Ik heb een lekke band... maar welke van de vier?!?

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

longdude schreef:
Rodney schreef:ja maar bekijk de binnenkant maar eens :mrgreen:
En wat zie je dan?
De koordlagen, en dat al het rubber op een hoopje in de band zich verzamelt? :wink:


Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Jullie begrijpen me verkeerd!

De band kon gewoon gerepareerd worden na ruim 100 km rijden met een lekke band! Topsysteem!!!

Enige waar ik bij de dealer problemen mee had was de reparatiemethode:
Optie 1: Koordje van buitenaf - dat wilde de monteur doen, maar wilde ik niet hebben
Optie 2: Plug (gevulcaniseerd) van binnenuit - dat wilde ik, want is veel veiliger

Dus ik ben echt wel ontzettend tevreden over de runflats!! (Maar ik rij graag in een stugge auto, dus ik vind de stugge wangen van de banden geen punt!)

Sorry voor de verwarring!!

Een gewone band zou na 10 km al helemaal verbrand zijn van binnen, maar bij deze banden was niks aan de hand!!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

Het is geen verwarring bart, 9 van de 10 runflats worden afgeschreven als er te lang op doorgereden wordt.
Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
Gebruikersavatar
willem335dcoupe
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:42
Type Auto: E92 335 d coupe
Locatie: Belg

Raar mannen bij uw dealer.
Als op een RFT hebt gereden zonder druk in de band moet die ALTIJD worden gecontroleerd aan de binnen kant.
Die banden gaan echt wel kapot als je er te lang of te hard mee rijd.
Ik heb er al gezien die waar binnenin de verschillende lagen van koorden los waren gekomen van elkaar.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het altijd zo, MAAR hoe weet je het zeker.
Ik zou nooit meer 250 durven rijden op zo een band 002
Gebruikersavatar
pedro
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 dec 2010, 20:37
Type Auto: E90 320i sedan Black M-Sport 2011
Locatie: Wervik, West-Vlaanderen , Belgie.

Pfff, ik zou daar niet mee durven verder rijden in die toestand :?
Veel te gevaarlijk :nee:
320i Berline black M-sport 2011.
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Vandaag de rekening van de dealer ontvangen en ben benieuwd wat jullie ervan denken:

"Wat kost de reparatie van één runflat band door middel van een 'parapluutje' bij de BMW-dealer?"

Voor de beeldvorming, bij de Kwik-fit kost dit ongeveer € 25,-...

Ben benieuwd wat jullie verwachten en of jullie straks net zo verbaasd zijn als ik, wanneer ik jullie vertel voor hoeveel de dealer me een rekening stuurt...

(Voor de beeldvorming, ik sta morgenochtend om acht uur bij de dealer aan de balie!)
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Bart335i schreef:...
(Voor de beeldvorming, ik sta morgenochtend om acht uur bij de dealer aan de balie!)
...om de overige vier nieuwe banden op te halen zeker??? :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Hoi Joop!

Ja, jij snapt het! Maar ik geef het je op een briefje, als die rekening morgenochtend niet fors omlaag gaat, is het tijd voor conclusies! Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd?!?!?!

Ook als iemand hier al eens een runflat heeft laten plakken bij de dealer middels een 'parapluutje' (dus niet met zo'n koordje) zou ik heel graag willen weten wat dat heeft gekost!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

Of de band vervangen of gerepareerd moet worden hangt natuurlijk af of die echt leeg was of dat e nog spanning in zat. Bij leeg kan de band van binnen al verbranden na enkele kilometers... Indien er nog spanning in zit hoeft dat niet zo te zijn.

Ik ben erg benieuwd wat de dealer durfde te vragen? Prijs van een nieuwe band? :mrgreen:

zonder gekheid, uurtje werk zullen ze wel rekenen, en materiaal kosten.... om en na bij de €75,- denk ik 001
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Ik ben er erg slecht in om zo'n dingen voor mezelf te houden dus....: in totaal maar liefst € 116,- incl. BTW!!!!!!!!!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Bij zo'n bedrag zou ik al geeneens tot een 'raad-het-bedrag-maar-eens-spelletje' komen... :wink:

...schandalig veel is het wel. :Hammertime:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

totaal maar liefst € 116,- incl. BTW!!!!!!?????

tering... das toch echt niet normaal..... :duh: :nou: :yuck:
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Morgen maar demonstratief met de Auris naar de dealert???
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

@Joop: dus dat vind jij als doorgewinterde BMW-rijder dus ook? (Inderdaad ja, met de Auris!)

Kijk, ik weet dat BMW rijden duurder is dan Toyota rijden ( :wink: ) maar hier kreeg ik al direct een zere kont van zodra ik de envelop met de factuur open maakte! Morgen nog even bij de dealer langs om met de servicemanager te zoenen, want jullie zullen het kennen, als ik gen**id word wil ik zoenen ook!!!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Een goed "French Kiss" moet er minimaal vanaf kunnen... :mrgreen:

Nadeel is wel dat banden plakken geen dagelijkse bezigheid is voor de heren en het repareren van een RFT-band vraag ook al om enige expertise.

Kwam dit berichtje uit 2006 nog tegen:
AutoBlog schreef:Michelin bekritiseert BMW om Michelin run-flat band
Gepost op 25-06-2006 om 14:13

Michelin tireIdeaal die Michelin run-flat banden onder sommige BMW’s. Wanneer je die lek rijdt, hoef je niet op een smalle vluchtstrook in de regen met een krik aan de gang om je band te vervangen. Je kunt gewoon nog 80 km doorrijden (max. 90 km/u) zonder dat je bang hoeft te zijn dat de band van je velg af raakt. Fantastisch toch? Gek genoeg wordt er vanuit Michelin zelf kritiek geuit op BMW om de run-flat banden. Volgens Dider Miration, die leiding geeft aan Michelin’s Technology Center, zijn de banden te zwaar, waardoor ze de prestaties van de auto verminderen en zorgen voor meer brandstof verbruik. Goede reclame!

Natuurlijk roept Miraton dat niet zomaar, want hij heeft het alternatief al klaar liggen (duh!) en daar helpt hij BMW maar wat graag aan. Een vernieuwd ontwerp zou zorgen voor betere rij-eigenschappen en bovendien langer mee gaan. Met een huidige lekke run-flat band kan 80 km worden doorgereden, maar met de vernieuwde banden kan 200 km worden doorgereden. Er kleeft wel een nadeel aan het vernieuwde ontwerp. Voor het plakken van deze banden, moet de monteur een speciale training hebben gevolgd, terwijl de huidige banden door iedere boeren “autobandenplakker” kan worden gerepareerd.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”