Ik heb een lekke band... maar welke van de vier?!?
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Ik weet ook dat het uurtarief hoog is, maar als een monteur zo duur is, mag hij ook wel doorwerken!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
- Michiel
- Administrator
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
- Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II
Tering dat kosten onze developers ook.... en die hebben een aanzielijk hoger salaris dan automonteurs, weet ik uit ervaring, ik ken beide... daar wordt de dealer beter van....haroldje schreef:1 man uur kost gewoon 90euri ex btw bij de stealer
Drive it like you stole it...
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
...als je het extern uurtarief van onze technisch tekenaars bekijkt, dan verdienen zij nog minder...
...maar ja de dealert moet die mooie showroom draaiende zien te houden hè?
Eind van de maand is de garantie om en dan ga ik weer bij de buurman (BMW-specialist) kijken voor onderhoud.
...maar ja de dealert moet die mooie showroom draaiende zien te houden hè?
Eind van de maand is de garantie om en dan ga ik weer bij de buurman (BMW-specialist) kijken voor onderhoud.
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Maar onder de streep en los van het uurtarief... € 116,- voor het plakken van een bandje?!? WTF??? Are you freakin' kiddin' me?!?!? Drie keer lek rijden en ik heb een nieuwe!!!!
Het zal allemaal best wel en een runflat is inderdaad lastiger van de velg te halen, maar dit is wat mij betreft echt compleet bezopen! Morgen meer nieuws na het bezoek aan de dealer.
@Joop: bij mij loopt de garantie in maart dit jaar af maar ik zou graag bij de dealer blijven (ondanks de hogere kosten) maar dit is echt onvoorstelbaar te gek!! Ik kom echt woorden tekort! Als ze bij mijn auto de cilinderkop moeten lichten ofzo vind ik een uurtarief van € 90,- best terecht, maar niet voor een klus die anderhalve aap kan klaren mits hij het juiste gereedschap heeft... For heaven's sake... Het is een simpele lekke band!!!!!
Het zal allemaal best wel en een runflat is inderdaad lastiger van de velg te halen, maar dit is wat mij betreft echt compleet bezopen! Morgen meer nieuws na het bezoek aan de dealer.
@Joop: bij mij loopt de garantie in maart dit jaar af maar ik zou graag bij de dealer blijven (ondanks de hogere kosten) maar dit is echt onvoorstelbaar te gek!! Ik kom echt woorden tekort! Als ze bij mijn auto de cilinderkop moeten lichten ofzo vind ik een uurtarief van € 90,- best terecht, maar niet voor een klus die anderhalve aap kan klaren mits hij het juiste gereedschap heeft... For heaven's sake... Het is een simpele lekke band!!!!!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Ben benieuwd.
...het verschil tussen een 18" RFT bandenset en non-RFT bandenset is al bijna 2-300 euro, kun je 'm dus twee keer lek rijden voor dat geld. Sterker nog. Als het bij de Kwik-fit 25 euro kost: 8x
Dat prijsverschil vond ik ook al niet opwegen tegen het voordeel dat een RFT-set zou moeten hebben.
...het verschil tussen een 18" RFT bandenset en non-RFT bandenset is al bijna 2-300 euro, kun je 'm dus twee keer lek rijden voor dat geld. Sterker nog. Als het bij de Kwik-fit 25 euro kost: 8x
Dat prijsverschil vond ik ook al niet opwegen tegen het voordeel dat een RFT-set zou moeten hebben.
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Vanochtend bij de dealer langsgeweest en blijkbaar was de schok van mn gezicht af te lezen.
De servicemedewerkers waren begripvol en vriendelijk en hebben een zeer nette correctie voorgesteld. Al met al dus alsnog zeer netjes opgelost en de les is: volgende keer vooraf een prijsopgave vragen.
De servicemedewerkers waren begripvol en vriendelijk en hebben een zeer nette correctie voorgesteld. Al met al dus alsnog zeer netjes opgelost en de les is: volgende keer vooraf een prijsopgave vragen.
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
- willem335dcoupe
- Getting the hang of it
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:42
- Type Auto: E92 335 d coupe
- Locatie: Belg
Bart ik wil u niet ontmoedigen, maar heb jij al eens prijs gevraagd voor uw onderhoud voor uw Toyota
Ga dan ook al maar zitten.
De Toyota onderdelen zijn denk ik van goud
Ga dan ook al maar zitten.
De Toyota onderdelen zijn denk ik van goud
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Ik ben erg benieuwd (heb inderdaad nog niet geïnformeerd bij de Toyota dealer) maar de komende tijd zal dat gelukkig slechts af en toe een beurtje zijn want er zit 3 jaar garantie op (en 5 jaar op de aandrijflijn).
