke band heb gehad. En dan bel ik de anwb wel
4. Schijnt dat de harde wang slecht is voor je velg en kan leiden tot scheuren van de velg. (Heb ik gehoord in de wandelgangen)
De uiteindelijke band heb ik gekozen op rolgeluid, waterafvoercapaciteit etc.
Met een 318i touring hoef ik iig niet voor het topsegment te gaan en kwam ik uit op de fulfa sportcontroll2.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
- Ray320
- VIP Driver
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
- Type Auto: Een touring
Ik heb een compressortje in de kofferbak en een ANWB lidmaatschap.
Keuzes om niet op RFT te gaan zijn ongeveer hetzelfde als bovengenoemd. Belangrijkste is (blijkt achteraf) dat het zoveel beter en 'lichter' rijdt. En het rolgeluid was waanzin.
Keuzes om niet op RFT te gaan zijn ongeveer hetzelfde als bovengenoemd. Belangrijkste is (blijkt achteraf) dat het zoveel beter en 'lichter' rijdt. En het rolgeluid was waanzin.
E91 320i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Hadden we nog niet genoeg RFT vs non-RFT topics?
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Persoonlijk vind ik 225/45-17 een mooie band onder E91. Zeker met een spacertje. Heeft nog een beetje wang en rijdt licht en comfortabel. Dikke sloffen maken meer geluid, zijn minder comfortabel (want lager) en gebruiken meer brandstof.
Mijn vorige auto was een F30 320d EDE en die stond op 'enge' 205/60-16 Bridgestone bandjes. En daar mocht ik niets aan veranderen (auto v/d zaak). Ik heb me 5 jaar lang verbaasd hoe goed die auto daar op reed en hoe hard je ermee kon. De grens was gemoedelijk, breed en heel voorspelbaar. Helemaal niets mis mee. Dikke sloffen kunnen zeker harder maar of het ook leuker zou zijn geweest, ik betwijfel het wel eens. Maar ja, het zag er echt niet uit...
Mijn vorige auto was een F30 320d EDE en die stond op 'enge' 205/60-16 Bridgestone bandjes. En daar mocht ik niets aan veranderen (auto v/d zaak). Ik heb me 5 jaar lang verbaasd hoe goed die auto daar op reed en hoe hard je ermee kon. De grens was gemoedelijk, breed en heel voorspelbaar. Helemaal niets mis mee. Dikke sloffen kunnen zeker harder maar of het ook leuker zou zijn geweest, ik betwijfel het wel eens. Maar ja, het zag er echt niet uit...