Wie gebruikt welke merk banden en welke ma(a)t(en) ?

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
mslik
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 663
Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:45
Type Auto: E90 325i Dynamic Executive
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Uhhh,

Nankang????

Michiel


Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG. MODS: Apex verlagingsveren, Carbonio CAI, FOX catback full uitlaat, 3" downpipe, Forge BOV, Forge koelslangen set, Pioneer AVIC-F10BT, Full leder, JD chiptuning, National Remblokken, Frommel Remschijven.
Dan320si
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 800
Lid geworden op: 22 sep 2008, 20:20

Las net in een vakblad dat er een terugroep actie is van Nankang. Zijn er in dit Forum nog Nankang rijders (als je dat durft toe te geven haha). Dan zoek ik de maten die verdacht zijn nog wel even op.
Het leven is tekort om jezelf niet meteen het beste te gunnen..
Gebruikersavatar
Abid
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 mar 2009, 10:24
Type Auto: BMW 330D Xdrive (E90 LCI)
Locatie: Amsterdam

Guys,

Kunnen jullie misschien mij helpen een goede keuze te maken:

Ik heb de ellipsoide velgen 18" onder m'n lieverd staan met de Michelin Pilot Sport erop, runflats....is dit ook bij een natwegdek de beste band of bestaat er beter???
Is het nodig om toch op runflats te rijden?
Mocht ik een lekke band hebben, kan ik dan middels zo'n spuitbusje toch weer doorrijden?

Thanks
_______________________________
“BMW : Beautiful Mechanical Wonder”
Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

Beste abid,

Goeie band hoor de pilot sport.
Een spuitbusje kan je idd gebruiken, alleen als je erop door rijdt is je band wel naar de knoppen.
Dit is trouwens ook met een runflat hoor. :wink:
Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Abid schreef:Guys,

Kunnen jullie misschien mij helpen een goede keuze te maken:

Ik heb de ellipsoide velgen 18" onder m'n lieverd staan met de Michelin Pilot Sport erop, runflats....is dit ook bij een natwegdek de beste band of bestaat er beter???
Is het nodig om toch op runflats te rijden?
Mocht ik een lekke band hebben, kan ik dan middels zo'n spuitbusje toch weer doorrijden?

Thanks
Hoi Abid,

Michelin Pilot Sport is voor droog weer zonder meer de beste band.
Voor op nat is de Good Year F1 Assimetric (niet te verwarren met Eagle F1) beter!
Maar helaas is deze er niet in run-flat.

Groeten Faf
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De 17" styling 188 breedset stond op Bridgestone Potenza's RE50A RFT.

De huidige 18" styling 193M breedset staat op Michelin Pilot Sport 2 (PS2) RFT's.

Valt me wel op dat de PS2's ondanks de lagere wang comfortabeler zijn dan de Potenza's. Tevens zijn de PS2's niet te evenaren qua griplevels. Zeker op droog, op nat zijn ze heel voorspelbaar (zeker als je in de loop van afgelopen jaren al vier setjes versleten heb :mrgreen: ); maar zou wellicht wel een tandje beter kunnen. Door een lange diepe plas rijden met twee van de vier banden levert zeker geen probleem op iig. met de PS2's. De auto blijft goed rechtuit gaan (goede waterafvoer dus).
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Hier is nog een leuk testje van de 4 topmerken in de max performance! :ja:

http://www.tirerack.com/tires/tests/tes ... p?ttid=101

Groeten Faf
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Eindelijk eens een testje met de goede auto (met RFT) en normale maat banden...

...thanks for sharing Faf :ja:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Joop schreef:Eindelijk eens een testje met de goede auto (met RFT) en normale maat banden...

...thanks for sharing Faf :ja:
Graag gedaan,

het voordeel van de Michelin Pilot Sport Ps2 is dat deze een zeer lage rolweerstand hebben en ook de lichtste run-flat is! Dit compenseerd voor een deel het hoge gewicht van originele velgenset van bmw, en zo ook de run-flat banden.

Groeten Faf
Dan320si
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 800
Lid geworden op: 22 sep 2008, 20:20

Hoi Abid, banden, da's deels persoonlijke voorkeur en budget, maar ook grotendeels bouwkwaliteit. Iedere band heeft als ie rondgedraaid wordt een wisselend moment (kracht x arm). Maw, de kracht veranderd steeds want de arm blijft gelijk. Daarmee worden "harmonische" opgewekt. Pas als je een band hebt gehad met uitstekende bouwkwaliteit weet je wat voor rommel er al die tijd verkocht is :shock: . Da's echt grof als je ziet wat er 10 jaar geleden nog voor troep gesleten werd.
Het merk dat altijd al voorop liep in kwaliteit is Michelin. Maar er zijn er meer die dat niveau evenaren. Maar bij Michelin is het al langst een cultuur in het bedrijf. Ik hou daar van :ja:
Niemand kan je adviseren welke band jouw voorkeur heeft als je zelf niet eerst kiest voor comfort of sportief, droog nat eigenschappen en ga zo maar door. Testen zijn vaak niet eenduidig in resultaat :duh: (en da's niet nodig).
Kies iig voor één van de bekende merken, dan je prijsrange. Kies ook iig banden met langsgroeven aan de schouder buitenzijde van de wagen (zomerbanden dan he). Blokprofiel achtig mag, maar niet aan de buitenzijde dus. Zie bijlage van een Dunlop SP01, zo bedoel ik het ongeveer. Dat scheelt je vroegtijdig afschrijven van je banden.
Als ik je een advies mag geven, ga voor een sportieve band van Nokian. Vergeet die testen in tijdschriften, je zult versteld staan. Die banden zijn van een zeeeer constante kwaliteit, en behoren tot de hoogste standaard die geproduceerd worden in deze tijd. En volgens mij helemaal niet gek geprijsd. Gewoon ontzettend nauwkeurig gebouwd. Echt verkeerd kiezen kun je niet hoor, zolang je maar bij de grote merken blijft.
Grtz Danny
PS sorry, maar je kunt dit niet met een paar woorden beschrijven.
Het leven is tekort om jezelf niet meteen het beste te gunnen..
Dan320si
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 800
Lid geworden op: 22 sep 2008, 20:20