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
...en na drie jaar, ofwel na de garantieperiode gaat ie weer weg of niet?
...ze waren, zo te zien, wel meewerkend met de rekening bij de dealer?
...ze waren, zo te zien, wel meewerkend met de rekening bij de dealer?
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Inderdaad ga ik twee of drie jaar max. met deze Auris rijden (is zakelijk gewoon interessant). Daarna komt er mogelijk weer eenzelfde nieuwe, of een andere leuke nieuwe hybride (wellicht de nieuwe Lexus?).
En ja, dealer was uitermate coulant, dus ben weer een erg happy klant!
En ja, dealer was uitermate coulant, dus ben weer een erg happy klant!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Wel jammer dat je er altijd weer achteraan moet...
OT:
...Lexus???
Die nieuwe kleine Lexus (CT200h) vind ik er zonder sportpakket nog niet echt uit zien btw, met sportpakket ziet 't er nog wel aardig uit... Wel in hybrib verkrijgbaar over een paar maanden.
Tegen die tijd heeft BMW ook wel weer wat op de schappen liggen (in de vorm van een 1er en 3er) als ik de berichten zo hier en daar lees.
OT:
...Lexus???
Die nieuwe kleine Lexus (CT200h) vind ik er zonder sportpakket nog niet echt uit zien btw, met sportpakket ziet 't er nog wel aardig uit... Wel in hybrib verkrijgbaar over een paar maanden.
Tegen die tijd heeft BMW ook wel weer wat op de schappen liggen (in de vorm van een 1er en 3er) als ik de berichten zo hier en daar lees.
-
- VIP Driver
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 18:44
- Type Auto: EX E90 325i Executive 2005 nu Ford Focus Wagon Titanium 1.0 125pk
- Locatie: Ridderkerk
Mijn vrouw heeft een nieuwe Aygo en als je de prijzen voor de onderhoudsbeurten zie op internet zijn ze echt niet duur.willem335dcoupe schreef:Bart ik wil u niet ontmoedigen, maar heb jij al eens prijs gevraagd voor uw onderhoud voor uw Toyota
Ga dan ook al maar zitten.
De Toyota onderdelen zijn denk ik van goud
Groeten Robert.
- willem335dcoupe
- Getting the hang of it
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:42
- Type Auto: E92 335 d coupe
- Locatie: Belg
Ik weet van een kennis dat de onderdelen toch duurder zijn dan van een bmw.
verder zou ik het nog niet aandurven, van een hybride te kopen.
Ik koop mijn auto's altijd 2de hands max. 4 jaar oud.
Dan rijd ik ermee zolang als er geen te grote kosten aankomen.
Als er dan aan die hybride technologie iets fout gaat zal dat snel te kostelijk worden vrees ik zonder garantie.
Ik vrees dus ook voor de mensen die er een gekocht hebben ze zwaar gaan afschrijven vanaf het moment dat de garantie voorbij is. Maar zoals Bart zakelijk inschrijven en afschrijven tijdens garantie is een goede tactiek volgens mij
verder zou ik het nog niet aandurven, van een hybride te kopen.
Ik koop mijn auto's altijd 2de hands max. 4 jaar oud.
Dan rijd ik ermee zolang als er geen te grote kosten aankomen.
Als er dan aan die hybride technologie iets fout gaat zal dat snel te kostelijk worden vrees ik zonder garantie.
Ik vrees dus ook voor de mensen die er een gekocht hebben ze zwaar gaan afschrijven vanaf het moment dat de garantie voorbij is. Maar zoals Bart zakelijk inschrijven en afschrijven tijdens garantie is een goede tactiek volgens mij
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Wat Toyota ook nog als mogelijkheid biedt is om garantie bij te kopen na afloop van de "standaard" garantieperiode. Dus dat kan ook altijd nog.
Maar fiscaal zou het niet optimaal zijn om na drie jaar nog door te rijden, dus als ik hem dan aardig van de hand kan doen (en ik heb wat geld om bij te leggen) dan kan ik uitkijken naar een vervanger. En ja, wellicht heeft BMW dan ook wel wat moois in het aanbod. We'll see!
Maar fiscaal zou het niet optimaal zijn om na drie jaar nog door te rijden, dus als ik hem dan aardig van de hand kan doen (en ik heb wat geld om bij te leggen) dan kan ik uitkijken naar een vervanger. En ja, wellicht heeft BMW dan ook wel wat moois in het aanbod. We'll see!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?