Of je blijft bij Michelins natuurlijk haha. Veel succes. 001
Het leven is tekort om jezelf niet meteen het beste te gunnen..
Dan320si
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 800
Lid geworden op: 22 sep 2008, 20:20

Oh ja, winter heb ik Bridgestone Blizzak's 225/45/17, dat zijn dus eigenlijk Nokian banden (is er dan echt niets meer echt?). Dat is een publiek geheim, Bridgestone maakt zo ook sommige zomerbanden voor Nokian. Ze hoeven ze alleen maar in een andere vulcanisatie pers te doen om er een ander merk te laten lijken!

Zomers heb ik Michelin's Pilot's 225/40/18 vóór, achter 255/35/18. Regenweer ben ik altijd rustig qua rijstijl, maar op droog weet ik uit ervaring dat het een geweldige band is.

Omwille van prijs kwaliteit worden mijn volgende zomerbanden toch echt Nokian's, maar de Michelin's zijn nog wel goed voor een 25000km.
Het leven is tekort om jezelf niet meteen het beste te gunnen..
Gebruikersavatar
Abid
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 mar 2009, 10:24
Type Auto: BMW 330D Xdrive (E90 LCI)
Locatie: Amsterdam

Dank je Danny voor je uitleg, ben al iets wijzer geworden :)

Op droogweer houdt, voorzover ik weet van de betere merkbanden, meerendeel Grip bij bochten. Voor mij is zeker belangrijk dat ik op natwegdek ook de beste grip blijf houden.
Dit alles in combinatie met Sportief rijgedrag.
Volgens mij zijn inderdaad die Michelin PS zeer goed maar op natweer in bochten begint ie bij mij wel te dansen :shock:
Natuurlijk ga ik niet extreem hard maar, voor de genen die het kennen, vanaf de A4 als je de A10 opgaat richting west, kun je redelijk snel door de bocht :D vooropgesteld dat er niemand anders er rijdt want anders is het niet verantwoord.

Dus any tips voor een goede natweer sport band NIET runflat?

Thanks
_______________________________
“BMW : Beautiful Mechanical Wonder”
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Abid schreef:Dank je Danny voor je uitleg, ben al iets wijzer geworden :)

Op droogweer houdt, voorzover ik weet van de betere merkbanden, meerendeel Grip bij bochten. Voor mij is zeker belangrijk dat ik op natwegdek ook de beste grip blijf houden.
Dit alles in combinatie met Sportief rijgedrag.
Volgens mij zijn inderdaad die Michelin PS zeer goed maar op natweer in bochten begint ie bij mij wel te dansen :shock:
Natuurlijk ga ik niet extreem hard maar, voor de genen die het kennen, vanaf de A4 als je de A10 opgaat richting west, kun je redelijk snel door de bocht :D vooropgesteld dat er niemand anders er rijdt want anders is het niet verantwoord.

Dus any tips voor een goede natweer sport band NIET runflat?

Thanks
Hoi Abid,

Als het ook niet run-flat banden mogen zijn dan zonder meer de Good Year F1 Assimetric.
Heb ik ook en zijn waanzinnig op nat wegdek.
Geen enkele band komt hier ook maar bij in de buurt,

Groeten Faf
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Even een topicje afstoffen...:

Ik ben ook op zoek naar nieuw rubber rondom...

Heb bijna altijd op PS en PS2's gereden (op een paar setjes Pirelli na), maar...
...de PS2's voor de achteras (255/35R18Y XL) zijn niet tot bijna niet meer leverbaar in non-RFT.

De PS3 is op papier geen opvolger van de PS2 als ultra sportieve band, maar ben wel op zoek naar een goed presterende sportieve band.

Is de PS3 aan te raden, of moet ik op zoek naar een andere band. Ik zit zelf op dit moment te denken aan de SportContact 3 van Continental (omdat de 5P (nog) niet leverbaar is in mijn maat voor (225/40R18Y XL)).

Zijn de SC3's te prefereren boven de PS3's?? Iemand ervaring mee?

In 2009 was de SC3 nog wel testwinnaar bij de test door "AutoSport(.de)" in de eveneens door mij gezochte bandencombinatie (225/40 R18 voor, 255/35R18 achter).


@Danny: hoe bevallen de Nokian's?
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”